Eisprong na Clomid

Wat spannend allemaal, dames! Wij hebben de inseminatie gehad. Nu een kwestie van wachten. Ik moet over +- 14 dagen ongesteld worden, en anders mogen 4 februari testen.
Ik had niet verwacht dat het emotioneel zo zwaar zou zijn. En dan zit ik nog maar in ronde 1..

@Mell wat spannend voor jullie. Het is inderdaad emotioneel heel zwaar. Toch heb ik een vraag, waarom hebben jullie de keus gemaakt dat de inseminatie bij jou plaats vind en niet bij je vriendin na aanleiding van het hele pcos gebeuren? Jullie zullen er ongetwijfeld de juiste reden voor hebben hoor. Ik ga in ieder geval voor je duimen dat je NIET ongesteld word. ☘️ 

@Mell Ja het is ook zeker niet niks. Ik zit ook in mijn 1e ronde maar toch gaan er allemaal dingen door je hoofd en kan het inderdaad best zwaar zijn. 
Net zoals Lara zegt vroeg ik me dat ook wel ergens af! Durfte de vraag alleen niet echt te stellen. Maar inderdaad daar zal vast een goede reden voor zijn natuurlijk en er is geen goed of fout ?
Succes allemaal! ?

Haha is helemaal geen gekke vraag hoor! Sinds ik een jaar of 12 ben roep ik al dat ik graag zwanger wil worden, mijn moeder werd gek van me. Mijn vriendin draagt liever geen kindje (tenzij het bij mij echt niet anders kan). Ook zit mijn vriendin midden in een opleiding en kan zij het niet veroorloven om op zwangerschapsverlof te gaan. Dit maakt eigenlijk de keuze. Mocht het echt niet lukken bij mij blijft zij uiteraard een optie. 

@mell Ah oke zo zit dat dus! Grappig dat die wens altijd al zo sterk aanwezig was. En snap inderdaad als je vriendin momenteel ook nog een studie doet dat dit dan eerst een logische keuze is. Want niks is onmogelijk ?? Wel fijn om nog een optie achter de hand te hebben al zou het natuurlijk mooi zijn als het binnenkort gaat lukken bij jou!

@mell vandaar, ik hoop voor jullie dat het dan bij jou uiteindelijk snel lukt. Het zou toch mooi zijn als je meisjesdroom die je vroeger al zo sterk had uiteindelijk uit mag komen. 

@derest omdat ik niet gemonitord word met echo's enkel met bloed prikken vraag ik me af. Rond welke dag hebben jullie ongeveer je eisprong? Ik heb namelijk werkelijk geen idee 

Hoi Dames,
Omdat ik gisteren maar die orthomoleculair diëtist ben geweest om klachten van PCOS te gaan verminderen (en op de langere termijn misschien zelfs de vruchtbaarheid & cyclus) en veel hier wel benieuwd naar waren dacht ik, ik doe even een berichtje.
Ik heb een super fijne intake gehad. Hierbij werd er gekeken naar mijn eetpatroon, bijzonderheden qua gezondheid in het verleden,  allerlei vitamines en mineralen d.m.v. bio resonatiemeting, bloeddruk, gewicht enz.enz. Ik heb geen overgewicht maar heb hele goede adviezen gekregen. Het blijkt nu inderdaad dat ik 100% insuline resistent ben zoals de meeste vrouwen met PCOS. Ik heb advies gekregen voor bepaalde supplementen die ik ga nemen en advies gekregen in voeding. Het gaat vast nog lastig worden denk ik. ? Maar het komt er op neer dat ik op deze manier moet gaan eten;
- Eiwitrijke voeding zoals bijv eieren, vlees en vis. (3 eieren per dag is bijvoorbeeld geen probleem)  
- Veel ongezouten en ongebrande noten & zaden 
- 1 stuk fruit per dag 
- Veel groentes (ongeveer 500 gr. Per dag) 
Koolhydraten dus zoveel mogelijk overslaan (in ieder geval niet in de vorm van brood) zoete aardappel mag bijv. Wel omdat dit een langzame koolhydraat is en onder de groente valt. Zuivel in principe het liefst zo min mogelijk. Maar bijv. Bij het ontbijt kan je prima een bakje volle kwark met noten, rozijnen, kaneel & agavesiroop eten.
En zoveel mogelijk en ook veel goede vetten in je voeding. Zoals roomboter, olijfolie en kokosolie.
De diëtiste verwees zelf steeds naar de "oertijd". Dus onbewerkte dingen eten, niet uit pakjes en zakjes (kruiden mogen natuurlijk wel) En dingen eten die je dus tegenkomt in de natuur + genoeg water drinken.
Ik heb een kookboek meegekregen die door meerdere orthomoleculair diëtisten zijn samengesteld en heb net brocollibrood gemaakt. Erg lekker, en een goede manier om veel groentes en eiwitten binnen te krijgen. Zijn totaal geen moeilijke recepten ofzo! Maar besef me heel goed dat het nog wel pittig gaat worden en vind dat ik zo nu en dan best eens iets ongezonders mag als ik me grootendeels maar aan deze methode houd. (Een beetje volgens de 80/20 regel).
Ben heel benieuwd wat het voor me gaat doen!
Lekker lang verhaal haha. ?  Groetjes!  

Owja, en ik heb uiteraard de keuze gemaakt om wel over te stappen op een ander ziekenhuis waar ze wel gewoon keurig echo's maken bij gebruik van clomid. (Eerst nog even wachten hoe de 1e ronde voor mij heeft uitgepakt verder). Ik krijg maandag de uitslag bij van mijn progesteron waarde.
Hoe gaat het met jullie verder? ?

Terug
Bovenaan