Eisprong na Clomid

Hoi puck,
Je hoeft geen sorry te zeggen, we zijn er juist om elkaar te helpen ?
Wat een nare situatie zeg... 
Ik kan je alleen maar zeggen wat IK zou doen in jouw situatie. Maar er zullen ongetwijfeld ook dames op dit forum zijn die een andere mening hebben. Dus ik zou zeggen: verzamel de meningen en maak daarna zelf de keuze met je hart. Dan is dat altijd de juiste keuze :)
Dan wat ik zou doen... het klinkt alsof je goede zwangerschapskansen hebt. 1e ronde clomid al mooie follikels, en je man met goed zaad. Daar zou ik me dus niet al teveel zorgen over maken. Allebei prima vruchtbaar, zo lijkt. Een drieling (en die kans lijkt nu best aanwezig) brengt allerlei risico’s met zich mee. Tweeling lijkt me fantastisch, maar 3 is net too much. Ik zou daarom denk ik, hoe onnatuurlijk dat ook voelt, nu wel die morning afterpil nemen. Dan zal zwanger worden deze ronde niet lukken, maar ik denk dat jullie hele mooie kansen hebben dat het daarna (met lagere dosering clomid) wel gaat lukken.
Zelf zit ik nu in ronde 2 clomid. Ronde 1 had ik ook drie grote eitjes. Mijn vriend was in het buitenland dus vrijen was geen optie. Maar als ik op dat moment een keuze had, zou ik het toch niet doen.
Maar ongetwijfeld zullen nu ook dames zeggen: geen zorgen, geen morning afterpil en kijken waar het schip strandt. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. De kans op 3 bevruchte eitjes is natuurlijk geen 100%, en 1 of 2 zou super zijn.
Sorry voor mijn misschien vage antwoord. Ik wens jullie heel veel wijsheid bij het maken van de keuze. Het positieve is iig dat clomid érg goed werkt bij je, haha!
Veel sterkte en maak je niet te druk, dit komt hoe dan ook goed!

@xxBloempje: Snap dat je het dan niet perse nodig vind om bloed te laten prikken. Ik heb nu ook echt zere tepels, heel gek! Gelezen dat dit van de Pregnyl injectie komt. Donderdag moet ik bloed laten afnemen. Het worden hele spannende weken!! Ik vermoed dat wij gisteren de eisprong hebben gehad, ik had veel steken rechts onder en ook rechts zaten mijn eiblaasjes. Mijn voornemens zijn om de 22e te gaan testen als ik dan nog niet ongesteld ben, maar dat zal lastig worden, want ik ben mega ongeduldig! Ik heb inderdaad ook gehoord dat de early test niet betrouwbaar zijn.. Nu heel hard duimen voor ons :)
@Puck: Ik sta er hetzelfde in als Bloempje, als je bij de eerste ronde al zulke mooie resultaten hebt, dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en een volgende cyclus afwachten. Al kan ik me heel goed voorstellen dat dit niet is wat je wil, en het ook niet natuurlijk voelt. Zeker niet omdat je in een traject zit om zwanger te worden. 
Succes met jullie te maken keuze! 

Hey,
bedankt voor jullie reactie. Nu heb ik nog een vraagje, herkend iemand het vele buikpijn hebben na een eisprong? Sinds m'n eisprong heb ik buikpijn en het gaat maae niet over.. 

Buikpijn NA de eisprong herken ik niet. Wel vlak ervoor, ik denk dat dat pijn is vanuit mijn eierstokken omdat de follikels dan groot zijn. Pijn erna zou ik niet weten hoe dat komt. Heeft jouw ziekenhuis geen telefoonnummer waar je op kunt bellen? Het ziekenhuis waar ik zit heeft een nummer waar 2 uur per dag fertiliteitsverpleegkundigen (noem je dat zo?) zitten waar je je vragen aan kunt stellen.
sterkte!

@jumeaux: hoe is het met je? heb je al een uitslag van je test?
@bloempje: en hoe is het met jou? ik vind het mega spannend. Wil niet te positief zijn omdat een tegenslag dan zo heftig is. Maar ben er toch wel veel mee bezig, loslaten is lastig..

Ik ben idd ook erg benieuwd Jumeaux!!
@JPBZ: We zitten in hetzelfde schuitje ;-) Ik vind het zo spannend. Ik had dinsdag 3 dec eisprong. Mijn NOD is volgende week donderdag (duurt bij mij iets langer dan 14 dagen).
Ik kan echt niet wachten. Zit ZO te twijfelen om een vroege test te doen. Maar stel dat deze positief is, is er nog een grote kans dat het nog misgaat. Dus kun je nog niet echt blij zijn. Maar kan ik dat wel als ik netjes wacht? Dan kan het ook nog fout gaan. Daarom vind ik het zo lastig... welke dag ben jij van plan om te gaan testen? Moet eerlijk zeggen dat ik echt nog niks voel, jij wel?

@bloempje ik heb afgelopen zaterdag 7dec mijn eisprong. Wij zijn voornemend om zondag 22dec te testen, zaterdag een familiedag om mijn stemming in ieder geval positief te houden.. willen we het zondag doen ;-) 
Ik heb gelezen dat Pregnyl tot 10dagen in je bloed zit. In die zin zou je dus een vroegere test kunnen doen. Alleen zegt dit niet alles, maakt het je misschien nog meer onzeker.. maar dat maakt het wachten ons ook, haha. Ik snap dus je twijfel 
Ik heb af en toe wat vage krampjes, waarvan ik ook wel denk dat het dan weer tussen mijn oren kan zitten, omdat ik ook zo graag iets wil voelen.. Lijkt me veels te vroeg, aangezien de innesteling vaak pas na 6-12 dagen plaats vind. 

Hoi dames,
Had vanochtend al geschreven maar dat ging niet goed denk. De test is mega positiv geweest gister :) inmiddels ook al een week overtijd hehehehe
Maar bij jullie wordt het dus nu ook spannend!!! Ik duim zo veel voor jullie, op een heel mooi kerstcadeau!!!!
Bedankt voor jullie steun de afgelopen weken en maanden, het hielp me echt zeer!!
@rosaelisa: hoe gaat het met jou??? 

Terug
Bovenaan