Eisprong na Clomid

Hallo dames,
Ook ik heb pcos en heb clomid gekregen. Ronde 1 eerst provera en daarna clomid 50 mg: duurde lang, maar er groeide 2 eitjes. Helaas sprong 1 wel/niet en de andere niet..dit werd een cyste. Cyclus 35 dagen. Een maand zonder medicatie, wel echo's. Cyste weg, verder geen eitjes gegroeid. Cyclus 26 dagen.. daarom clomid 150mg. Ik heb zo'n last gehad van de bijwerkingen! Was ook helemaal mijzelf niet. Ook veel last van huilbuien en bang dat het niet gaat lukken. We zijn zo'n jaar en 9 maanden bezig nu. eerste half jaar "we zien wel" en toen kreeg ik bloedingen..dacht ongesteld, maar bleek een gesprongen bloedvat te zijn. Heeft heel lang geduurd voor ze dat ontdekte. pas écht 2/3 maanden  kunnen starten.. maar het voelt alsof het super lang duurt en we geen echte kans krijgen.. Ik heb niet het idee dat er toe nu toe een eisprong is geweest (ook niet voor de medische hulp). Hoe gaan jullie hier mee om? Ik wil er ook niet te veel mee bezig zijn, maar met zoveel ziekenhuisbezoeken lukt mij dat niet echt. Ik heb ook overgewicht en stres helpt niet als je wil afvallen..  overigens eet ik dan ook ongezonder als ik mij druk maak of als ik moe ben. Met name door de medicijnen. 
@Lisette: ze zeiden toen tegen mij dat provera een bloeding opwekt.. dan wordt het baarmoederslijmvlies dunner (soms ook niet). Dus het bootst eigenlijk die eisprong na, dus normaal krijg je door eisprong bloeding en nu door medicijn. Zo vertelde ze het mij. 

@xxBLoempje Jeetje wat een groot ei! Super zeg :) wordt er ook bloed bij je afgenomen om te kijken of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad?
@Jumeaux oh wat spannend zeg! Killing lijkt me dat wachten.. Good Luck en hopen op een mooie uitkomst :)
@Lisette Provera zorgt voor een ontrekkingsbloeding, net als met de pil wordt er een menstruatie gefaket eigenlijk.. 
@Liens de ziekenhuisbezoeken zijn inderdaad zwaar zeker als je steeds met negatieve berichten naar huis wordt gestuurd. Ik vind dit ook erg lastig en ben dan ook een hele dag down. Ook emotioneel en neerslachtig had ik als bijwerkingen van de Clomid.

Vandaag had ik mijn 1e echo na starten van de Gonal F, cd 14 en spuitdag 9, ik had steeds al wat krampen en dat was dus een goed teken! Wij mogen vanavond de Pregnyl zetten er was een eitje van 21mm en een eitje van 17mm. Zo blij, voor het eerst sinds wij het medische traject zijn gestart in juli '19 heb ik een ei!! 

Hi Dames,
ik ben ook nieuw hier. Ik zal in het kort mijn verhaal uitleggen.
Afgelopen januari ben ik gestopt met de anticonceptiepil vanwege een kinderwens. Helaas bleef mijn menstruatie uit en is er PCOS geconstateerd. Ik kreeg hiervoor menstruatie opwekkers en 2,5 mg Letrozol. Deze dosis sloeg niet aan en daarom kreeg ik weer menstruatie opwekkers en een verhoging van letrozol. Dit keer 5 mg. Hieruit kreeg ik een mooie eisprong en mocht ik de komende 6 maanden gewoon doorgaan met de Letrozol. Vandaag heb ik op cyclusdag 18 ineens een bloeding ( ongesteld ) geworden. De gynaecoloog vind het vreemd en moet nu over twee weken weer starten met menstruatie opwekkers en weer 5 mg Letrozol. Deze keer gaan ze vanaf cyclusdag 8 de eisprong in de gaten houden met echo's. Ik mocht niet nu alweer Letrozol slikken omdat ik dit 1,5 week geleden al heb gedaan, dit zou dan te kort op elkaar zijn
@Gebruiker10179393 je hebt nu niet een eisprong gehad maar door de Provera heb je de bloeding gekregen. Nu aanstaande cyclus met Clomid als je dan een eisprong hebt gehad zal je dus uit jezelf ongesteld worden. Is dit niet het geval dan zal je weer Provera moeten slikken.

