Eisprong na Clomid

@cecile maar is er bij jou ook PCOS geconstateerd of dat niet? Dit is me namelijk niet helemaal duidelijk. Fijn dat je bij de eerste uiteindelijk toch op een natuurlijke manier zwanger bent geraakt. Letrozol is eigenlijk hetzelfde als Clomid, alleen bij Clomid schijn je veel meer bijwerkingen te hebben dan bij Letrozol. Vandaar dat ze bij mij Letrozol voorschrijven. 5 dagen achter elkaar....dat heb ik nog nooit als advies gekregen. Bijna twee weken zoals @chacha vraagt wel om de dag. En tsjah hoe hou je dat vol? Als je een kinderwens heb en je in de medische molen zit moet je wel...ons seksleven was altijd niks om te klagen en we deden het eigenlijk al wel heel vaak. Nu is het dan wel een "moet" en nu word het wel iets lastiger hoor. En Cecile voor een man is het ook moeilijk om onder druk te moeten presteren en te denken ik moet klaar komen. Het is gewoon geen fijne situatie waar we ons in begeven. Hopelijk duurt deze circus voor ons allen niet te lang. 

@andere meiden ik ben benieuwd hoe het allemaal met jullie gaat? Het is zomaar stilletjes de laatste tijd...

XxLara nee die diagnose heb ik niet gekregen . Ik had wel veel kenmerken ervan maar ook een aantal niet .

het zit bij mij ook in de familie dat het lastig wil . 

Ik heb zelf ook oprecht respect voor mensen die heel lang in dit traject moeten zitten . Iedere maand weer in afwachting of het is gelukt . Om de dag klussen voor 1 tot 2 weken lang. 
Onze kinderwens voor een 2e is onmeunig sterk maar mijn vriend is wel wat makkelijker en heel nuchter erin . 

hoelang zitten jullie allemaal in het traject ? 

Oh, dat van die Letrozol is goed om te weten! Ik heb nu wel wat last van opvliegers, maar dat is het wel.
bij mij is er wel PCOS geconstateerd. We zijn nu ongeveer 2,5 jaar bezig denk ik (nooit echt rondes ofzo bezig gehouden door de onregelmatige cyclussen). In januari 2019 is PCOS vastgesteld. Wel al 2x zwanger geraakt, maar zwangerschappen moeten afbreken wegens afwijkingen. Nu dus de 2e ronde dat we terug kunnen proberen! Eerste ronde terug clomid. Hopelijk snel resultaat ?

Er zijn weer veel nieuwe berichten! Heb even geen tijd om alles uitgebreid te lezen en te antwoorden op iedereen.
Cecile herkenbaar dat je vriend er nuchter erin staat. Lijkt me soms zo heerlijk om een man te zijn. Maar goed hij heeft dan ook geen last van hormonen. Wij zijn 1,5 jaar bezig en nu sinds 2 maanden begonnen met iui.
zat Deze week niet zo lekker in mijn vel dus wat minder gereageerd op het forum. Had mezelf in mijn hoofd gehaald dat ik misschien wel zwanger zou zijn ivm misselijkheid. Gister zou ik ongesteld moeten worden volgens mijn normale cyclus. Gisterochtend bruinverlies wat ik meestal heb voorafgaand aan menstruatie. Nu nog geen menstruatie te bekennen. Wel rommelende buik nu en nog steeds vlagen van misselijkheid. Voelt nu wel alsof ik alsnog ongesteld ga worden. Verschrikkelijk die onzekerheid. Mag zondag pas testen

oi Dames,
Welkom @Cecile! Ik zit momenteel in mijn 3e ronde clomid en weet sinds december vorig jaar dat ik pcos heb. Ik mocht toen meteen beginnen met clomid en volg een koolhydraat armere leefstijl omdat je waarschijnlijk ook veel dingen kunt verbeteren hier mee. En merk gelukkig al verschil qua puistjes en stemmingswisselingen! Maar inderdaad ik herken je gevoel, dat "moeten" is inderdaad niks aan. Maargoed het is inderdaad voor een goed doel. Hopelijk heb je een eisprong gehad straks!
Chacha jammer dat het niet gelukt is. Maar fijn dat je nu inderdaad geholpen  word en aan de clomid mag. Hopen dat het nu snel een keer goed komt!
Xxlara niet gelukt dus, balen.. wel fijn dat ze je nu gaan volgen met echo's. Hopen dat je mooie resultaten hebt. Hoe was jou eerste echo? Want die heb je gisteren gehad?
Irene pff niet leuk dat je lichaam je soms zo voor de gek kan houden.. jammer dat je nu dan toch echt ongesteld bent geworden. Hopen dat de volgende ronde meer geluk brengt 
Ik zit nu zelf op cd 22. Gisteren heb ik weer progesteron geprikt in het zkh en vandaag zou ik de uitslag krijgen. Die is alleen nog niet binnen. (Het zal ook eens niet) dus morgen maar weer bellen. En ga morgen even het andere ziekenhuis bellen waar ik nog op de wachtlijst sta want hoor er weinig van terug. Nog even een andere vraag, volgens mijn diëtiste  ben ik insulineresitent (90% van de vrouwen met pcos is dat) maar nu wil ik het eigenlijk even vastgesteld hebben door bloedprikken. Want als dat zo is dan zal ik inderdaad redelijk strikt deze leefstijl blijven volgen (koolhydraat armer eten). Maar als blijkt dat dit niet het geval is dan kan ik dit iets meer los laten. Zijn er meer vrouwen die twijfelen of juist weten of ze wel of niet insulineresitent zijn? 

Bij mij was het standaard beeld van de eierstokken op echo heel duidelijk, had heel veel blaasjes. Bij bloedname was er een verhoogde testosteronwaarde en nog wel iets (maar ben ik vergeten ondertussen ?). Insuline was bij mij oké!

Terug
Bovenaan