Eisprong na Clomid

Dag Rosaelisa
Voordat ik naar de gyn ging wist ik nog geeneens wat pcos was. Toen het na een jaar niet wou lukken zijn we toch gaan verder kijken. Mijn hormonen waren in orde. Alles binnen hun grenswaardes. Maar ik had aan mijn eileiders veel follikels. Pas een jaar later bevestigde ze dat het pcos is. Ik menstrueer dus wel regelmatig. Heb een cyclus van 24 tot 35 dagen. 
Ze heeft me uitgelegd dat je eierstokken pcos gevoelig kunnen zijn en niks met hormonen te maken heeft. Je hebt dus verschillende vormen van pcos blijkbaar.  
In mijn geval konden door teveel follikels niet 1 goed rijpen. Vandaar ook de clomid. Ik heb totaal geen bijwerkingen en ze denkt dat het te maken heeft met de hormonen die goed waren. Dan verandert er in dat geval minder aan je lichaam. 
Zijn jullie al lang bezig of heb je gewoon direct hulp ingeschakeld?

@Seerte ik ben nu bezig met de kuur om een menstruatie op te wekken, deze duurt nog 2 dagen. En dan kan ik op dag 3 weer beginnen met de 150 mg.  Dus gewoon weer spannend. Mocht dit weer niet aanslaan zal ik waarschijnlijk moeten gaan spuiten. Jouw situatie is wel lastig zeg wat je nu moet doen. Het heeft allemaal al zo veel tijd gekost. Maar als je de volgende ronde voor IUI kan gaan zou ik ook niet weten of ik zou overstappen nu nog.. heel lastig!
@Rosaelisa veel succes en hopelijk slaat het snel aan! Ik heb persoonlijk wel veel last van bijwerkingen. Los van mijn niet zo gezellige humeur ook heel erg veel hoofdpijn en ook wel buikpijn.. maar dat schijnt heel wisselend te zijn of je wel of niet reageert.

@ Seerte, oh en hoe lang slik jij dan nu clomid? en hoeveel mg? Heb je het dan 6 maanden ook gedaan, want dat is mij in principe verteld, dat je het max 6 mnd mag gebruiken. Ben je dan al erg lang bezig met dit traject? Krijg jij wel een eisprong van de clomid ook?
Ik heb overigens vorig jaar september mijn spiraal eruit laten halen( koper) en sindsdien pas 2 keer ongesteld geweest.... Ik wilde het heel graag op de natuurlijke manier, maar nadat ik ongesteld was geworden en bloed had laten prikken, zei de gynacoloog dat het niet eens een eisprong was. Dus toen was het wel vrij duidelijk dat de kans op een kind op de natuurlijk manier echt heel klein was, vandaar dus eind April gestart. 
@Krystall, ja ik heb inderdaad wel buikpijn gehad, maar niet ondraagelijk ofzo, en was erg moe tijdens het slikken ervan, en kon niet goed in slaap komen. Voor de rest viel het ook wel mee. Maar ik slik te nu ook de 50 mg, kan me misschien voorstellen dat het met meer erger word? 
& ik ben overigens net geweest in het zh. Had 3 eitjes op mijn rechtereisertok van 2,5 cm.... Dus nu moet ik gelijk starten met provera, omdat het te veel zijn, en de kans op een drieling te groot is. We hebben nog wel gisteren seks gehad ook.... 
Ik moet dan als ik ongesteld ben geworden terug, om mijn baarmoeder slijmvlies te bekijken en te kijken of alles eruit is zeg maar, en dan mag ik weer starten met clomid. Maar omdat me lichaam zo heftig er op heeft gereageerd bij de eerste poging, moet ik de pilletjes van 50mg gaan breken door de helft, zodat ik op 25 mg kom. Tja, beetje dubbel gevoel. Blijkbaar reageert me lichaam er sterk op , en de buikpijn rechts komt ook echt van de eitjes zei de gyn, alleen al die pillen die je dan weer moet gaan slikken, om ongesteld te worden en dan weer opnieuw te beginnen. Word nu wel officieel voor mij gevoel zo'n medisch traject. Jullie beide zitten hier natuurlijk al ffies in, maar voor mij wel apart gevoel ofzo, moet er denk ik maar gewoon aan wennen ff. Hadden jullie dat ook? 
en Krystall spannend ook jullie poging zo, hoeveelste poging met clomid is dat dan voor jou? 

Hoi dames ik ben nieuw op deze vorm. Ik heb een vraag. Ruim 3 maanden  geleden gehoord pcos te hebben . Nu begonnen dag 3 met clomid tm dag 7 . Heb pas een afspraak in juli staan bij de dokter. Zou ik inprincipe ook in juni moeten doorgaan mett clomid op 3e dag van menstruatie. 

@Rosaelisa vervelend dat je nu gelijk moet beginnen met provera. Gelukkig weet je wel dat je lichaam überhaupt reageert op de clomid. Ik zit in de 4e ronde nu. Eerste 3 ronden helemaal geen effect gehad helaas. Bij bij zeiden ze dat we, mits het effect heeft, 12 ronden clomid mogen proberen. Dus wel anders dan wat jou arts zei. Maargoed als deze ronde met de maximale dosering van 150 mg niets doet dan moeten we sowieso een andere optie gaan bekijken. Maar inderdaad wat je zegt van al die bezoekjes in zkh word het wel echt duidelijk dat je in het medisch traject zit. Het lastige vind ik dat mijn vriend niet wil dat het bekend word gemaakt bij familie en vrienden en mensen weten van je kinderwens en er naar vragen of opmerkingen maken wanneer wij eens gaan beginnen..  uh zijn al een jaar bezig?! Heel moeilijk..  en ook veel om je heen die zwanger raken.. ben ik heel gelukkig voor hun hoor oprecht alleen merk wel dat ik er steeds meer moeite mee begin te krijgen.
@gebruiker10127459 veel succes! Hoeft je niet voor een echo naar het ziekenhuis op dag 10? 

@gebruiker10127459 ik heb het idee dat het overal ergens anders werkt. Ik moet op CD 10, 13, 17 en 21 ongeveer naar het ziekenhuis voor een echo. 

Terug
Bovenaan