Eisprong na Clomid

@bloempje hoe is je echo geweest? Is er nog groei geweest of heb je Provera gekregen? Wat is nu je behandelplan dan overgaan opeen nog hogere dosis Clomid?

Hoi Dames,
Ik ben gisteren naar de gyn geweest voor uitslag van progesteron en de waarde was 30,5. Ben daar erg blij mee! Vooral omdat mijn vorige (zogenaamd positieve waarde) 12,3 was. De echo's klopten dus en mag nu eerst zo op deze manier verder totdat Ik bij het andere ziekenhuis zit. Afwachten dus wat er gaat gebeuren. Hoe is het eigenlijk met jullie allemaal? ?
@xxlara Oké, veel plezier in ieder geval vast op je vakantie! Hopen dat er een positieve ronde tussen zal zitten. 
@gebruiker Ja snap dat je je dan wel even zorgen maakt! Houden ze de groei daarvan nu ook bij of word je pas gecontroleerd zodra je klachten hebt? 

@mlln goede progesteron waarde! op welke dag zit je nu?
@lara fijne vakantie alvast, lekker ontspannen wie weet helpt dat!
De iui vorige week woensdag viel erg mee. Alleen de eendenbek was vervelend. Al met al duurde het 5 minuten. Mocht bij het sperma van vriend ophalen nog wel onder de microscoop kijken naar zijn zaad, was erg interessant!
Nu 10 dagen na iui al bruin/roze verlies ☹️. Vind het wel erg snel? Heb geen gevoelige borsten zoals normaal of kramp wat ik normaal heel erg heb. Baal toch een beetje. Maak me ook zorgen of mijn baarmoederslijmvlies niet elke keer te dun is/te snel afbreekt. Volgende keer mijn zorgen maar eens uiten bij de gyn. Wat duren de dagen na iui trouwens lang!

@ Mlln ik had afgelopen dinsdag een echo onderzoek en daar kwam uit dat de cyste gelukkig niet nog meer gegroeid is . Het eitje dat er naast is was ook gegroeid 23mm maar door de rare vorm vreesde de gynaecoloog dat het misschien een follikelblaasje zonder ei is . Ze zei dat door de grootte het follikelblaasje misschien wel elk moment kan springen en voor de zekerheid toch betrekking moest hebben . En daarna 14 dagen wachten of de menstruatie wel of niet doorkomt . Ik vroeg of ik bloed mocht prikken om te kunnen zien of ik een goede eisprong heb gehad zodat ik niet 14 dagen lang hoop heb gelijk de vorige ronde en die follikel was niet gesprongen ondanks de pregnyl maar dat vond ze niet nodig . Ik moet nu gewoon wachten . Ik voel me zo hopeloos en gefrustreerd. Mijn excuses voor de negatieve vibe maar ik kan nergens mijn hart uitstorten . 

@mlln: wat een goed nieuws! Ik snap dat je er blij mee bent. Eindelijk! Dat geeft moed voor volgende rondes. Maar is te hopen dat je geen volgende rondes meer nodig hebt ;-) wanneer ga je testen?
@lara: ik was eergisteren in het ziekenhuis, en de follikels waren nog steeds niet gegroeid. Nog steeds 13mm (en het was dag 23). Dus ik heb nu een primolut-kuur om menstruatie op te wekken. En dan heb ik de volgende ronde idd een hogere dosering clomid. Duurt langggg Haha! Geniet lekker van je vakantie! Hopelijk even fijn ontspannen samen.
@ gebruiker: je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor, we balen allemaal wel eens flink. Het is geen makkelijk traject met een hoop stress en onzekerheid. Ik had dat van tevoren niet zo verwacht, misschien naïef. Maar op sommige dagen ben je gewoon enorm chagrijnig hierdoor ;-)
@ Irene: had je echt bloed, of een klein beetje? Ik zou niet meteen denken dat het niet gelukt is hoor, er is nog hoop. Ik ga heel veel duimen voor je!!
liefs!

@ Xx Bloempje dank je wel het lucht op om op deze pagina anoniem mijn emoties te kunnen uiten zonder veroordeelt te worden . In mijn cultuur vinden ze het mijn eigen schuld . Ik heb gekozen voor carrière en nu op mijn 40ste wil ik een kind dus ik moet dan ook niet zeuren als het niet lukt . 

@gebruiker hoe kan het dat een follikelblaasje geen ei bevat? Ik zit ook vaak in een negatieve  spiraal en als je in het ziekenhuis loopt lijkt het allemaal nog veel onzekerder. Stort gewoon je hart uit hier, daar is het forum voor :)  
@bloempje vervelend dat het niet wil groeien en je aan de primolut moet. Binnen hoeveel dagen moet je daarmee ongesteld worden?

Ik ben gister helaas wel echt ongesteld geworden?. Voel nu ook nog eens migraine opkomen. Volgende week donderdag op cd 12 een follikelmeting. Ze wilde eigenlijk vrijdag doen maar nu heb ik nog kans op een iui die zaterdag. 

@Irene Ja Klopt! Zit nu op cd 27. Dit was de vorige ronde al de start van mijn nieuwe cyclus want toen was die maar 26 dagen. Dus spannend! Maar toch ik haal eerst nog maar niks in mijn hoofd. Ik mocht volgens de gyn op dag 35 testen. Fijn dat je tijdens de iui niet al te veel klachten hebt gehad. Maar wat balen dat je nu toch ongesteld bent geworden.. Snap dat dat wel echt even balen is. Hopen dat de volgende  ronde keer geluk brengt!
@gebruiker Gelukkig is die cyste niet verder gegroeid! Ik had tijdens mijn echo ook een hele rare vorm van eitje maar toch heeft mijn gyn niet gezegd dat die wel eens gewoon een leeg eiblaasje kon zijn. Die van mij was gemiddeld ook iets van 23mm maar wel super breed en erg smal. Dit maakte volgens mijn gyn niks uit. De progesteron waarde gaven aan dat ik dan inderdaad een eisprong heb gehad. Waarom willen ze bij jou niet gewoon even progesteron prikken? Dan heb je gewoon wat meer zekerheid dus snap wel dat je dat wilt! Vooral omdat de vorige ronde met de Pregnyl dit ook niet het geval was. En ik herken je gevoel, ik zit er soms ook echt wel eens doorheen en als je je dan ook nog niet begrepen voelt in het ziekenhuis dan is het dubbelop. Gelukkig hebben we hier steun aan elkaar!
@xxbloempje Ja zeker! Nou volgens mijn gyn is het beste moment om te testen vanaf dag 35, maar mijn vorige cyclus duurde ook maar 26 dagen dus ben dan toch wel stiekem geneigd om iets eerder te gaan testen ? Zit nu dus op cd 27. Wat jammer zeg dat je eitje niet gegroeid is.. En altijd zó jammer dat je dan weer zo lang moet wachten tot je weer de volgende  ronde in kunt gaan. Hoop voor je dat de volgende cyclus maar snel van start mag gaan!
Wanneer testen jullie eigenlijk meestal? Aan de hand van de cyclus die je meestal hebt of ook pas rond dag 35? 

Terug
Bovenaan