Hallo allemaal!
Ik sluit me graag aan bij dit groepje. Vorig jaar in januari is er PCOS vastgesteld bij mij, nadat ik op anderhalf jaar maar 1 of 2 cyclussen heb gehad. Ik mocht dan ook direct starten met clomid, na 2 rondes al zwanger in maart. Deze zwangerschap heb ik jammer genoeg moeten afbreken in juli wegens trisomie 18. Eind juli terug schoon verklaard en in augustus met hulp van clomid al terug zwanger. Bij onze 12 weken echo is dan opnieuw gebleken dat ons kindje een niet-levensvatbare afwijking had, deze keer anencefalie. Opnieuw zwangerschap moeten afbreken in november, deze keer wel met een langere nasleep. Blijkt ook dat ik drager ben van het MTHFR-gen, wat zorgt voor de opname van foliumzuur.
Sinds begin januari neem ik nu een hoge dosis foliumzuur, om de kans op neurale buisdefecten te verkleinen. Half januari schoon verklaard na 2 curretages en sindsdien aan het wachten op spontane cyclussen
.
Mijn eerste spontane menstruatie was op 3 januari. Tijdens de controle echo op 16 januari zag de gynaecoloog een follikel van 16mm, dus bloedname laten doen. Dit was basaal, dus er zat niet direct een eisprong aan te komen. Gek genoeg is het eitje toch gesprongen 2 dagen later, want op 1 februari terug ongesteld geweest. Gynaecoloog wilt nu dus even afwachten op te bekijken of ik 2x geluk gehad heb of dat mijn cyclus toch terug op gang aan het komen is (ben namelijk ook 12kg kwijt, dit kan helpen voor de cyclus terug op gang te trekken).
Ondertussen zit ik op cd19 met ovulatietesten (op aanraden van de gynaecoloog, omdat een LH-piek wel te zien zou moeten zijn bij mij). Ik gebruikte eerst enkel CB, omdat dit duidelijk aangeeft of er hormonaal iets veranderd. 4 dagen een leeg cirkeltje gehad en nu al 4 dagen een knipperende smiley. Die van de action gebruik ik sinds gisterenavond en die gaf een licht streepje, dus nog negatief. Ik ben heel benieuwd wat mijn lichaam aan het doen is! Mijn plan is om sowieso begin maart een zwangerschapstest te doen, is die negatief en ben ik niet ongesteld bel ik naar de gynaecoloog om terug te starten met clomid. Anders wordt het weer zo'n ellendig lange cyclus en wordt het giswerk of er effectief een eisprong nog gaat komen!
Mlln, met clomid had ik ook altijd korte cyclussen, meestal zon 24 dagen. Fijn is dat wel, na 1 of 2 cyclussen per jaar. Als ik het goed begrijp zit jij wel in een spannende periode!! Ik duim!
Gebruiker, zo'n forum is inderdaad echt fijn. Tenminste mensen die begrijpen wat het is om langer te moeten proberen, krijg je niet altijd van die goedbedoelde maar toch kwetsende reacties.
Voor de andere dames, veel succes nog!