Eisprong na Clomid

Hallo dames,
Ik zit momenteel eventjes in een baal-fase. Het duurt zo lang allemaal en het is zo onzeker. Sommige dagen ben ik best vrolijk,  maar de laatste weken even wat minder omdat ik dit traject best wel zwaar vind.
Gisteren zou ik ongesteld moeten worden. Dat gebeurde niet, maar vanochtend testte ik nog negatief. Ik ben al een week lang aan het testen eerlijkgezegd. Niet zo slim, want steeds heb je hoop... 
Ik verwacht toch dat ik ongesteld ga worden. Heb wat krampjes in mijn baarmoeder en verder geen gevoel wat lijkt op zwangerschap. Ik verwacht dat ik het morgen/overmorgen weet. Baal daar zo van, want voor mijn gevoel doen we er echt alles aan. Dus ik ga nu maar eens aan de slag met de dieet-tips van Mlln, misschien helpt dat nog. Super bedankt dat je die gedeeld hebt, echt fijn! Nu hopen dat het volgende maand of de maand erop lukt ;-) 
@ mlln: Die hoeveelheid groente vind ik wel lastig, maar met elke dag soep van verse groente (als aanvulling) kom ik een eind. Hoe gaat dat bij jou?
Trouwens SUPER balen dat ze de progesteronwaarde nog niet hadden! Ik vind het stom, want als ze bij mij bloed prikken ('s ochtends) heb ik 's middags de uitslag. Dus denk idd dat je de juiste keuze hebt gemaakt om over te stappen. Maar wel rot voor je, want voor je gevoel heb je nu misschien tijd verloren? Nu duimen dat het snel goedkomt (of dat het deze ronde al goed is gegaan, zou nog beter zijn!).
@ Lara en Mell: voelen jullie al iets????
@ JPBZ: Jij zei dat je twijfelde aan de Pregnyl. Ik had/heb precies hetzelfde. Ik zou het best fijn vinden als je idd nog getest wordt op progesteron zodat je zeker weet of die eisprong er geweest is. Dat is nu maar gokken. Ik had wel een zwangerschapstest gedaan 1 dag erna, die was positief. Maar even bloed prikken was nóg fijner geweest ;-) Houd jij het wachten nog vol?
Trouwens een vraagje... ik heb de laatste week best veel witte afscheiding. Heb opgezocht wat dat kon zijn. Het kan óf voorteken van menstruatie zijn, óf een voorteken van zwangerschap haha! Hebben jullie er ervaring mee?
XX

@bloempje wat fijn om weer wat van je te horen. Witte afscheiding is inderdaad wel een teken van zwangerschap, lastig! Heb je niet te vroeg getest? Wat ik voel is sinds vorige week gevoelige borsten, vooral aan de buitenkant / zijkant maar dit had ik de laatste keer ook toen ik ongesteld werd. Voorderest voel ik niks. Ze hebben inderdaad vaak dezelfde dag al de uitslag van het bloed alleen werd ik er vorige x op geattendeerd dat ik beter een dag later een belafspraak kon inplannen voor de uitslag. Aangezien mijn gynaecoloog morgen vrij is en er pas donderdag is word het donderdag. Ik houd het namelijk het liefst bij 1 persoon. Ik heb een vraag aan jullie allemaal die echo's krijgen. De echoscopiste maakt de echo's neem ik aan maar van wie krijgen jullie dan advies? Heb je naderhand dan direct een afspraak met je gynaecoloog of?
Wat betreft slechte dagen herken ik mezelf heel goed in. Soms kan ik echt vrolijk zijn en soms heb ik echt dagen dat ik denk, dit gaat nooit lukken! 

Ik krijg van de echoscopiste ook altijd advies. Waar ik kom zijn de echoscopiste ook verpleegkundige (bij de afdeling voor vruchtbaarheidsproblematiek) dus  heel kundig. Ik heb wel elke keer een andere echoscopiste hoor, maar krijg altijd prima advies. Eigenlijk kom ik nooit meer bij de gyn, maar bij problemen of moeilijke vragen overlegt de echoscopiste wel altijd met de gyn. Hoe werkt dat bij het ziekenhuis waar jij komt?

@bloempje ja dat weet ik dus eigenlijk niet. Want heb namelijk nooit echo's gekregen, alleen toen er pcos geconstateerd is. Ik spreek eigenlijk altijd de gynaecoloog als ik iets wil weten of vragen. Ik was hier wel benieuwd na wie dan bepaald of je een otrivelle spuit krijgt bv. 

