Eisprong na Clomid

Jammer genoeg hier geen goed nieuws. Zaterdag is m'n menstruatie al doorgebroken, 2 dagen te vroeg. Dus ik zit nu plots ook met een korte lf ?. Cyclus duurde uiteindelijk 37 dagen. Ga candaag of morgen toch maar contact opnemen met de gyn, hopelijk mag ik terug clomid opstarten.
Cecile, als ik clomid neem, gebruik ik geen ovulatietesten. Dan is de echo veel duidelijker dnek ik! Nu deze cyclus wel ovulatietesten gebruikt, omdat ik voor de rest geen controle had en zeker wilde zijn dat ik een eisprong had.

Hopelijk mag je weer starten met clomid .

ik heb gisteren weer een echo gehad en de follikel zat nu op 17.5 mm dus bij mij slaat de 100 mg gelukkig wel aan .
nu vrijdag weer een echo om te kijken of ik een eisprong heb gehad deze week . 

Ik vind het best spannend ! Dit is de 2e ronde voor ons maar wel de eerste met z'n mooi eiblaasje ..

Cecile, super! Ik duim voor een succesvolle ronde!
Ik mag vanaf vandaag ook terug starten met clomid 50mg, volgende week donderdag controle!

Hopelijk zijn jou controles ook goed !
ikzelf vind het wel lastig met het "moetje"
niet alleen ik maar ook mijn vriend . 
het blijft niet leuk zo en vooral niet nu blijkt dat de folikkel nog iets meer tijd nodig heeft .
En doen jullie het om de dag of elke dag ?
iemand hier tips voor om daar wat makkelijker mee om te kunnen gaan ?

@chacha ik zou eigenlijk vorige week donderdag uiterlijk ongesteld moeten zijn geweest omdat dit cyclusdag 35 was, ik was het dus niet geworden en mijn gynaecoloog had Provera voorgeschreven waar ik dus vorige week vrijdag mee was gestart, werd ik zaterdag ochtend met extreme buikpijn op ook net als jou cyclusdag 37 ongesteld. We lopen dus nu ook gelijk! Mijn gynaecoloog heeft wel gezegd dat 37 dagen te lang is dus ik moet wel verhoging Letrozol nemen. Ik zit nu op de allerhoogste dosis en heb volgende week woensdag op cyclusdag 12 mijn eerste echo. Alle vorige rondes zijn er geen echo's gemaakt bij mij. 
@cecile dat "moeten" is afgrijselijk en gaat ons steeds meer tegen staan. Helaas hebben wij hier al sinds September last van. Ik heb van iemand geleden die zichzelf insemineert. Vriend vangt zaad op in een potje, spuit het bij haar eigen in met speciaal spuitje ( advies van haar gynaecoloog ) op dagen dat het "moetje" niet lukt, hierdoor is ze ook gewoon zwanger geraakt. Ik vind het persoonlijk een beetje apart maar ik snap dat het bepaalde stellen kan helpen. Wij doen het in periode van cyclusdag 10 t/m dag 21 om de dag, elke dag is echt niet nodig. Hoelang heb je voor je eerste kindje in het ziekenhuistraject gezeten? Ik gebruik geen ovulatietesten meer omdat die telkens een valse uitslag geeft. Dit kan door de PCOS komen

@XxLara gelukkig zijn wij daar dus niet de enigste in .. In onze omgeving is het heel makkelijk om te zeggen van goh dat doe je toch "even" . Die snappen niet dat het soms iets te veel is .

bij onze eerste hebben we bijna ander half jaar in het ziekenhuis gelopen . Eerst geprobeerd met clomid voor een half jaar . Daarna ben ik overgestapt naar een ander ziekenhuis omdat dit dichterbij was met vervoer . Daar kreeg ik eerst te horen dat ik moest afvallen voordat ze me gingen helpen . Dit heb ik gedaan ik ben 15 kilo afgevallen in iets meer dan een half jaar en daarna kon ik weer terug komen . Weer onderzoeken gehad naar de stand van de baarmoeder en of dit er allemaal netjes uitzag dit duurde allemaal ook weer lang kwa afspraken. Uiteindelijk tabletten mee gekregen . Daar heb ik toen ander halve maand mee gewacht om in te nemen door omstandigheden . Daarna bleken de tabletten al niet meer nodig te zijn want toen was ik spontaan zwanger . 

En nu hebben we het eerst een jaar zo geprobeerd . Dit lukte niet dus weer naar het ziekenhuis heen gegaan en dit heeft uiteindelijk lang geduurd voordat we mochten beginnen .

XxLara, fijn dat we gelijk lopen! Ik krijg donderdag een echo! Ik vind het zo spannend, maar tegelijkertijd ben ik ook meer ontspannen omdat ik weet dat we geholpen worden. Mijn gyaecoloog liet mij eigenlijk de keuze, ofwel terug clomid opstarten ofwel nog even afwachten en met ovulatietesten. Toen ik haar zei dat ik 14 testen heb moeten gebruiken om m'n piek te vinden, zei ze ook onmiddellijk misschien maar beter clomid nemen dan :'). Met letrozol ben ik totaal niet bekend, ook provera nog nooit moeten nemen, mocht altijd gewoon clomid starten als mijn bloedwaarden basaal waren. Is letrozol zo wat hetzelfde als clomid?
Cecile, fijn dat je van je eerste toch spontaan bent zwanger geraakt. Ik vind het wachten ook altijd het meest frustrerende. Ik hoop dat je deze cyclus een mooie positieve test zal hebben met zo'n mooie follikel ;). Mensen die snel zwanger geraken, snappen echt niet wat het is om maand na maand die teleurstelling te hebben. Het loslaten bestaat niet meer als iedereen in je omgeving er maar kinderen zit uit te poepen en het bij jullie niet lukt :').
Het moeten is inderdaad wel lastig. Zeker vorige maand, 2 weken aan een stuk om de dag is nu niet echt onze standaard :'). Vooral voor m'n man doet dit veel! Nu moeten we even de echo afwachten en dan op aanraden van de gyne 5 dagen achter elkaar (2 dagen voor eisprong, dag van en 2 dagen na). Dus ook even hevig ;).

ChaCha 

dat hoop ik ook ! Ben wel super nieuwschierig naar vrijdag. Kan niet wachten. Hoop dat het eitje dan gesprongen is .
2 weken lang ? Hoe hou je dat vol ? Klopt voor mijn vriend is dit ook heel wat ! En ik snap het ook wel dat ze soms dan zoiets hebben van ik heb er echt geen behoefte aan maar het moet.
het lukt gelukkig wel iedere keer maar dan toch . Ik krijg dan al snel het gevoel van is er iets mis met mij terwijl hij ook netjes aangeeft van nee maar het word me soms teveel.

Heel veel succes straks ! 

Terug
Bovenaan