Eisprong na Clomid

Wat een gedoe he! ik merk ook dat ik echt aan niets anders kan denken!
Ik heb vanaf na de ovulatie gelijk al af en toe wat steken in mijn lies gehad, wat later in de dagen echt krampen waren. Ik beeld me soms ook in misselijk te zijn... volgens mij wil ik te graag waardoor ik denk vanalles te voelen. Voor mij zit er niets anders op en wachten tot het weekend. Hopelijk weet jij eerder meer ;-)

@bloempje @JPBZ wat een spannende tijd is het voor jullie. Ik duim mee op positief nieuws. Hoelang zitten jullie eigenlijk al in dit traject? Ik ben sinds september aan de medicatie waarvan het nu dus 1x pas echt goed is verlopen. Ook vreemd dat het ene ziekenhuis clomid voorschrijft en bij de ander letrozol. Ik zit namelijk aan de letrozol. Sinds vandaag ben ik weer gestart met Provera en mag daarna weer de letrozol slikken. Hopelijk slaat het deze keer weer goed aan. Ik denk dat mijn hormoonhuishouding gewoon even van slag was en daardoor die bloeding kreeg. De bloeding was ook maar 3 dagen. Ik merk ook dat ik soms aan niets anders kan denken. Maar dat is ook logisch als je wens op een zwangerschap zo groot is. Uiteindelijk moet het gewoon allemaal goedkomen. Daar gaan we voor! En probeer ook zeker van de leuke dingen in het leven te genieten ? hoe makkelijk dat ook gezegd is...Finger crossed 

Nou, ik heb duidelijkheid. Ik ben ongesteld, en niet zo’n beetje ook.
Enerzijds balen dat het niet gelukt is, maar ik ben ook wel blij dat het gestresst even voorbij is en ik weet waar ik aan toe ben.
Dus op naar de volgende ronde dan maar.
@JPBZ hoe is het met jou? Hopelijk heb jij goed nieuws!
@Lara ik heb sinds oktober clomid. 1e ronde had ik 3 grote eitjes dus ‘mocht’ ik niet vrijen. Dus die maand had ik geen kans. En de keer daarna (2e ronde dus) de dosering iets verlaagd en toen had ik 1tje van 30mm. Ben nu ongesteld geworden, dus ga nu beginnen met ronde 3.
Mijn cyclussen duren tot nu toe wel vrij lang, ook met Clomid. Eisprong op dag 20 en menstruatie op dag 36 ongeveer.
Hoe lang moet jij nog provera? En wanneer verwacht je ongeveer ongesteld te worden? Je hebt wel helemaal gelijk dat we ook moeten genieten van de leuke dingen. Ik merk dat ik dat afgelopen week minder gedaan heb, dus ga morgen lekker lunchen met mijn vriend (voor mijn gevoel heb ik hem nogal verwaarloosd de afgelopen week door veel met mezelf en mijn stress bezig te zijn ;-))
liefs 

@bloempje Wat vervelend dat je ongesteld bent geworden. Maar volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik snap je gevoel helemaal hoor. Vooral in de week waarop je het meest vruchtbaar bent heb ik dat ook vooral dat je continu er mee bezig bent. Ik heb dus geen echo's waardoor ze ook niet zien hoe groot de eitjes zijn. Aan de ene kant fijn aan de andere kant ook niet. Voor mij is het wel goed denk ik omdat ik er anders nog meer mee bezig ben. Daarom heb ik nu ook gekozen het niet met echo's in de gaten te houden wat dus deze x wel mogelijk was. Ik laat gewoon op cyclusdag 21 weer bloed prikken en hoor het dan wel. Ik neem dinsdag de laatste Provera in. Hiervoor had ik primolut maar ze besloten nu in een x om Provera te gebruiken omdat als je toch een prille zwangerschap zou hebben dit minder schadelijk is. Met primolut werd ik ongeveer 3 dagen later ongesteld. Ik verwacht dus ergens volgend weekend. Probeer ondanks de tegenslag nu juist extra van de feestdagen te genieten, nu hoef je er even niet mee bezig te zijn. Is de reden bij jou dat je aan de clomid zit ook vanwege PCOS? Wij zijn dus al sinds januari bezig met onze kinderwens. Alleen voor dat ik erachter kwam dat ik PCOS had was het al september en ben dus sinds september bezig. 

Geniet van jullie dag samen! Fijne dagen gewenst voor iedereen ?

@xxLara: Wij zijn vorig jaar februari gestopt met de pil, sinds juli 2019 in het traject vanwege PCOS en afgelopen december voor het eerst een eisprong gehad.
Zopas helaas ook duidelijkheid gekregen.. ongesteld. Balen en best even verdrietig, maar herken wat je zegt @Bloempje: in ieder geval duidelijkheid, die laatste dagen vond ik vreselijk spannend. 
Ik ga nu ook proberen extra te genieten van mijn vriend en familie tijdens de feestdagen. En hopelijk in het nieuwe jaar snel beter nieuws. :) 
Fijne dagen allemaal.

Xxlara: ik heb idd ook PCOS. Maar clomid slaat gelukkig goed aan, je hoort helaas ook wel eens anders. Nu maar hopen dat het zó goed aanslaat dat er iets moois uit voortkomt ;-) 
@JPBZ: balen voor je... was zo’n geweldig kerstcadeau geweest he! Maar we gaan er weer voor. Fijn dat we elkaar hebben om dit te delen. Ik heb trouwens vandaag gelucht met carpaccio en gedineerd met sushi en wijn. Omdat het kon. Hahaha! 
liefs 

@Bloempje, fijn dat je zo genoten hebt van je carpaccio sushi en wijn haha. Ik vind dit ook heel fijn om hier met lotgenoten te kunnen praten die in dezelfde situatie zitten. Wat fijn inderdaad dat de medicatie goed aan slaat. Je hoort zeker weleens anders. Laten we met z'n alle genieten van de kerst en oud en nieuw! En laten we hopen dat onze wens in 2020 allemaal in vervulling mag komen ?

Terug
Bovenaan