Eisprong na Clomid

@xxlara Nou dat vraag ik mezelf ook af of dit echt een ongesteldheid is. Had net ineens wel heel veel in mijn maandverband maar kan ook zo paar uur even een stuk minder zijn. Fijn dat je het wil navragen! Ik ga straks denk ik gewoon het ziekenhuis bellen waar ik in behandeling ga met de zelfde vraag en dan ook welke dosis clomid hun vinden waarmee ik moet starten op dag 3. Want hun gaan mij deze ronde immers behandelen, tenminste lijkt mij slim om dan meteen hun advies te gaan opvolgen ook al sta ik hier nog niet officieel ingeschreven. Ja heb ook de huisarts gebeld met dezelfde vraag maar het ziekenhuis had ook aangegeven dat ze gewoon een doorverwijzing konden doen voor mij naar een ander ziekenhuis dus heb dit eerst bij hun aangegeven. Maar omdat ik er inmiddels niet meer zo heel veel vertrouwen in heb heb ik dit gisteren ook maar bij de huisarts gedaan en uitgelegd dat het via het ziekenhuis nog wel eens een stuk langer kon duren omdat ze nog moest "overleggen" met de gyn. Maar de huisarts gaf juist aan dat het niet gebruikelijk was om het via hun te doen maar ze snapten na mijn verhaal wel dat ik "de kortste klap" wilde maken. Dus moet vandaag even weer bellen naar de huisarts met de vraag op welke termijn ik echt doorverwezen kan worden. Pff het is soms wat ?
Ben benieuwd of jij een goede progesteron waarde hebt! Laten we het hopen!

@mlln ze heeft gebeld. Ik heb een eisprong gehad een progesteronwaarde van 55, wat heel netjes is. Ik heb gelijk gevraagd welke waarde je minimaal moet hebben voor een goede eisprong. Mijn gynaecoloog zegt dus 30. Word nu heel spannend voor mij of ik ongesteld word of dat ik zwanger ben. Ik mag de komende 4 rondes gewoon doorgaan met medicatie. Ben ik in de komende 4 rondes nog niet zwanger dan moet ik terug komen.

Ik wil hier graag meeschrijven. Heb geen pcos (als het goed is), maar begin deze maand met IUI. Ik zie dat het IUI topic niet heel actief is. Ben begonnen met 100mg clomid sinds gister. Vraag me af of dat niet een te hoge dosering is voor de eerste keer? Toen ik het voorgeschreven kreeg heb ik hier niet naar gevraagd omdat ik me nog niet echt had ingelezen over doseringen. Hopelijk niet teveel rijpe eitjes.
Volgende week donderdag eerste echo. Zit dan op cd 11. Moet ook pregnyl spuiten zodat ze eisprong precies kunnen timen. Ben benieuwd Hoelang mijn cyclus duurt met clomid. In een natuurlijke cyclus had ik altijd positieve ovulatietesten ergens tussen dag 15 en dag 22.  
Ik heb in oktober ook een keer op progesteron getest na eisprong omdat ik benieuwd was. De uitslag was 32, volgens mijn gynaecoloog prima maar ik vind het wel aan de lage kant als 30 minimaal is.

@xxlara Wat fijn zeg dat je een positieve waarde hebt! Afwachten wat er nu gaat gebeuren inderdaad.
Bij mijn huidige ziekenhuis nog weer extra gebeld om te vragen of de waarde van 12,3 echt positief is omdat ik overal lees van niet. Maar ze blijven tegen me zeggen dat het positief is. Ik ben er wel klaar mee. Morgen moet ik clomid gaan slikken en dus gewoon door op 50 mg.. baal hier zo van. Vooral omdat de overdracht na het andere ziekenhuis eerst nog niet rond is moet ik de tijd bij dit ziekenhuis nog uitzitten en hun adviezen dus volgen. Heb het andere zkh wel gebeld maar die gaven ook aan dat ze nog geen gegevens o.i.d. van me hebben en dat ze daarom op basis van deze waarden mij niet een verhogende dosering mogen aanraden. Hopelijk is de boel snel rond.. Want ben bang dat deze ronde clomid dan ook niet aanslaat. 
@Irene Welkom! Ik zou er persoonlijk niet zo bang voor zijn want jij word wel in de gaten gehouden door echo's en dan krijg je wel adviezen over hoe verder. (Ik krijg momenteel geen echo's). Als er bij jou bijv. te veel eitjes zien zijn zullen ze jou vast geen Pregnyl spuiten lijkt me. Spannend verder. Hopen dat het lukt!

@irene welkom. 
Hoelang zijn jullie al bezig met jullie kinderwens? Heb je hiervoor al een andere behandeling gehad? Omdat je nu IUI krijgt. Zijn jou cyclussen wel gewoon normaal kwa lengte? Zoals ik eruit haal in ieder geval wel. 

@mlln dan snap ik er ook niks van...hebben ze miss in jou ziekenhuis een andere kijk naar waardes, met een andere methode ofzo. Dat moet toch haast wel. Echt ontzettend vervelend en onzeker voor je. Maar ongesteld ben je wel...?‍♀️

@Mlln vervelend dat het andere ziekenhuis de gegevens nog niet heeft. Waarom ben je overgestapt? Ja ben dus bang dat we eindelijk na zo lang wachten IUI mogen en dat de eerste al meteen niet door kan gaan ivm teveel eitjes. Nou goed eerst maar eens zien, misschien valt het mee :). Bij meer dan 3 >14mm gaat het niet door volgens de folder.  
@lara mijn cyclussen variëren van 27-35 dagen. We zijn nu 1,5 jaar bezig. Moet wel zeggen dat onze eerste afspraak bij de fertiliteitsarts in juni was en dat we nu pas kunnen beginnen. Heeft dus best lang geduurd voor we eindelijk mogen starten. Partner moest 3x spermatest doen met elke keer een paar maanden ertussen. Partner zijn zaad is van minder goede kwaliteit. Ook nog een kijkoperatie gehad in augustus. Wel fijn dat het nu dus eindelijk zover is en we weer stappen kunnen gaan zetten!    Hoe lang zijn jullie bezig?

@Irene vandaar dus. Spannend hopelijk hebben jullie met IUI snel een positieve zwangerschapstest in handen. Wij zijn nu een jaar bezig. Mijn cyclussen duurde heel lang 70-90 dagen waardoor ik al snel door had dat het geen ontpillen was. Sinds september zitten wij in het traject met voor mij enkel nog medicatie vanwege PCOS. Mijn vriend zijn zaad is ook gecontroleerd maar dat was goed. In het totaal nu 4x medicatie gehad. 1e x was de dosis te laag. 2e x had ik een goede eisprong. 3e x liep mijn hormoonhuishouding ineens anders. 4e x is nu dus en ook goed aangeslagen 

Terug
Bovenaan