Eisprong na Clomid

@ XxLara en bloempje jullie stellen mij wel gerust dank je wel daarvoor . Ik kreeg al schrik dat cd18 te laat zou zijn en het eitje weer zou blijven zitten en een cyste zou worden. XxLara ben blij voor jou dat jouw medicatie helpt bij jou . Bij mij helpt clomid niet en omwille van mijn leeftijd (ben 40 jaar)wilt mijn gynaecoloog mij voor de volgende ronde doorsturen naar een fertiliteitskliniek. Lara nu dat je niet meer opgevolgd word maak je dan gebruik van ovulatietesten om je eisprong te vinden ? 
@ bloempje ik hoop van harte dat je eitje maandag goed gegroeid is . Ik zal meeduimen voor jou en voor alle andere dames . 

@gebruiker. Ik werd zoiezo niet gevolgd. Het enige wat mijn ziekenhuis deed is bloed prikken op cyclusdag 21 of ik een eisprong gehad heb. Met pcos kan je met ovulatietesten niet altijd je eisprong vinden omdat sommige altijd een verhoogd LH piek hebben. Zoals ik dus heb ervaren met ovulatietesten. Ik doe daar dus niet aan. 

@XxLara ah oké nu begrijp ik het . Vandaar dat toen we pas begonnen met zwanger worden helemaal in het begin heb ik 1 cyclus ovulatie testen gebruikt van de Kruidvat en ik had de hele cyclus een positieve test , elke dag zelfs toen mijn menstruatie doorkwam . Streepje was altijd even donker of donkerder dan de controle streep . 

Hoi Dames,
Was ik weer, even wat berichten terug lezen haha.
  @Irene Ze kon dat zien doordat er een uitloop te zien was van het "gele lichaam" als ik dat goed zeg. Het andere eitje had ze wel gemeten maar die was niet tot eisprong gekomen. Zou dat trouwens kunnen dat 1 eitje eerder springt en daarna de andere? Nadat ze zag dat ik een eisprong heb gehad waren echo's niet meer nodig dus geen idee of dat andere eitje dan ook verder groeit. Hoe is het trouwens allemaal gegaan met de IUI? 
@xxlara Klopt inderdaad dat testen vaak niet werken bij pcos i.v.m. te hoge lh waarden. Maar bij mij lijkt het er op dat het toch wel werkt omdat mijn laatste testen allemaal duidelijk negatief waren. (Eerder testte ik ook vaak positief maar nu ineens niet meer.) Zelfs de testen vlak voor en na de zogenaamde eisprong die ik heb gehad volgens de gyn zijn negatief. Dat is eigenlijk ook wel vreemd dan.. Wat fijn dat je even lekker op vakantie gaat! Echt even verstand op nul dus. Vind je het niet vervelend dat je nu niet meer progesteron hoeft te prikken? Al kan ik me inbeelden dat het ook meer rust zal geven.
@Gebruiker Welkom! Heb je verder geen last gehad van die cyste? En ruimt je lichaam zoiets vanzelf weer op? 4 cm is best groot! Ik hoop voor je op een positieve ronde!
@Bloempje Wat jammer zeg dat het er op lijkt dat deze ronde niet wat gaan worden. Toch hoop ik stiekem ergens dat je maandag toch positiever nieuws hebt! Ik ben trouwens 26 jaar. 
Ik zit momenteel op cd 19. Dinsdag progesteron prikken en donderdag de uitslag daarvan. Daarna weer op het "wachtbankje". Ben erg benieuwd.

@mlln deze maand lukt het ook niet om pregestoron te prikken omdat ik op cyclusdag 21 op vakantie ben. Anders had ik waarschijnlijk bij de gynaecoloog wel erop geeist dat ik wilde dat ze dit zouden doen. Maar omdat dit niet mogelijk is denk ik nu van ach ik ga lekker op vakantie en genieten en zie het vanzelf wel...ja aan ovulatietesten ga ik echt niet meer beginnen. 

@xxlara Ja snap inderdaad dat je op vakantie gaat dus dat het deze ronde ook niet zou kunnen ? Maar je zegt dat je de komende 4 rondes zo door mag gaan zonder progesteron prikken toch? Of bedoelde je dat niet. 

@mlln ja klopt inderdaad. De komende 4 rondes word er inderdaad in principe ook geen progesteron meer geprikt. Dit omdat de laatste x ik een mooie eisprong heb gehad. Het is meestal niet zo het geval dat de medicatie daarna ineens niet meer aan slaat. Het enige wat ze zeggen is, dat je binnen 35 dagen ongesteld moet zijn of een positieve test moet heb. Is dit niet het geval dan moet ik aan de bel trekken. Ik heb weleens gevraagd waarom ze geen echo's etc maken. Ik kreeg toen als antwoord dat als je verder het traject in moet je al zoveel echo's krijgt en dit voor jezelf / gemoedstoestand echt niet altijd even fijn is. Wat betreft overstimulatie is ze ook niet bang voor. Ik moet wel zeggen dat ik geen Clomid slik maar Letrozol.

@ Mlln ik vind een cyste van 4cm ook wel best groot . Ik krijg er slapeloze nachten van als ik er teveel over nadenk . Maar ik heb er geen last van , geen pijn , geen bloedingen enkel een opgezette buik een beetje . De gynaecoloog heeft gezegd dat als de cyste minder dan 5 cm is dat ze niks doen omdat het lichaam het meestal zelf opruimt . Tenzij de cyste nog groter gaat worden dan moeten ze wel ingrijpen . Ik hoop dat jij een goede eisprong hebt gehad en dat de tijd snel voorbij vliegt . Hou je ons op de hoogte ? 

Terug
Bovenaan