Eisprong na Clomid

Irene-, ik moest na mijn eisprong met clomid ook altijd utrogestan gebruiken. Dit kan de luteale fase verlengen en helpt de innesteling. Misschien kan je dit eens bevragen bij je arts? Dit kan wel je menstruatie wat tegenhouden. De eerste keer dat ik dit gebruikte had ik wel bruinverlies vanaf paar dagen voor NOD, dus was duidelijk dat het niks was. Tweede keer had ik niets van bloedverlies en bleek ik zwanger te zijn.
Ik had ook telkens korte cyclussen met clomid, maar wel altijd netjes 14 dagen luteale fase, eisprong was altijd vroeger rond dag 10.

Ja dat utrogestan lijkt me wel wat. Waarom kreeg jij het? Ik heb gister wel mn zorgen geuit omdat ik ook altijd bruinverlies van tevoren heb en afgelopen keer een beetje roze, maar hij wuifde het weg en vond dat een lf van 10 dagen niet interessant was.

Omdat één van de bijwerkingen van clomid is dat je baarmoederslijmvlies dunner kan worden. Utrogestan geeft progesteron af (als ik het goed heb, want met al die verschillende hormonen :')) en dit bevordert een eventuele innesteling en ondersteunt een beginnende zwangerschap. Mijn gynaecologe geeft dit standaard bij een traject met clomid. Utrogestan wordt bv ook gegeven bij vrouwen die al vroeg in de zwangerschap harde buiken hebben en waarbij de baarmoederhals al vroeg begint te verkorten. 
Goh ja, in principe spreken ze pas van een té korte luteale fase onder de 9 dagen dacht ik? Innesteling vindt meestal plaats tussen de 5 en 9 dagen na eisprong. 

Ik heb vandaag mijn gynaecoloog gesproken , ze heeft besloten om mij door te verwijzen naar een fertiliteitskliniek . Ik heb een afspraak gekregen voor 9 maart . Op jouw NOD Cha Cha , ik zal aan jou denken . En mijn man moet ook mee voor sperma onderzoek . Intussen tijd krijg ik hopelijk mijn menstruatie door en als het door komt mag ik geen clomid meer innemen . Misschien moet ik zelfs aan de pil tot die cystes weg zijn .
Ik vind de ziekenhuisweken ook het leukst , dan heb ik echt het meest hoop en de wacht weken ja das een ramp bij mij . Hoe meer ik het van me af wil zetten , hoe meer ik eraan denk .
Irene en cha cha ik duim voor jullie beide dat die wacht weken snel voorbijgaan een jullie positieve test in handen hebben . Er mag hier snel positief nieuws komen , dat geeft ons allemaal hoop . 

Gebruiker "fijn" dat je door mag naar een fertiliteitskliniek. Je kan gelukkig al snel terecht! Hopelijk hoef je niet aan de pil. Spannend een sperma onderzoek. Bij ons wisselde de kwaliteit heel erg en moesten we het 3 keer inleveren met elke keer 3 maanden ertussen. Hopelijk blijft dat jullie bespaard. Krijg je ook een hsg en samenlevingstest?
chacha zou het wel fijner hebben gevonden als ze mij dat ook hadden gegeven. Zeker nadat ik ook al 2 miskramen heb gehad. Maar goed als zij het niet nodig vinden zal het in mijn geval wel niet nodig zijn. Baarmoederslijmvlies was donderdag 5,6 mm en mooi 3laags.
over 2 uurtjes de iui! Een eitje kan ook springen vanaf 18 mm toch? Dan heb ik nog een beetje hoop dat die kleinere misschien ook is meegegroeid, maar ben ook al heel blij met 2 eitjes. Wel zeurende buikpijn deze ochtend geen idee hoe dat ineens kan. Hopelijk is de opbrengst van vriend goed! Toch altijd weer spannend

@irene succes met je iui. Is dit nou ook pijnlijk of niet? Ik weet niet of eitjes al kunnen springen bij 18mm.
@gebruiker wat ontzettend naar en vervelend voor je. Aan de andere kant wel fijn dat ze snel doorpakken en je al vrij snel terecht kan bij de fertiliteitskliniek.
Deze maand is er geen progesteronwaarde geprikt bij mij omdat ik de laatste twee keer een mooie eisprong heb gehad. Laatste x werd ik CD31 ongesteld. Ik zit nu op CD30 en nog geen ongesteldheid en zwangerschapstest witter dan wit. Ergens ben ik bang dat er deze maand helemaal niks gebeurd en ik ook geen eisprong gehad heb. Normaal gesproken heb ik gevoelige borsten etc en nu voel ik echt helemaal niets ? Ik moet in ieder geval uiterlijk donderdag ongesteld zijn anders contact opnemen met de gynaecoloog 

@lara dankje! Vorige keer was het helemaal niet pijnlijk toen was alleen de eendenbek vervelend, als ze op zoek gaan naar baarmoedermond. Deze keer deed het heel veel pijn en kreeg een paar uur geleden ook bloedverlies alsof ik licht ongesteld was. Baarmoeder doet ook zeer nu. Maak me toch een beetje zorgen

zal je net zien als je niet meer hoeft te prikken dat je dan inderdaad geen eisprong hebt. Nog even in spanning afwachten dus! Ik had vorige maand ook ineens geen zere borsten meer, wel gek. Ik zal nog even voor je duimen!

@irene wat vervelend dat het zo pijn doet. Als je je zorgen maakt moet je altijd gewoon contact opnemen. Hoop voor jullie dat de iui een positieve uitwerking gaat hebben komende maand. 
Ik blijf rustig op het wachtbankje zitten. Ik vind het wel spannend hoor of ik nu nog ongesteld ga worden wel of niet. 

Terug
Bovenaan