Eisprong na Clomid

@Irene: ik kan me zeker voorstellen dat die miskramen heel moeilijk voor jullie zijn. Heb het zelf 1x gehad, en die spanning of het wel/niet goed zit vond ik echt killing! Over die spuit... ik durf ‘m zelf niet te zetten, maar mijn vriend doet het (in mijn buik). Dan kijk ik de andere kant op en voel ik er niks van.
@Lara: zijn er nog ontwikkelingen? Heb je nog durven testen?
Ik heb vrijdag dag 9, vanaf dan om de dag een echo. Hoop dat het weer goed groeit, en dit keer wel met een positief eindresultaat ;-)

@Irene jeetje wat heftig, gelukkig hoeven jullie niet weer een jaar zelf te proberen. Hopelijk ben je snel weer in verwachting.
@bloempje Ik heb op cyclusdag 26 de test gedaan die was negatief. Ik zit vandaag op cyclusdag 29 maar ben nog niet ongesteld geworden. Ik zal toch binnen nu en uiterlijk een week ongesteld worden aangezien ik wel een eisprong gehad heb en je cyclus dan niet langer dan 35 dagen kan duren. Net nog een test gedaan en was negatief. Voor jou ook weer spannend deze ronde ☘️ 

@Gebruiker Welkom! Bij jou word er verder dus ook niet gecontroleerd? Bij mij ook niet, alleen progesteron prikken op dag 21. Ik heb daar persoonlijk geen fijn gevoel bij dus ben nu bezig met de overstap naar een ander zkh. 
@xxlara Het blijft dus nog steeds even spannend voor jou ?
@Irene Jezelf moeten prikken lijkt mij ook absoluut niet fijn. Snap heel goed dat je het dan liever je vriend laat doen. Heftige tijd heb je dus achter de rug. Hopelijk slaat dit aan en verloopt alles goed!
@xxbloempje Volgens mij zitten we toevallig in de zelfde periode qua cyclus. Ik zit nu op dag 8. En inderdaad herken helemaal wat je beschrijft. Maar die rust is al bijna weer over. ?
@Mell Wat jammer dat de eerste ronde niet gelukt is. Hopelijk meer geluk met de volgende ronde! 
Morgen hebben ik en mijn vriend gesprek bij huidige zkh over de uitslag van het zaad en de rest. Het is nu helaas bekend dat ik misschien pas rond April of Mei bij het andere zkh terecht kan i.v.m. een zeer lange wachtlijst. Ik baal hier zo enorm van. Vooral omdat ik nu al ben begonnen met clomid en ik wil gewoon echo's om te checken hoe het gaat. En ik wil dat er op een realistische manier wordt gekeken naar mijn progesteron waarde. (Want kan me maar niet inbeelden waarom 12,3 een positieve waarde zou zijn als dit bij de meeste zkh sowieso 30 of meer is). Als ze dit niet willen kan ik beter de behandeling met clomid stoppen totdat ik bij het andere zkh terecht kan want wil niet al die rondes in onzekerheid zitten in de zin van; heb ik wel/geen eisprong en het risico op meerlingen. We gaan het zien! 

@Mlln Wat vervelend dat er zo'n lange wachttijd is. Misschien moet je morgen proberen flink op je strepen staan dat je echo's eist en hoe hun het voor hun zien als je overstimulatie hebt en miss alle gevolgen van dien wat er dan kan gebeuren. En geef aan dat je met lotgenoten praat en dat elke gynaecoloog zegt dat je progesteronwaarde minimaal 30 moet zijn voor een goede eisprong, laat ze hier maar een verklaring voor hebben dan. Bel desnoods het andere ziekenhuis en vraag of hun je kunnen vertellen wat voor progesteronwaarde je moet hebben voor een goede eisprong. Mijn waarde word benoemd met 55 nmol/L. Misschien moet je eens vragen of ze hetzelfde gebruiken dus de ( nmol/L )
@Mell jammer, hopelijk is volgende ronde wel succesvol. 

@Mlln wat vervelend zo'n lange wachtlijst! Nooit leuk. Tot die tijd gewoon zeggen dat je echt echo's wil omdat je wil weten hoe je op de hormonen reageert en voor de risico's van overstimulatie inderdaad.

Ik ben net terug van mijn allereerste follikelmeting. Had op cd 11 2 eitjes van 10 Mm en 1 van 8 geloof ik. Bms was nog maar 2,6 mm. 

Gyn was een beetje verbaasd dat de clomid 100 mg zijn werk nog niet echt goed deed terwijl er geen PCOS oid is vastgesteld. Ik was hier zelf ook verbaasd over omdat ik juist nog bang was dat de dosis te hoog zou zijn. Maandag weer terug en kijken hoe ze dan gegroeid zijn en of we volgende cyclus de dosis gaan verhogen.

@irene jeetje wat vervelend en een ontzettende domper moet dit zijn zeg. Hopelijk is je volgende echo beter... als de dosis verhoogd moet worden naar 150 zit je al aan de maximale dosering Clomid. 

ik zit ook nog steeds op mijn menstruatie te wachten...

@Irene, dat is spannend! Hopen dat er maandag iets meer gebeurd is. Volgens mij zou de groei 2 mm per dag moeten zijn. Zou fijn zijn als dat bij jou ook zo is. Succes maandag!
@lara, oooh dat wachten duurt lang he! Heb je vandaag nog getest, of wacht je liever even af? Ik hoop echt voor je dat je snel goed nieuws hebt!
@mlln, ja dan zitten wij idd precies gelijk :) Leuk! Ik had gisteren een echo. Op dag 9 al. Voor mij mocht het best 1 of 2 dagen later, maar het ziekenhuis wil liever geen echo’s in het weekend, tenzij het niet anders kan. Daarom ben ik er dus gisteren naartoe gegaan, maar er was nog niks te zien. Ik maak me nog geen zorgen, want dag 9 is echt vroeg. Maandag weer een echo, dus ik ben benieuwd! 
Liefs XX

@bloempje, ik ben gister ochtend vroeg toch ongesteld geworden. Na een cyclus van 31 dagen. Ik mag morgen weer beginnen met mijn 5 daagse kuur letrozol. Enigszins jammer dat ik niet zwanger ben maar ook weer blij dat ik na het gerommel met me hormoonhuishouding de medicatie weer goed aan slaat. Misschien dat we volgende maand meer geluk hebben. En dat hoop ik natuurlijk voor alle meiden hier in het traject ☘️ 

Terug
Bovenaan