Hoi Dames, ik heb op dit moment een beetje een domper. Vanmorgen gigantische buikkramen en ja dus, ongesteld.. Op cyclus dag 27. Achja. En ik heb nu eindelijk duidelijkheid over de uitslag van progesteron. (Nouja echt duidelijkheid kan je het niet noemen vind ik). Ik had een waarde van 12,3. Dus ik zei zo tegen die vrouw aan de lijn. Oke, dat is dus negatief? Maar die gyn zei dat deze progesteron waarde positief is en ik wel een eisprong heb gehad. Ik zei dus tegen haar dat is toch ongeveer vanaf 30? Maar dat was niet zo volgens haar, en volgens haar kon ik gewoon doorgaan op 50 mg clomid.. Ik snap het niet meer hoor. Hoe zit dat bij jullie? Vaak toch sowieso een waarde van 20 of meer?
@xxbloempje ben heel benieuwd. Hoe is het nu bij jou? Snap dat het allemaal wel wat met je doet hoor! 500 gr. Groente per dag is inderdaad wel even wennen, maar je kan bijv een smoothie maken van 1banaan met 200ml. amandelmelk, 2 handjes spinazie, snufje kaneel en wat chiazaad. (ik was er eerst ook een beetje huiverig voor maar je proeft de spinazie bijna niet! Vooral de banaan en kaneel proef je.) En verder veel groente verwerken in bijv. een grote omelet tijdens de lunch en s'avonds bij het eten. Of bijvoorbeeld stukjes paprika, komkommer met hummus als tussendoortje. Als ik zin heb in een zoet tussendoortje pak ik al snel rozijntjes. Kan wel merken dat ik zin krijg aan brood. Ben nu mijn eigen brood een beetje aan het bakken die in mijn receptenboek staat. Dus ik ben benieuwd! Ik heb momenteel ook veel inspiratie van een super fijn kookboek die ik van mijn schoonmoeder mocht lenen. "Oanh's kitchen" koolhydraat arme recepten heet het. Is nog steeds te koop zag ik en staan echt super lekkere recepten in! 
Ja ik heb op sommige dagen ook echt veel last van afscheiding. Vooral halverwege mijn cyclus kon ik dat echt merken. Geen idee waar dat aan ligt. 

@mlln ik dacht ook dat je een waarde van boven de 20 moet hebben voor een goede eisprong. Maar in dit geval ik zal het mijn gynaecoloog morgen vragen aangezien ik toch de waarde van mijn progesteron morgen krijg. Maar aan de andere kant heb je wel een mooie cyclus van 27 dagen. Geen eisprong is geen menstruatie. Hmzz jeetje wat verwarrend nu. Wanneer heb je een afspraak bij het andere ziekenhuis 

@xxlara Ja klopt, dat dacht ik dus ook! En inderdaad wel vreemd dat ik wel gewoon ongesteld ben of tenminste daar lijkt het op maar het is niet super veel tot nu toe ofzo. Oh, ja als je dat zou willen doen. Ben daar namelijk wel benieuwd na hoe een ander daar over denkt! Ik heb vandaag dus ook gevraagd hoe het stond met de doorverwijzing naar het andere zkh, blijkt dat er helemaal geen mail of papieren die kant op zijn gegaan, en dat ze waarschijnlijk 30 Jan de boel helemaal rond willen maken omdat we dan toch komen. Nou ik zei al dat is véél te laat want straks is er een wachtlijst en mijn cyclus is vandaag begonnen zoals het lijkt dus ik moet binnenkort (op dag 10 bij de meesten ofzo?) Een echo krijgen dus graag met spoed als dat kan. Nou dat ging ze overleggen. Dus lekker van het kastje naar de muur zo.  

@mlln is je ongesteldheid nu al wel goed doorgezet? Ik ga het vandaag in ieder geval navragen wat betreft progesteronwaarde wat mijn gynaecoloog er van zegt. Wat vervelend zeg dat het niet soepel loopt. Heb je gewoon bij je huidige ziekenhuis gezegd dat je ergens anders heen wilt? Ik dacht dat je dan via de huisarts een second opinion moet aanvragen en je dan een doorverwijzing krijgt...

Terug
Bovenaan