Eisprong na Clomid

Irene, zo'n mensen kan ik echt pijn doen. Alsof dat een wondermiddel is?? Jammer genoeg is er bij ons lichamelijk iets mis, waardoor je er mee bezig MOET zijn. Medicatie nemen, echo's,... je kan er niet minder mee bezig zijn, ik zou er maar al te graag meer ontspannen in staan.. 
we hebben het sinds dinsdag elke dag gezellig gemaakt, donderdag had in positieve ovulatietest. Hopelijk is het voldoende! Van de gynaecoloog moeten we altijd 5 dagen rond ovulatie, 2 dagen voor-dag van-2 dagen na eisprong. Nu wachten ?.
Nog veel succes dames!!

Ja pff ik ging er ook maar niet teveel op in. Zei alleen dat dat onmogelijk was als je in het ziekenhuis loopt en hormonen neemt. Had geen zin in een hele discussie erover haha

succes op het wachtbankje! De laatste keer dat ik het 5 dagen rondom eisprong deed was ik zwanger!

Snap ik hoor! Ene moment praat ik er naast en andere moment geef ik een bak vol ?. 
Bij ons heeft deze methode ook al 2x gewerkt! Nu hopelijk ook, en dan van een gezond kindje ?. 

Hoi allemaal,
Na een jaar zelf geprobeerd te hebben, zijn wij er na onderzoek achtergekomen dat ik PCOS heb. Eind februari ben ik begonnen aan de 1e ronde clomid 50 gram.
Ik kreeg de 1e ronde vanaf dag 10 om de dag een echo. Uiteindelijk groeide er 1 dominante follikel die op dag 17, 17mm was. Mijn eisprong is waarschijnlijk dag 19 of 20 geweest. Helaas vanwege het virus heb ik geen bloed kunnen prikken, wat mij erg onzeker maakt aangezien het de 1e keer clomid was. 
Inmiddels heb ik contact gehad met het ziekenhuis en heb ik voor 3 maanden clomid meegekregen. Zaterdag ben ik begonnen aan ronde 2, ben benieuwd! Het voelt zo raar om dit te gebruiken, zonder dat je het resultaat weet. Hoe gaan jullie nu om met deze situatie? Stoppen jullie of gaan jullie door?
Groetjes Kim

Hey gebruiker, welkom! Ik mag geen clomid nemen van mijn gynaecoloog zonder echo's ter controle. Kans op overstimulatie zit er in bij clomid, en dit willen we liever vermijden. Ik heb begin maart nog wel clomid genomen, maar dit was dus voorlopig de laatste keer. Je kan mss wel ovulatietesten gebruiken? Dan weet je toch op z'n minst wanneer je eisprong er is. Veel succes in elk geval!

Even een update: vandaag had ik mijn telefonische afspraak. Helaas is er iets mis gegaan in het lab en zijn ze een onderdeel van het bloedonderzoek vergeten uit te voeren. Nu moet ik deze week opnieuw bloedprikken, over een week een nieuwe afspraak maken en dan maar weer afwachten.. wat een teleurstelling dat ik nu weer een week niks weet. Mijn man zijn semenanalyae was ook niet optimaal.. De arts zei wel dat we volgende week met clomid kunnen beginnen. 

@Kirsten, dat is enorm balen zeg! Maar bij jou in  het ziekenhuis kun je nog steeds bloedprikken? Bij ons is dat nu echt niet mogelijk. Je mag alleen bloedprikken wanneer het urgent is. Gaan bij jou de echo's ook door?
Groetjes Kim

@Kim Aaah dat is rot. Bij mij is de bloedprikpoli nog open. Wat betreft de echo's: geen flauw idee! Ik zou vandaag alle informatie krijgen, maar dat wordt dus een week verschoven. Heb voor de zekerheid maar alvast ovulatietesten besteld voor als ik het zelf moet gaan monitoren. Jij hebt al een ronde clomid gehad toch? Heb je nog goede tips voor mij? Wel super goed dat je met 50 mg waarschijnlijk een eisprong gehad hebt. 

Terug
Bovenaan