Eisprong na Clomid

@lara en Mell: Dankjulliewel :)
@lara: dit is de 2e ronde met Gonal F, dus eigenlijk al heel snel :)
ook voor jouw heel spannende dagen dus! ik denk dat nu testen misschien nog net te vroeg was... ik teste de eerste keer positief 10 dagen na ovulatie ;-) maar dat is ook wel best wel vroeg 

@JPBZ Waauw, super zeg! Gefeliciteerd! Hoop inderdaad dat alles voorspoedig mag verlopen bij jullie en dat je snel een goede echo krijgt!
@xxlara Spannende he! Maar inderdaad is ook lastig wanneer je moet gaan testen natuurlijk. Misschien was het idd net iets te vroeg. Wie weet, ik duim met je mee.
@mell Voor jou ook spannend! Fingers crossed.
?

Owja nog even voor de vrouwen onder ons met PCOS, hieronder nog een artikel waarom ook leefstijl zó belangrijk is, zowel voor de klachten als voor je vruchtbaarheid:
https://gezondnu.nl/dossiers/gezondheid/vrouwelijk-lichaam/menstruatie/wat-elke-vrouw-moet-weten-over-pcos/
En tips om er mee aan de slag te gaan ? Ik dacht ik deel het even want is wel erg interessant om te lezen!
https://www.ahealthylife.nl/pcos-en-voeding-7-praktische-tips/

Hoi,
Ik ben helemaal nieuw hiermee.
in december is PCOS geconstateerd bij mij. Ik heb wel genoeg eitjes.
heb 10 dagen 2x per dag duphaston geslikt om een menstruatie op te wekken omdat ik sinds maart 2019 al geen menstruatie gehad heb. 

Maandag was mijn laatste pil en ben gisteren ongesteld geworden, dus morgen mijn 3e dag en dan beginnen met Clomid.
geen idee wat ik kan verwachten en hoe ik moet rekenen? 

ik lees ook veel dat jullie terug moeten komen om te kijken of er een eisprong heeft plaats gevonden.. maar ik hoef niet terug te komen? 

Als ik binnen een half jaar niet zwanger geworden ben moet ik pas terug komen.
xx

@gebruiker Welkom! Vervelend dat ook jij de stempel PCOS heb moeten krijgen. 

De meeste / eigenlijk iedereen wel krijgen vanaf cyclusdag 10/12 echo's om te kijken of er een eitje gaat groeien en of je eventueel geen overstimulatie krijgt. Dus dat er meerdere eitjes gaan groeien. Op deze manier kunnen ze in de gaten houden of de medicatie wel of niet aanslaat. Mijn ziekenhuis kiest ook niet voor echo's. Maar ik neem wel aan dat je op cyclusdag 21 bloed moet laten prikken? Hiermee kunnen ze zien hoe hoog je progesteronwaarde is, en daarmee zien ze dan of je wel of geen eisprong hebt gehad. Als je geen eisprong hebt gehad zal je medicatie omhoog moeten. 

@jpbz gefeliciteerd!! Hoeveel weken ben je nu?
@lara spannend! Kan inderdaad zijn dat je te vroeg hebt getest. Wanneer is je nod?
@gebruiker welkom! Hoeveel mg clomid neem je? Ik vind het eigenlijk wel gek dat je in ieder geval niet de eerste keer een echo krijgt om te kijken wat die dosis doet voor je eitjes (en om bijv overstimulatie in de gaten te houden), maar goed ik ben ook geen expert.

vanavond laatste pillen clomid innemen. Heb het idee dat ik wel slechter slaap 's nachts ivm opvliegers. Heb ook al de hele dag een opgezette buik. Hebben anderen dat ook met clomid? Ben zo benieuwd naar de echo donderdag en benieuwd wanneer de inseminatie plaats kan vinden. Alleen nog wel nerveus voor het zetten van de pregnyl

@Irene ik weet niet hoelang mijn cyclus deze maand duurt, ik heb wel een eisprong gehad dus het zal maximaal 35 dagen duren. Zit nu op cyclusdag 26. Ik heb zelf niet het idee dat ik slechter slaap, een opgeblazen gevoel herken ik daarin tegen weer wel.  Spannend voor je wanneer de inseminatie plaats mag vinden
@dames misschien heb ik wel te vroeg getest, maar ik denk zelf eerlijk gezegd dat ik gewoon ongesteld ga worden deze ronde 

@JPBZ: WAUW! Gefeliciteerd! Heeeel veel geluk, geniet ervan! Lijkt me zo onwerkelijk, als het dan echt gelukt is :)
@lara: ik duim nog steeds voor je. Zou zo mooi zijn he.. heb je nog getest?
Ik zit nu op dag 5, dus bezig met clomid. Zondag voor het eerst naar het ziekenhuis, kijken of er al wat groeit. Ik vind deze week het fijnste van de hele cyclus. Geen druk qua seks, en ook geen ‘voel-ik-me-nu-wel-of-niet-zwanger?’. Dat is best even fijn, want het geeft zoveel stress allemaal.
@mlln: Thanks voor de artikelen! Interessant!
Hoe gaat het met de rest? 
Xx

Terug
Bovenaan