Eisprong na Clomid

@xxBloempje dankjewel! Sinds december 2018 proberen we het, tijdens die maand ook pcos geconstateerd. Ik was al 10 maanden gestopt met de pil destijds omdat ik het ergens al aanvoelde dat ik dit had. Ik heb veel gelezen over pcos en naar aanleiding daarvan leefstijl aangepast en vitaminen gaan slikken (DCI). Hoopte op die manier dat ik regelmatige cyclussen zou krijgen maar dat lukte helaas niet. Rond de zomer dit jaar gingen we op verre reis waar de Zika mug zat. We hebben toen ruim 2 maanden niet geprobeerd omdat dit werd afgeraden. Na deze periode toch hulp gezocht bij de gyn waar ik dus eind september terecht kon. En nu dus met behulp van de gynacoloog de eerste ronde raak! Echt niet te bevatten... Maar je hebt helemaal gelijk. Ik had het er gister met mn man over. We mogen gewoon hartstikke blij zijn want het kan op elk moment fout gaan, ook na 20 weken bij wijze van... Vanochtend ook positief :) zo onwerkelijk allemaal 

Hajj allemaal!
Wat leuk om al jullie ervaringen te lezen met clomid. Was al een tijdje op zoek naar vrouwen die ook dezelfde behandeling hebben.. 
Mijn man en ik zijn in september het traject ingegaan. In Juni was vastgesteld dat ik PCOS heb. Eerst moest ik beginnen met 10 dagen duphaston. Daarna werd ik na 3 dagen ongesteld, en op de 3e dag van de ongesteldheid mocht ik beginnen met clomid 50. Helaas reageerde ik hier niet goed genoeg op!?
Op cd 10 een eitje van 10mm. Maar na nog 2 echo's te hebben gehad wou die niet groeien helaas. (Cd 14 en 20)
Toen weer opnieuw begonnen met 10 dagen duphaston. En weer ongesteld geworden. Mag zaterdag weer beginnen met clomid 100. En dan maar weer afwachten op de volgende echo.. 
Mijn vraag aan jullie: Wanneer hebben jullie de eerste echo na gebruik van clomid. De eerste keer was het bij mij na 10 dagen, en nu ineens na 12 dagen??‍♀️ Heeft dit ook gevolgen op de groei van het eitje? 

groetjes,, 

@ lynntor gefeliciteerd!!! 
@ flie ook van harte gefeliciteerd!!!! 
ik heb mijn echo gehad afgelopen di was slechts 1 ei over van 10 mm en geen eisprong,  heb nu op 12 nov gesprek met mijn hoofdbehandelaar aangezien wij sinds maart dit jaar in het traject zitten (met clomid en nu dan letrozol) en sinds 2018 in aug al een actieve kinderwens hebben.
het zaad van mijn partner wordt nu ook onderzocht en 12 nov horen wij hoe en wat, ben inmiddels nu wel met goede moed bezig. 
werk ook als kinderverpleegkundige dus hoor wel regelmatig oh jij geen kindjes?! Maar heb er goede hoop voor dat dat heus wel gaat lukken. Ook al kan dit zeker nog wel een jaar misshien duren, denk ik nu.( iets met verwachtingen bij stellen;)
@ jumeaux wanneer ga jij weer verder? Of ben je nog niet ongesteld geworden? 

over de clomid was bij mij verschillend, de echo dag lag wel aan de dagen dat ik werkte wanneer ik kon, maar was ook afhankelijk van het resultaat van de vorige poging, ik heb alleen maar 3 keer clomid gebruikt vanwege overstimulatie. 

@STBV ik moet na clomid gebruik mijn 1e echo plannen tussen cd 10 en 12. Dit zodat ze een vroege eisprong kunnen uitsluiten. 
na clomid 150mg te hebben geslikt (zonder bijwerkingen gelukkig) heb ik volgende week woensdag cd 12 mijn eerste echo ;-)

@rosaelisa: wat fijn om te lezen dat je zo positief bent ook is het deze cyclus niets geweest. Inderdaad zou het veel makkelijker zijn als iemand je de garantie kan geven dat het echt ooit gaat lukken, dat zou het wachten een stuk makkelijker maken. Ik ben gelukkig al donderdag ongesteld geworden (een dag eerder dan verwacht, missch lag het aan de grote hoeveelheid eitjes). Maandag heb ik een controlecho om te kijken dat ook echt alles weg is en dan hopelijk vanaf maandag avond weer gonal. Ik hoop echt dat de afstelling van de juiste dosering deze maand beter gaat.
Over echos: bij mij sloeg clomid altijd pas heel laat aan dus ik had mijn eerste echo steeds op cd 14 pas en dan was er maar een keer een grote ei te zien. 150mg clomid deed voor mij een mooie ei alleen te dun slijmvlies dus ei kon niet innestelen en ik was na heel veel hoop en 5 dagen over NOD opeens toch ongesteld en niet zwanger. 

Ik zit nu op CD 7, laatste clomid pil ingenomen.. niet meer ongesteld.. ik ga vanaf Cd 10 beginnen met ovulatie testen.. of is dit te vroeg? Ik heb namelijk helemaal geen echo's om te kijken of clomid z'n werk doet.. wss doen ze dat hier niet denk ik dan? 
Ik heb 24 ovulatie testen gekocht.. en dan elke dag bijhouden.. dan hoop ik dat ik m'n eisprong op kan sporen :) 
Gefeliciteerd voor de inmiddels zwangere onder ons!! 
Gr Lisette

@STBV: ik ben pas 1 ronde bezig met clomid en had echo op dag 9, 11 en 13. Op dag 13 waren de eitjes al zo groot dat ze verwachtten dat er een eisprong zou komen, dus daarom hebben ze geen extra echo’s gedaan. Morgen moet ik bloed laten prikken om te checken of er idd een eisprong was. Op dag 12 echo is niet heel erg toch? Misschien omdat ze verwachten dat ze bij jou pas later groeien ofzo? Ik begrijp het ook niet eigenlijk, want je dosering is nu wel hoger. Hoe reageert je lichaam op de hogere dosis, voel je je goed?
@ Rosaelisa: spannend dat gesprek! Zo’n gesprek wil je het liefste gewoon vandaag he... dat wachten duurt steeds zo lang vind ik ? Goed dat je zo positief bent, knap van je! Komt idd vast goed ja.
@jumeaux: veel succes morgen! Haha volgens mij leggen wij met z’n allen bij elkaar ZO veel ziekenhuisbezoekjes af ? 
@Lisette: werken die ovulatietesten met pcos, dat jij weet? Ik wil dat misschien ook gaan doen maar hoorde dat die testen dan misschien onbetrouwbaar zijn. Vanaf dag 10/11 lijkt mij overigens prima ja!
@Lyntorr en flie: nog steeds alles goed??
Ik zit saai te wachten tot ik volgens weekend ongesteld word.

Terug
Bovenaan