Eisprong na Clomid

@mlln wij wachten met z’n allen ik spanning af! Eerste wat ik doe als ik morgen wakker word, is kijken of jij al een bericht geplaatst hebt ;-) 

Hallo allemaal!
Ik sluit me graag aan bij dit groepje. Vorig jaar in januari is er PCOS vastgesteld bij mij, nadat ik op anderhalf jaar maar 1 of 2 cyclussen heb gehad. Ik mocht dan ook direct starten met clomid, na 2 rondes al zwanger in maart. Deze zwangerschap heb ik jammer genoeg moeten afbreken in juli wegens trisomie 18. Eind juli terug schoon verklaard en in augustus met hulp van clomid al terug zwanger. Bij onze 12 weken echo is dan opnieuw gebleken dat ons kindje een niet-levensvatbare afwijking had, deze keer anencefalie. Opnieuw zwangerschap moeten afbreken in november, deze keer wel met een langere nasleep. Blijkt ook dat ik drager ben van het MTHFR-gen, wat zorgt voor de opname van foliumzuur. 
Sinds begin januari neem ik nu een hoge dosis foliumzuur, om de kans op neurale buisdefecten te verkleinen. Half januari schoon verklaard na 2 curretages en sindsdien aan het wachten op spontane cyclussen :).
Mijn eerste spontane menstruatie was op 3 januari. Tijdens de controle echo op 16 januari zag de gynaecoloog een follikel van 16mm, dus bloedname laten doen. Dit was basaal, dus er zat niet direct een eisprong aan te komen. Gek genoeg is het eitje toch gesprongen 2 dagen later, want op 1 februari terug ongesteld geweest. Gynaecoloog wilt nu dus even afwachten op te bekijken of ik 2x geluk gehad heb of dat mijn cyclus toch terug op gang aan het komen is (ben namelijk ook 12kg kwijt, dit kan helpen voor de cyclus terug op gang te trekken).
Ondertussen zit ik op cd19 met ovulatietesten (op aanraden van de gynaecoloog, omdat een LH-piek wel te zien zou moeten zijn bij mij). Ik gebruikte eerst enkel CB, omdat dit duidelijk aangeeft of er hormonaal iets veranderd. 4 dagen een leeg cirkeltje gehad en nu al 4 dagen een knipperende smiley. Die van de action gebruik ik sinds gisterenavond en die gaf een licht streepje, dus nog negatief. Ik ben heel benieuwd wat mijn lichaam aan het doen is! Mijn plan is om sowieso begin maart een zwangerschapstest te doen, is die negatief en ben ik niet ongesteld bel ik naar de gynaecoloog om terug te starten met clomid. Anders wordt het weer zo'n ellendig lange cyclus en wordt het giswerk of er effectief een eisprong nog gaat komen!
Mlln, met clomid had ik ook altijd korte cyclussen, meestal zon 24 dagen. Fijn is dat wel, na 1 of 2 cyclussen per jaar. Als ik het goed begrijp zit jij wel in een spannende periode!! Ik duim!
Gebruiker, zo'n forum is inderdaad echt fijn. Tenminste mensen die begrijpen wat het is om langer te moeten proberen, krijg je niet altijd van die goedbedoelde maar toch kwetsende reacties.
Voor de andere dames, veel succes nog!

Hoi Dames,
Wat lief dat jullie gelijk keken op het forum! Trillende handjes vanmorgen, maar helaas.. Gewoon een negatieve test dus het word dan toch wachten op mijn ongesteldheid. Het was ook te mooi om waar te zijn misschien. Hebben jullie dat ook wel eens gehad dat je echt 3 a 4 dagen overtijd bent met gebruik van clomid zonder een positieve test? Achja. 
Chacha Welkom! Jeetje wat heftig dat je dit allemaal mee moest maken zeg.. je hebt het zeker niet getroffen. Inderdaad afvallen of anders gaan eten kan soms al erg veel voor een lichaam en hormonen doen. Ik ben momenteel bezig met een andere leefstijl qua voeding om zo hopelijk mijn lichaam een zetje in de goede richting te geven. Het zou mooi zijn als het deze keer wel lukt. En als het deze ronde niet lukt wie weet dan wel weer met clomid. Zoals het lijkt kan jou lichaam het allemaal dus wel. Alleen wel erg triest dat het dan toch zo mis kan gaan.. Ik zal voor je duimen!

Mlln, moet je nog iets van andere medicatie bijnemen? Ik moest bij clomid altijd utrogestan gebruiken na m'n eisprong, om de innesteling te verbeteren. Dit kan er wel voor zorgen dat je overtijd gaat. 
ja, zwanger worden en blijven is het probleem niet eens er een eisprong is! Hopelijk helpt de 4mg foliumzuur voldoende. We gaan uit van het principe 3e keer goede keer ?

Welkom ChaCha je hebt best wel veel meegemaakt . Ik ken jou niet persoonlijk maar ik vind jou een sterke vrouw . Ik heb nu ovulatietesten van clearblue besteld voor de volgende ronde . Ik heb mijn menstruatie nog niet maar ik heb niet veel hoop dat het deze ronde gaat lukken . Ik heb de bijsluiter gelezen en daar stond in dat als je een knipperende smiley hebt dat dan jouw lh waarden aan het stijgen zijn en het niet meer lang gaat duren voor de lh piek bereikt is ,dus ik neem aan dat jij 1 van de dagen jouw eisprong krijgt of ben ik verkeerd ? 
ik heb namelijk niet heel veel ervaring met ovulatietesten mijn gynaecoloog  raadt het af . Het is best wel gek hoe elke gynaecoloog er anders over denkt . 

@ Mlln zolang er geen bloed te bekennen is is er nog hoop . Ik moet wel zeggen dat sinds ik clomid neem dat mijn cyclus wel 2 dagen langer is . Ik vroeg mij dus ook af of clomid invloed heeft op de duur van een cyclus . 

Dankjewel gebruiker, enorm lieve woorden! Het is een heel heftige periode geweest, gelukkig heb ik veel steun aan m'n man en hier op het forum! Ik heb ondertussen al wel eventjes gehad om alles een plaatsje te geven, dus we proberen nu zo positief mogelijk naar de toekomst te kijken. Ooit mogen we allemaal ons kleine wondertje in ons armen sluiten, daar ben ik zeker van! 
om op je vraag te antwoorden: ik heb 4 dagen een leeg cirkeltje gehad en nu 4 dagen een flikkerende smiley. Er is dus zeker iets aan de hand, alleen de vraag of ik m'n piek ga vinden. Ik hoop morgen of overmorgen een vaste smiley te hebben, dan heb ik een cyclus van 34-35 dagen, wat nog niet onoverkomelijk is.
bij mij heeft clomid m'n cyclus alleeen verkort. Ik ging van bijna geen cyclus op een jaar naar een cyclus van 24 dagen. 

Terug
Bovenaan