Eisprong na Clomid

bedankt voor je reactie! ik ben net met Provera begonnen dag 3 van de 10 dagen, ik ga ervan uit dat ik eind volgende week ga beginnen met injecteren. :)

JPBZ: lief dat je vraagt! Echo viel beetje tegen: eitje van 13mm maandag is niet verder gegroeit. Slijmvlies bouwt wel goed op. Bloed geprikt en de waarde is goed. Er gebuurt dus wel wat. Doorgaan met zelfde dosis en maandag weer echo. (ik begin er echt klaar mee te zijn.. Het duurt en duurt en steeds weer teleurstelling :(
Hoe gaat het bij jou ondertussen?
@rosaelisa: lees je nog mee? Hoe gaat het met jou? 

@jumeaux: Wat balen zeg! Indd, iedere keer de hoop en vervolgens weer een teleurstelling is killing! Ik heb dan ook altijd een offdag, emotioneel en uit mn doen.
Verwachten ze dat met dezelfde dosis toch nog groei zal komen? welke cd zit je maandag? Ik duim voor je!
Ik zit nog steeds te wachten om ongesteld te worden, op de helft van mijn provera kuur (hopelijk duurt het geen 10 dagen ;-)) 

Wat spannend zeg, dat injecteren.. zou ik de zenuwen van krijgen! 
Hier gaat het goed.. ik wacht tot ik kan testen haha 20 november is m'n cd25 en dan gaan ze bloedprikken of ik m'n eisprong gehad heb.. wat ik naar mijn verwachting tussen 8/11 en 10/11 gehad heb.. alleen vind ik iets vreemd.. vandaag was ik sovhtens echt misselijk, toen ik wat at, ging het weg.. nu vanavond weer steeds misselijk.. flink ook.. maar dit kan toch niet nu al als ik wel zwanger zou zijn ?? Anders hoop ik niet dat ik ziek wordt, in m'n vrije weekend.. 
Gr Lisette

Hallo dames,
Hier gaat het prima. Ik ben sinds gisteren ongesteld, dus begin morgen weer met clomid. Dus over 1,5 week hebben we eindelijk weer een kans. Ik kan niet wachten, hoop zo op een wonder!
@lisette: spannend joh! Ik weet eigenlijk niet of je al symptomen kunt hebben. Zou geweldig zijn als het gelukt is. Hoop dat iemand anders het weet. Gaat het met je man al wat beter qua rust?
@jumeaux: ik snap zeker dat je baalt. Hopelijk maandag weer goed nieuws. Ik had de vorige keer ook dat de eitjes even een paar dagen nauwelijks groeiden, en daarna ineens weer wel. Ik duim voor je! Zou echt top zijn als de dosering nu werkt bij je! Houd je ons op de hoogte?
@JPBZ: al ongesteld? Wel fijn dat je een gyn hebt die snel wil doorpakken nu clomid niet werkt. Maar is het idee van die injecties dan ook dat ze een eitje laten groeien? Dus eigenlijk vergelijkbaar met clomid? Ik ken ‘t niet namelijk :)
Ik vind het eigenlijk wel grappig om bij jullie te lezen dat ook jullie mannen en zoveel nuchterder in staan. De mijne kan deze ellende echt volledig loslaten. Heb ik me in het begin nogal aan gestoord, maar begin nu in te zien dat het ook wel fijn kan zijn als 1tje het hoofd koel houdt ;-) Geeeen idee hoe ze dat doen!
Hoe is jullie menstruatie met clomid eigenlijk? De mijne echt VEEL lichter dan met mijn anticonceptie. Heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld en die zeggen dat het oké is. Maar word er wel onzeker van. Merken jullie ook verschil?
liefs

@JPBZ: ik hoop dat je snel ongesteld wordt! Gebuurt dat normaal al tijdens de provera kuur bij je? Bij mij altijd pas een paar dagen na de laatste pil.. Ja ik denk dat ze verwachten dat er nog iets gebuurt want blijkbaar waren de hormoonwaardes (ostrogen denk) hoog anders hadden ze de dosis verhoogt (wat de laatste keer te veel eitjes liet groeien). Dus ik neem aan alleen geduld hebben..
Maandag is cd 19..laatste rondes was ES ook pas rond CD 20..
@lisette: ik denk dat het toeval is met de misselijkheid. Dat kan nu echt nog niet. Betekend natuurlijk niet dat je niet zwanger kan zijn ;) ik duim voor je! Wanneer wil je gaan testen?
@bloem: wat goed dat je nu weer kan beginnen, is altijd een mooi en relaxt moment van de cyclus voor me.. Het begin vol. Verwachtingen maar nog geen druk.
Verschil van clomid en injecties is: clomid signaleer in de heren dat er te weinig follikel stimuleren hormoon gemaakt wordt (waardoor die juist wel meer aangemaakt wordt). Injecties zijn follikel stimuleren hormonen (fsh) dus die geef je rechtstreeks in de lichaam en bij het fsh wat je lichaam al natuurlijk maakt. Hoop is om zo de follikel groei direkt te stimuleren. Mijn menstruatie is ook vrij licht met de hormonen (laatste ronde waar ik volgens mij een mislukte innesteling had was er alleen maar bruin bloed) 
Ik laat maandag weer horen van me na de echo. Een fijn weekend dames! 

Hallo dames,
@jumeaux Nog niet ongesteld kan ook bijna niet, ben net over de helft met de provera kuur. Ik wordt met provera vaak de laatste dag van de kuur (dag 10) ongesteld, maar ook al eens op de 9e dag van de kuur ongesteld geworden. Dus daar hoop ik nu op, kan me niet snel genoeg gaan. Heb jij ook een specifieke dag waarop je moet beginnen met injecteren? mijn gyn gaf aan dat dit op cd 3-6 kon zijn..
Ben benieuwd naar je echo maandag, succes!
@Lisette spannende dagen voor je zeg! Hopelijk pakt het positief voor je uit ?
@Bloempjexx Ja ik ben ook blij dat mijn gyn mij niet langer laat aanrommelen met de Clomid zonder resultaat. Ik heb alle doseringen gehad (50mg,100mg,150mg) allen zonder ook maar een beetje groei in de eiblaasjes. Dus ben in die zin blij dat ik over ga op hormooninjecties, voelt als een stap in de goede richting en op meer kans.
Bij hormooninjecties kunnen ze dosering tijdens je cyclus ophogen, zodat je sowieso tot een vergroeid eiblaasje komt en er een eisprong opgewekt kan worden. Met Clomid moet je hopen dat de dosering sterk genoeg is om een eiblaasje te laten groeien.
Inderdaad fijn dat mannen zich wat makkelijker los van dit alles kunnen maken. Al denk ik wel dat ze ongemerkt er toch ook wel veel mee bezig zijn.
Fijn weekend allemaal en op maar weer een positieve week! :)

Terug
Bovenaan