Eisprong na Clomid

@xxlara Ja is inderdaad vervelend. Het gesprek is inmiddels geweest en heb inderdaad weer aangegeven waarom ik dit allemaal wel wou. Nu willen ze mij alleen deze ronde wel volgen d.m.v. echo's om mijn 'onzekerheid' weg te nemen. Achja, wel fijn dat er deze ronde in ieder geval naar gekeken word. Inmiddels weet ik dat bij het zkh waar ik naar toe ga een goede progesteron waarde 20 is of meer. Jammer dat je nu trouwens toch ongesteld bent geworden. Maar zeker goed om te weten dat de medicatie wel aanslaat. Hopelijk heb je de volgende ronde meer geluk!
@Irene Wat balen dat het er op lijkt dat 100mg niet echt z'n werk doet. Hoop voor je dat ze morgen toch meer gegroeid zijn!
@xxbloempje ja inderdaad toevallig! Of nou ja bijna gelijk ? Ik zit nu op cd 12. En ook toevallig dat jij op cd 9 ook een echo hebt gehad. Ik namelijk ook, dat was donderdag meteen na het gesprek. Jammer dat er nog niks te zien was! Hopen dat er snel eitjes gaan groeien dan. 
Zoals ik al zei gaan ze me voor deze ronde wel volgen met echo's. Op cd 9 waren er al 2 eitjes te zien (de grootte weet ik niet meer precies) en ik heb gisteren op cd 11 weer een echo gehad. Beide eitjes waren gegroeid. 1 zat ongeveer rond de 12 mm en de andere rond de 17,5 mm. Morgen op cd 13 weer een echo, ben erg benieuwd. (Het grootste eitje van 17,5 was trouwens 23 bij 12 mm dus een hele gekke vorm dan ? Maar het gemiddelde word dan bereken door: 23+12=35 ÷ 2 en dat is 17,5. Bij jullie werkt dit dan hetzelfde lijkt me?)
Merk dat dit voor mij wel veel meer rust geeft in de zin van dat ik weet dat er niet té veel eitjes groeien en dat ik weet dat er eitjes aan het groeien zijn. Het zaad van mijn vriend zag er gelukkig redelijk goed uit! 

@mlln wat fijn dat je nu toch je echo's krijgt. Dat zal je vast meer rust geven. Je eitjes beginnen in ieder geval mooi te groeien.  Ik zou zeggen zorg dat je het om de dag in ieder geval gezellig maakt. ? benieuwd naar de uitslag van je echo morgen. Succes! ☘️ Heb je al uitleg gekregen waarom ze zeggen dat een progesteronwaarde van 12 goed is terwijl het andere ziekenhuis zegt bij 20? 

Ja jammer dat ik ongesteld ben geworden, maar de medicatie doet wel zijn werk. Hopelijk hebben we volgende ronde meer geluk. Ik heb mijn eisprong ongeveer dag 16/17 gehad vorige maand. 

Net weer een fm gehad en had een eitje van 20 mm op dag 15. Had gehoopt op meer eitjes maar de IUI gaat woensdag plaatsvinden dus dat is goed nieuws! Heb net de pregnyl spuit gezet dat vond ik wel even naar om te doen. 

@mlln, jouw eitjes zijn echt mooi aan het groeien! Fijn!
@irene, spannende dagen voor jou!! Ik ga duimen voor je.
Vandaag op CD12 een meting gehad, maar er was nog helemaal niks te zien. Een heleboel kleine eitjes, zoals bij pcos altijd is. Maar nog niks aan het groeien. Ik maak me wel zorgen, want andere keren was er op cd12 al wel wat te zien. Vrijdag weer een echo. De verpleegkundige zei dat OF het nog goedkomt, OF de dosering clomid omhoog moet omdat mijn lichaam eraan begint te wennen. 
Heeft iemand ook wel eens zoiets meegemaakt? Dat er lang niks te zien was, en er daarna een groeispurt kwam? Ik kan wel een succesverhaal gebruiken ;-)

@xxlara Ja heb inderdaad nog gevraagd waarom dat volgens hun dat wel positief was. Ze verwees dan naar de site van freya waar bij staat vanaf 12 luthaele fase ofzo. En dat dat dus een eisprong betekend. Nou wel typisch dat dit bij andere ziekenhuizen dan anders is maargoed. Nouja inderdaad nieuwe ronde nieuwe kansen voor jou!
@Irene Wat fijn dat je nou toch nog een mooi eitje hebt en mag beginnen met de IUI woensdag! Ja lijkt me sowieso pittig dat pregnyl in combi met IUI. Heel veel succes woensdag! 
@bloempje Wat een domper.. kan me voorstellen dat je dan even baalt. Hopelijk gaat er alsnog wat groeien. Zou inderdaad wel jammer zijn als deze ronde niet lukt. 
Vanmorgen op cd 13 weer een echo gehad. Eitjes waren weer gegroeid en het leek er op dat ik een eisprong heb gehad volgens die assistente. Mijn ovulatie testen van gisteren en vandaag zijn alleen wel negatief terwijl die de vorige cyclus wel positief was op cd 12. Achja volgende week dinsdag progesteron prikken en dan hoor ik volgende week donderdag of er ook echt een eisprong is geweest (aan de hand van hun waarde.) We gaan het zien! 

@mlln Wow wat heb je vroeg positieve testen (of ik altijd laat). Hoe kan ze op de echo zien dat je een eisprong hebt gehad als ze ook kon zien dat je grotere eitjes had? Kan clomid geen invloed hebben op ovulatietesten?

@bloempje hoe klein waren je eitjes? Ik had op cd 11 10mm als grootste. Volgens de gyn was dat dus ook nog niets. 

Ik ben zo bang dat ik mijn eisprong al heb gehad voor de iui maar volgens de assistente kon dat bijna niet. Lees overal dat de meesten rond de 18mm pregnyl mogen spuiten en dan 36u later iui hebben. Mijne was gister al 20,6 mm en heb 40u na spuiten de iui.. Vraag me af of dat goed gaat, maar zij zullen het wel weten. Plaats waar ik heb gespoten is nu een beetje gevoelig. Ben benieuwd morgen ? jammer dat je geen echo direct voor de iui meer krijgt

@Mlln bij mij werken ovulatietesten niet, dit omdat als je PCOS hebt altijd een iets verhoogde LH piek kan hebben. Zoals ik dus heb. @Irene iedereen heeft de eisprong op een andere dag. Sommige dag 12/13/14 sommige later. Ik had het de laatste x ook rond dag 16. Althans dat denk ik want toen dacht ik het echt te voelen en 14 dagen later werd ik ongesteld. Heel veel succes morgen met de IUI. Ik ga voor je duimen ☘️ en ze zullen echt wel weten in het ziekenhuis wat ze doen.  @bloempje wat klote voor je dat er nu nog niks te zien is. Hoop voor je dat er vrijdag wel wat gegroeid is. Hoeveel slikte je nu? 50 of 100?
Ik moet morgen en overmorgen nog Letrozol slikken en dan begint het weer. Na een teleurstelling dat je ongesteld bent geworden vind ik het ook wel even een ontspannen week. Even geen stress en opladen voor de weken die er dan weer aan komen. Dit is voor mij alweer ronde 5....

Terug
Bovenaan