@JPBZ Wat fijn dat je nu twee goede eitjes hebt. Dat zal vast een hele opluchting zijn als je dit hiervoor nog niet hebt gehad 

@xxlara Welkom! wat een gekke situatie zit je in. Fijn dat je de volgende rond met echo's wordt gecontroleerd. Ik vond dit erg prettig omdat je dan ook zeker weet dat er iets gaande is of niet. Succes! 

@JPBZ ja het is vooral heel vermoeiend ook en iedere keer weer een teleurstelling. Ik ben daarin tegen inderdaad wel blij dat er nu echo's worden gemaakt zodat ik inderdaad weet wat er gaande is. Ik lees niet veel dat er mensen aan Letrozol zitten maar wel clomid. Ik ervaar weinig bijwerkingen van Letrozol. Het enigste wat ik heb is dat ik wat vermoeider ben. 

Goedemorgen dames,
@jpbz: wat een geweldig nieuws zeg! Dan lopen wij ongeveer gelijk, mijn eisprong was namelijk dinsdag. Dat weet ik omdat ik veel pijn heb als mijn follikel groot is, en dan ineens niet meer (is ie dus gesprongen). En dan krijg ik zere tepels. Dat was nu ook, dus dat is de reden dat ik deze keer even geen bloed wilde laten prikken om te checken of de eisprong er geweest is. Maar nu krijgen we spannende weken!!! Wanneer wil jij dan gaan testen? Ik hoorde dat die early tests niet zo betrouwbaar zijn, maar wil het liefst NU testen ;-) Ga toch maar wachten tot dinsdag de 17e denk ik. Maar alvast heel fijn dat je iig een ei hebt, is een mooie stap in de goede richting.
@ jumeaux: heb je al getest??? Ik duim voor je!!! 
@ liens: dat je er zoveel mee bezig bent, herken ik wel. Het is gewoon je aller aller grootste wens. Bij mij verschilt het per dag hoeveel ik eraan denk, maar altijd ben je er wel mee bezig. Ik heb me wel voorgenomen om echt te genieten van de leuke dingen in het leven (wat idd soms gewoon niet lukt). Bijv laatst op vakantie met mijn vriend, genieten we dubbel omdat we denken: misschien laatste vakantie met z’n tweetjes. Haha zo proberen we positief te blijven. Maar heb soms ook gewoon baaldagen hoor, zeker als er slecht nieuws is geweest vanuit het ziekenhuis n een controle. Het komt vast ooit goed meis ?
@ Lara: rotsituatie ja. Zeker omdat het al zo lang duurt. Maar heel fijn dat je nu echo’s krijgt, dan kan de arts het veel beter volgen en op tijd ‘ingrijpen’ als er iets niet goed loopt. En voor jezelf is dat ook veel fijn. Door die echo’s snap ik iig veel beter hoe alles werkt en da’s toch wel handig ;-)
Fijne zondag allemaal!

Goedemorgen, 
sorry dat ik me voeg in jullie forum. Maar wij hebben toch een bijzondere situatie en ik maak me een beetje zorgen. 

dit is onze 1ste ronde clomid, vrijdag een echo gehad waren er 13 follikels 2 van 17,5 mm 1 van 18 mm. De opdracht gekregen het niet te doen en de volgende dag terug komen voor een echo. wat blijkt alle 3 de eitjes al gesprongen en we hebben donderdag op vrijdag nog gemeenschap gehad. 

nu konden we volgens de arts proberen een morning-afterpil te nemen en verder kunnen we niet meer dan afwachten. 

iemand toevallig ervaring met zo'n situatie? 

Ik ben trouwens 25 en m'n man heeft 'zeer' goed zaad. 

fijne zondag. 

Groetjes, puck

Terug
Bovenaan