Eisprong na Clomid

dag allemaal , 
ik zou mij graag willen aansluiten . Ik stel mij even voor . Ik ben Ines en 40 jaar en we zijn al bijna 2 jaar bezig om een kindje te krijgen. Ik zit nu aan mijn 3de ronde met clomid en heb op maandag cd 10 een follikelmeting gehad waarbij de gynaecoloog zag dat ik een cyste heb en 1 kleine ei van 10mm . Toen kreeg ik te horen dat in de vorige ronde mijn ei die toen 22mm was hoogstwaarschijnlijk niet gesprongen was ondanks de pregnyl spuit. En daardoor is dat nu een cyste geworden. Ik heb meteen gevraagd aan de gynaecoloog of mijn ei nog kans maakt deze ronde maar daar kon ze niet met zekerheid een antwoord op geven . Heeft iemand dit meegemaakt . Ik heb nu vrijdag opnieuw een follikelmeting en ik hoop dat mijn ei gegroeid is of geef ik mezelf valse hoop ? 

dag allemaal , 
ik zou mij graag willen aansluiten . Ik stel mij even voor . Ik ben Ines en 40 jaar en we zijn al bijna 2 jaar bezig om een kindje te krijgen. Ik zit nu aan mijn 3de ronde met clomid en heb op maandag cd 10 een follikelmeting gehad waarbij de gynaecoloog zag dat ik een cyste heb en 1 kleine ei van 10mm . Toen kreeg ik te horen dat in de vorige ronde mijn ei die toen 22mm was hoogstwaarschijnlijk niet gesprongen was ondanks de pregnyl spuit. En daardoor is dat nu een cyste geworden. Ik heb meteen gevraagd aan de gynaecoloog of mijn ei nog kans maakt deze ronde maar daar kon ze niet met zekerheid een antwoord op geven . Heeft iemand dit meegemaakt . Ik heb nu vrijdag opnieuw een follikelmeting en ik hoop dat mijn ei gegroeid is of geef ik mezelf valse hoop ? 

@gebruiker, welkom! Ik dacht dat als je een groot eitje heb en het gestimuleerd word door pregnyl je altijd een eisprong hebt gehad. Maar ik heb zelf geen ervaring met pregnyl dus kan je daarin eigenlijk niet verder helpen.  Vandaag zit je dan op cd14? Ik hoop in ieder geval dat je echo vandaag meer duidelijkheid geeft. 

@ XxLara ik had de vorige ronde op cd 12 een eitje klaarzitten van 22mm . De gynaecoloog besloot toen om het pregnyl spuitje te geven en ik zou na 36uur een eisprong krijgen . Ik was dolgelukkig en we hebben goed onze huiswerk gedaan maar 18 dagen na de zogezegde eisprong kreeg ik mijn menstruatie door ,1 dag hevige bloedingen en dat was het . Ik had toch voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan maar was negatief dus moest ik opnieuw beginnen met clomid 100mg( dag 3 tot 7) en op cd 10 kreeg ik te horen dat ik een cyste heb van 3cm en 1 kleine ei van 10mm . De gynaecoloog had toen uitgelegd dat ik waarschijnlijk toch geen eisprong heb gehad ondanks de pregnyl spuit . Dat kan blijkbaar gebeuren en nu heb ik vandaag een follikelmeting gehad . Cyste is nu 4cm en eitje is 15mm . Eerst dacht ze dat het eitje ook een cyste was maar nadien heeft ze gezegd van niet . Nu moet ik dinsdag terug komen op cd 18 . Is dat niet laat voor een eisprong op dag 18 ?  

@gebruiker wat vervelend voor je. Je had dus op cyclusdag 12 wel echt al een mooi groot ei klaar zitten. Je kan makkelijk op cyclusdag 18 nog een eisprong krijgen. Het gemiddelde is dag 14. Ik heb de laatste x een eisprong gehad op dag 16/17, ik werd toen op cyclusdag 31 ongesteld. Meestal word je zo'n 14 dagen na je eisprong weer ongesteld. Wel vreemd dat je maar 1 dag hevig bloed verlies hebt gehad, heb je bij de gynaecoloog nagevraagd hoe dit mogelijk is?

@xxbloempje ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd hoe het inmiddels met je gaat? Je had vandaag een echo toch? Zijn je eitjes gegroeid of moet je dosering omhoog?

@Lara, lief dat je dat vraagt. Er iets een beeeetje groei te zien, maar niet veel. Afgelopen maandag (cd12) waren alle follikels onder de 10mm. Vandaag (cd16) was er 1tje van 11,5mm.
Het slijmvlies is ook van 3,5 naar 4,3mm gegaan in die dagen.
Eigenlijk dus nauwelijks verbetering, maar wel iets. Maandag gaan ze nog een keertje kijken. Als er dan nog niet echt groei is, gaan ze met provera menstruatie opwekken. Dan gaan we de volgende cyclus een hogere dosering clomid proberen. 
Ik heb eigenlijk geen hoop meer dat er maandag groei te zien is. Mijn lichaam lijkt dus teveel gewend geraakt aan deze dosis. Had ik niet verwacht, na 4 rondes al. 
Ik vroeg nog of ik iets kon doen/eten/drinken om de groei van follikels te bevorderen, maar dat kon helaas niet haha!
Hoe is het met jou Lara? 
Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal? Ik ben 31. 
@gebruiker, je kan makkelijk op cd18 nog een eisprong hebben hoor. Geen zorgen dus :) Ik had vorige rondes altijd pas op dag 18/19 eisprong, en dat was prima. Spannend voor je!! 
@mlln, succes met het lange wachten nu!! Hopelijk wordt het wachten beloond met een mooie positieve test!
liefs XX

@bloempje wat jammer, maar goed als je weer betere groei heb met een hogere dosis is het ook goed. Alhoewel ik wel snap dat je er ontzettend van baalt hoor. Ik zit vandaag op CD9 dus heb nog wel even te gaan? voorderest hoef ik nu geen bloed meer te prikken ofzo. Ze gaat er eigenlijk gewoon vanuit dat de medicatie werkt.  Zolang ik maar binnen 35 dagen of een positieve test heb of ongesteld ben. Zo mag ik de komende 4 rondes verder gaan. Mocht ik dan niet zwanger zijn moet ik terug komen. Nu ben ik zelf ook over een weekje op vakantie dus bloed prikken had ook niet gekund. Ik ben in december 29 geworden. Ik hoop echt dat het de aankomende 4 rondes een positieve test brengt. Dan ben ik alweer 8 rondes letrozol verder.... jij gaat ook al ronde 5 in dan? Het zijn bij mij van de 4 ook maar 2 effectieve rondes geweest hoor. Maar toch..

Terug
Bovenaan