Eisprong na Clomid

@meiden die mij al wat langer volgen, zoals jullie weten waren mijn echo's op CD12 en 13 uitstekend mijn eitje groeide van 16 naar 18 mm in 1 dag. Kregen toen vrij advies voor bepaalde dagen, afgelopen vrijdag bloed laten prikken op progesteronwaarde, gister de uitslag bleek helaas maar 9.2 te zijn. Gynaecoloog dacht latere eisprong dus nog niet goed meetbaar dus gister ochtend opnieuw laten prikken. Vandaag uitslag was 23.1 nog te weinig dus want moet minimaal 30 zijn heeft mijn gynaecoloog ooit eens verteld. Enorme domper dus en zal dus wss over moeten op injecties omdat dit niet de juiste behandelmethode is. Vrijdag nog een gesprek met gynaecoloog telefonisch. Maar aangezien alles plat ligt zal er na aanleiding vd persconferentie van vanavond pas weer behandelingen op gestart worden na 28 april, als het dan niet weer verlengd word. 

@kirsten wat een domme fout vanuit het ziekenhuis zeg!! Echt enorm balen. 

@gebruiker ook ik kan nog gewoon bij alle prikpolis bloed laten prikken. 

@Kirsten, ja dat is echt ontzettend zuur, dat verwacht je ook totaal niet als je zulke goede echo's hebt. Misschien dat er nog een beetje hoop is inderdaad maar aangezien ik al de hoogste dosis heb zal het als ik ongesteld word miss nog wel verder mogen proberen maar of het dan aanslaat is ook maar de vraag natuurlijk. Wanneer mijn NOD is, ik heb geen idee. Ik weet niet eens of ik wel ongesteld word nu. Ik zit momenteel op CD26. Heel erg rot ja dat nu alles stil ligt, ik denk nu ook tot minimaal 28 april...

@ Kirsten, uhmm goede tips?  Ik heb zelf gelukkig geen last van bijwerkingen. Slik vandaag mijn laatste pil en dan vanaf zaterdag aan de bak. Ik temperatuur iedere ochtend zodra ik wakker wordt om te kijken of ik mijn eisprong op ga merken. Verder lees ik bij sommige dat ze 5 dagen rond eisprong achter elkaar moeten vrijen, maar bij mij hebben ze geadviseerd dit om de dag te doen. Zo zie je maar dat het advies overal anders is. Als het deze ronde niet lukt, ga ik volgende ronde extra op mijn voeding letten. 

@Lara, wat onwijs shitt dat je progesteron waarde te laag was. Ik hoop voor je dat je vrijdag toch nog positief nieuws krijgt!
Groetjes Kim 

@kim ik heb geen idee, volgensmij moest je dat in het begin instellen?‍♀️ Ik ben ook benieuwd wat de gynaecoloog te zeggen heeft, als je al sinds september aan de medicatie zit word je wel een beetje moedeloos ervan. Als je het om de dag doet zit je wel goed hoor, dat adviseert mijn gynaecoloog ook. Alleen is het "geplande" wel een dingetje naar zoveel maanden?

Welkom Gebruiker! Het ziekenhuis heeft mij afgeraden om verder te gaan met clomid. Ben alleen wel begonnen met de 4e ronde 50mg inmiddels maar dit kan dus helaas niet meer gechecked worden omdat ze bij mijn zkh ook niet meer bloedprikken. Ik zag dat je het ook over voeding hebt. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat dit een groot effect kan hebben en loop zelf bij een orthomoleculair therapeut. Ik eet al 2 maanden heel anders incl. andere leefstijl en extra supplementen en heb al veel minder PCOS gerelateerde klachten dan in het begin! 
Welkom Kirsten! Rommelig van het zkh zeg, wel fijn dat jij nog gewoon verder kon met bloedprikken!
@chacha op welke cd zit jij momenteel? Bijna weer de afwachtperiode aangebroken?
@xxlara wat super balen zeg.. en inderdaad je had nog wel zulke mooie resultaten leek het. Bij het zkh waar ik (ooit) heen ga is een waarde vanaf 20 goed. Zo gek dan hé dat dit overal anders is. Stiekem hoop ik voor je dat het toch gelukt is.
Ben heel benieuwd, zit nu op cd 15 en check vandaag nog een keer met een ovulatietest (al leek deze van cd 14 na paar dagen testen ook al heel positief). Dan nog even een paar daagjes gezellig maken en dan weer afwachten wat er gaat gebeuren dus. Bij mijn zkh gaven ze aan dat het ook nog wel eens tot Juni kon duren ? Hoop dat ik snel naar het andere zkh kan maar dit zal er nu eerst niet in zitten. Ook al heb ik dan straks geen clomid meer, wie weet hebben mijn aanpassingen qua voeding al zo'n groot effect dat er alsnog een eisprong optreed en/of mijn menstruatie misschien al beter op gang komt dan hiervoor. Daar ben ik stiekem ook wel heel benieuwd na. Bijzondere tijden dit.. Afwachten! ?

@Lara: Ik duim voor je mee dat het toch een goede eisprong is geweest. Super rot dat de medicatie eindelijk iets leek te doen en dat je nu weer moet afwachten. 
@Kim: Bedankt voor jouw berichtje over de clomid. Ik denk ook dat voeding kan helpen. Ik heb zelf overgewicht en ben ook heel hard bezig om dingen te veranderen in mijn eetpatroon. Ik vind dat wel lastig, vooral nu ik hele dagen thuis ben.
@Mlln: Wat spannend! Voorlopig dus even jouw laatste clomid ronde. Wie weet is dit wel de enige ronde die jullie nog nodig hebben. Ik ga duimen voor je! Op hoeveel mg zit je nu? Zo te horen zijn de ovulatietesten al hoopgevend. En anders is dit een mooi moment om te kijken hoe jouw eigen lichaam het nu reguleert sinds je met andere voeding en supplementen bent begonnen. 
Ik ben intussen gisteren gaan bloedprikken en heb mijn nieuwe afspraak staan volgende week donderdag (9 april). Hopelijk kan ik dan alsnog mijn behandeling gaan starten. Voor de zekerheid ben ik wel weer begonnen met ovulatietesten. Ik heb nu een app waar je elke dag een foto mee moet maken en die past dan de gradatie etc. van de foto aan voor een optimale vergelijking. In die app kun je ook elke ochtend je temparatuur aangeven, maar heb dat nog niet gedaan.

@Chacha Wat super spannend! Ik hoop dat je over een week heel happy met een positieve zwangerschapstest in je handen staat! 
Het klinkt wel super goed dat een dieet bij jou zorgde voor zo'n goede cyclus! Misschien moet ik ook weer streng gaan diëten.Ik blijf dat toch wel heel erg lastig vinden. Ben ooit veel kilo's kwijtgeraakt met een koolhydraatarm dieet. Toen ik weer een klein beetje normaal ging eten, zat alles er binnen 3 maanden weer aan. Had ik een jaar lang voor niks zo hard mijn best gedaan. Daarom vind ik het heel moeilijk om de motivatie weer te vinden om weer te gaan lijnen. Nog goede tips?

Terug
Bovenaan