Eisprong na Clomid

@RosaElisa. Het is in elk geval een fijn gedachte dat de clomid werkt bij jou. 3 eitjes zou ik me niet erg zorgen over maken. Mijn gyn vertelde dat de kans op meerlingen bestaat maar dat het niet perse zo is. De kans is groter dat er in elk geval een zwangerschap ontstaat. Op het moment dat een ei wordt bevrucht gaan je hormonen aan de slag om alle andere te stoppen. 
Ik gebruik nu pas voor de 2e keer clomid. De eerste keer had ik 2 eitjes en de tweede keer dus nu 1tje. Ik weet niet hoe lang ik het mag gebruiken ik hoop dat ik het de volgende ronde weer mag. Al zou het helemaal niet erg zijn als het niet nodig blijkt te zijn haha.

@Krystall wanneer is je nod? Kunnen ze ook een beetje aangeven waarom de clomid niet bij je werkt?

@gebruiker ik vind het heel raar dat je niet gemonitord wordt met de clomid en dat je gelijk de maand erna weer kan gebruiken. Ik denk dat je even moet bellen en moet eisen voor een follikelmeting het is heel vervelend om er later achter te komen dat de clomid eventueel niet werkt bij je. Het kan ook zomaar zijn dat je ineens 8 eitjes hebt erna en zwanger raakt van 4kinderen misschien. Daarom is het belangrijk om in elk geval te kijken hoe je op de clomid reageerd.

Hoi allemaal.
wat fijn zo’n actuele forum waar wij allemaal in het zelfde schuitje zitten.
ik zit zelf momenteel in mijn 3e ronde met clomid.
ronde 1 primolut en clomid 50 mg wel eisprong gehad na pregnyl spuit, helaas niet bevrucht.
ronde 2 helaas helemaal niet gereageerd op clomid 50 mg
ronde 3 primolut en clomid 100 mg, gisteren fm gehad cd 10 follikel van 10,3 mm
enorm spannend of deze verder gaat groeien.
ik lees graag jullie ervaringen mbt clomid en hoe bij jullie de voortgang gaat
groetjes
sharon

@ Seerte, ik hoop voor je dat het dan ook aanslaat nu! zo fijn zijn als je inderdaad geen derde ronde in hoeft te gaan:). Ik maak me niet echt zorgen ook over de 3 eitjes, maar het was wel te veel om door te zetten. Hopelijk is het de volgende keer er maar 1 of 2:p 
@ Krystall ik hoop voor jou dat deze ronde met 150 mg dan ook gaatwerken! vervelend dat je vriend dat niet echt wilt, mijn vriend doet daar niet heel moeilijk over. Vragen over zwanger worden enzo, is wel echt heel lastig dan inderdaad, zeker als iedereen zwanger raakt. 
@ gebruiker, inderdaad erg raar dat je niet wordt gevolg. Ik zou zeker even het zh bellen, 
Ik ben inmiddels weer 3 dagen bezig met provera slikken, duurd wel weer ff dus voordat ik ongesteld word en dan pas weer met clomid kan beginnen. 
moeten jullie trouwens ook al zit er een goed ei, afwachten en dan starten met provera, of afwachten totdat je natuurlijk ongesteld word? 

@ sherr! ja leuk he, dat je toch een beetje erover kan praten dan. 
Ik hoop voor je dat de derde ronde aan slaat! ik zal voor je duimen! 

Oh wat fijn dit topic. Ik ben hier nieuw. Na 2 rondes Duphaston (1 met en 1 zonder menstruatie) van de week op gesprek geweest bij de gyn (duphaston via de ha gekregen) het lijkt erop dat Ik ook pcos heb. In de komende menstruatie moet ik op dag 4 een echo laten maken en een andere in de 1e week na mijn menstruatie. Ook mag mijn man een potje inleveren en moeten we beide wat extra bloedtesten doen. 
Het lastige is dat ons ziekenhuis op ruim 1.5u rijden zit (wonen in Frankrijk) en zo te horen moeten jullie vaak terug. Ben benieuwd hoe we dat gaan opbrengen. Van de week had de gyn al een uur uitloop. Dus hoop niet dat dat vaak gaat gebeuren. ? maar hey alles voor een goede zwangerschap. 
Ik ben blij dat ik jullie ervaringen en tips hier kan lezen.

Oh wat fijn dit topic. Ik ben hier nieuw. Na 2 rondes Duphaston (1 met en 1 zonder menstruatie) van de week op gesprek geweest bij de gyn (duphaston via de ha gekregen) het lijkt erop dat Ik ook pcos heb. In de komende menstruatie moet ik op dag 4 een echo laten maken en een andere in de 1e week na mijn menstruatie. Ook mag mijn man een potje inleveren en moeten we beide wat extra bloedtesten doen. 
Het lastige is dat ons ziekenhuis op ruim 1.5u rijden zit (wonen in Frankrijk) en zo te horen moeten jullie vaak terug. Ben benieuwd hoe we dat gaan opbrengen. Van de week had de gyn al een uur uitloop. Dus hoop niet dat dat vaak gaat gebeuren. ? maar hey alles voor een goede zwangerschap. 
Ik ben blij dat ik jullie ervaringen en tips hier kan lezen.

Dag meiden. Het is inderdaad erg leuk dat deze forum zo actueel is en jullie verhalen te horen. Ik had gisteren weer een meting. Gelukkig de laatste keer dat ik terug hoef voor de iui. Ik had een mooie ei van 17mm! En vandaag een hele positieve ovulatietest! Is voor mij de eerste keer dat ik een positieve test heb dus ben erg benieuwd naar wat deze ronde gaat brengen. 

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe jullie het volhouden!

@ Rosaelisa dankjewel. Ja echt heel fijn om gelijke verhalen te horen.
@seerte spannend voor jullie en super fijn dat je een mooi ei hebt en positieve testen. Ik ga voor je duimen dat het mag lukken deze ronde.
en met het volhouden van dit proces gaat bij mij behoorlijk met ups en downs. Ene dag beter als het andere maar uiteindelijk alles ervoor over om een kleintje te mogen krijgen.

Terug
Bovenaan