Eisprong na Clomid

Mlln: ik heb nooit het geduld om te wachten met testen ;-) dus ik test meestal al 11 dagen na de eisprong. Niet zo slim, maar het lukt me echt niet om langer te wachten. Ik doe dan zo’n goedkope test van de Kruidvat omdat je overal hoort dat die het gevoeligst zijn. Super spannend zeg!!! Ik hoop het zo voor je!
Irene: ik heb net het laatste pilletje van de 5-daagde kuur geslikt. Ze zei dat je dan 2 a 3 dagen daarna ongesteld wordt. Ik hoop dat dat snel gebeurt, dan kan ik weer lekker een nieuwe ronde in. 
Gebruiker: Wat jammer dat er zo tegenaan gekeken wordt van ‘je moet niet zeuren, jij wilde carrière maken’. Je begint aan kinderen op een moment dat dat goed voelt. Voor de ene is dat al heel snel, en een ander wil graag eerst carrière maken. Allebei helemaal prima, vind ik. Maar ik snap wel dat je je daardoor erg eenzaam voelt, want je kunt het nu met niemand delen? Wij zijn er hier graag voor je?

Dank jullie wel lieve dames , ik apprecier het enorm dat ik hier mijn hart kan uitstorten . Het is inderdaad een eenzaam traject maar het lucht enorm op dat ik hier mijn ei kwijt kan . 
@ Irene volgens mijn gynaecoloog bevat niet elk follikelblaasje een eitje . En daarmee was alles gezegd . Irene jammer van je ongesteldheid . Ik heb ook altijd last van migraine tijdens mijn menstruatie maar ik zal duimen dat er tegen donderdag mooie eitjes klaar liggen voor jou . 
@Mlln ik weet oprecht niet waarom ze geen progesteron wilde prikken . Ik heb het gevraagd . Ze antwoorde dat het niet nodig was en voor ik het wist stond ik terug buiten . Achteraf heb ik altijd spijt dat ik niet doorvraag . Het zijn spannende dagen voor jou ik hoop dat jouw menstruatie wegblijft en dat je in blijde verwachting bent . Mijn duimen draaien overuren voor alle dames met een kinderwens. Ik test meestal 14 dagen na de eisprong ( als ik het vol hou) @ Bloempje ik heb ook zo'n vijfdaagse kuur gehad en na 2 dagen kreeg ik inderdaad mijn menstruatie . Ik wens jou veel succes met de volgende ronde . In mijn cultuur trouwen de vrouwen op jonge leeftijd en krijgen dan ook meteen kinderen . Ik heb het tegenovergestelde gedaan jarenlang studeren , daarna werken en heb mijn man ontmoet toen ik 35 jaar was . En nu op mijn 40ste wil kinderen . Ik ben in hun ogen al gepensioneerd hahahaha . 

mlln wat fijn zo'n korte cyclus. Kan je weer lekker snel door naar de volgende. Mijne duurde nu ook maar 27 dagen :). Weet je al wanneer je gaat testen? Ik zou het niet te snel doen. Een paar maanden geleden met die miskraam testte ik 2 of 3 dagen na nod pas omdat ik bang was voor een negatieve test.
Bloempje fijn dat het niet zolang duurt voor je ongesteld wordt. Kan je inderdaad ook weer op na volgende ronde!
Gebruiker zonde dat je omgeving er zo tegenaan kijkt. Begrijpelijk dat je je eenzaam voelt, zo voel ik me helaas ook. Kan alleen hier op het forum erover praten. Wist niet dat je ook lege eiblaasjes kunt hebben?! Maar dat zien ze dan dus aan de vorm? Herkenbaar dat je dingen vergeet te vragen. Ik vind die afspraken zo snel gaan en als ik dan buiten sta dan krijg ik ineens allemaal vragen in mijn hoofd en maak ik me weer zorgen over van alles terwijl ik dat net zo goed tijdens die afspraak had kunnen bespreken.
Ik ben net weer begonnen met de clomid. Hoop op 2 eitjes deze maand ❤️

@xxbloempje Snap ik, is ook best spannend! Bij mij is het juist nu ook een beetje dat ik het bijna niet "durf" omdat ik bang ben voor een teleurstelling haha. Maar morgen is wel cd 29 en ik heb op cd 12 als het goed is de eisprong gehad. Dus misschien morgen of vrijdag toch maar alvast testen..? met Provera heeft het bij mij toen bijna een week geduurd voordat de bloeding op gang kwam voor de 1e ronde clomid. Is primoluut een beetje hetzelfde middel? Hoop voor je dat je inderdaad snel de volgende ronde in kunt gaan!
@Gebruiker Vervelend dat je er in jou omgeving niet echt over kunt praten. Krijg je wel steun van je partner hier en verder? Daarom hier kan je altijd je zorgen kwijt! Vervelend dat je dan gewoon zo weg gestuurd kan worden zonder echt een duidelijk antwoord hé. Ik heb ook zoiets gehad maar dan juist met echo's. Ik ben gewoon gaan doorvragen van waarom doen jullie geen echo's en andere ziekenhuizen wel? En dat zelfs in de bijsluiter van clomid gewezen wordt op het belang van controles en echo's. Ze werden een beetje flauw van me in het zkh ? maar heb dus uiteindelijk toch deze ronde echo's mogen maken wat ik wel erg fijn vond. Ik heb zelf redelijk snel besloten om over te stappen naar een ander ziekenhuis waar ze behandelen op een manier waar ik me ook in kan vinden. De wachtlijst is hier alleen vrij lang dus blijf tot Maart of April nog bij dit zkh. Ondanks de onzekerheid die je hebt momenteel duim ik voor je, en hoop ik dat je de volgende rondes wel gewoon progesteron mag prikken! Zou gewoon aangeven dat dit bij elk ziekenhuis gebruikelijk is om te doen. Want op deze manier weet je niet waar je aan toe bent ?
@Irene Ja zeker fijn dat ik zo'n korte cyclus heb! Al had ik nooit gedacht dat het ooit zo kort bij mij zou zijn haha. Nee inderdaad dat dus, ik wil teleurstelling een beetje proberen te voorkomen maar denk dat ik sowieso donderdag wel ga testen want dat is het cd 30. Maar eerst nog maar even afwachten of het zo ver komt natuurlijk. Ja hoop het ook voor je, duimen op een goede ronde!

Snap ik! Ben benieuwd. Houd er wel rekening mee dat hij negatief kan zijn, dan kan het alleen maar meevallen! Hoe lang is je luteale fase normaal?

@ Irene de vorige was precies 14 dagen. (Dit is nog maar de 2e ronde dus heb verder niet echt veel vergelijkingsmateriaal). Maar inderdaad je kunt altijd beter denken dat het negatief is dan valt de uitslag altijd iets meer mee!

Terug
Bovenaan