Eisprong na Clomid

Chacha gefeliciteerd! Blijft toch altijd ergens een beetje lastig bepaalde data hè? Over 5 dagen raakte ik vorig jaar zwanger van ons valentijnskindje. Hopelijk is het deze ronde raak, dan is het cirkeltje weer rond!

Gefeliciteerd nog Chacha! Het is vast een hele dubbele dag geweest voor je. Hopelijk heb je alsnog genoten van jouw verjaardag. 
Irene: Als het deze ronde raak is, is het wel extra speciaal inderdaad. Ik duim voor je!
Ik heb intusssen even contact gehad met de gynaecoloog, omdat ik mezelf helemaal gek maakte met de ovulatietests. Zij denkt dat ik deze ronde al een ovulatie gehad heb (ik had de foto's van de testen opgestuurd in de app). Zij twijfelt of het op dag 11, 12 of 14 gebeurt is. Ik moet afwachten of ik ongesteld word. Als ik ongesteld word, 14 dagen terug tellen en dan weet ik wanneer mijn ovulatie geweest is. Ze hopen dat het volgende maand of de maand erop weer met echo's gemonitord kan worden. Ze heeft mij wel geadviseerd om door te blijven testen tot dag 20, omdat het ook kan gebeuren dat de test ineens toch nog heel donker wordt. Allemaal nog steeds erg onduidelijk dus..
Voel jij je al iets beter Lara?

@kirsten ik zit op het wachtbankje, ik kan denk dit weekend testen of een ongesteldheid verwachten. Ik had namelijk op 24 april een positieve ovulatietest. Lastig hè die ovulatietesten...maar ik zou gewoon op het advies van je gynaecoloog af gaan.  Zit nu op CD27 alweer. Mijn afspraak gaat telefonisch door, ze gaf wel aan dat ze weer opgestart zijn maar de afspraken die telefonisch kunnen doen ze telefonisch. Voor de rest ben ik sinds gister moe en heb ik vandaag de hele dag al gigantische hoofdpijn...
@chachacha wat verdrietig maar ondanks alles toch nog gefeliciteerd met je verjaardag! 
@irene ik hoop dat je snel een positieve test hebt ☘️ 

Dankjewel voor jullie medeleven en de felicitaties dames ?.
Lara, wat balen. Dikke knuffel! Heb je al een zicht op het vervolg van je traject?
Kirsten, hoe gaat het bij jou ondertussen? 

Ik zit nu op 7 of 8dpo, ik voel echt zoveel. Maar tegelijk heb ik ook het gevoel dat het niet gelukt is, heb enorme hoofdpijn (tegen migraine aan) en geen pijnlijke borsten zoals ik had tijdens m'n zwangerschap. Ik kan wel terug met clomid starten, mag 18 mei terug naar de gynaecoloog ?

@chachacha ik start gewoon weer op cyclusdag 3 met een nieuwe ronde Letrozol. Ik heb volgende week vrijdag een belafspraak staan om dan het vervolg traject te bespreken. Ik heb gelezen dat ze vaak ook onderzoeken nog moeten doen voor ze starten met injecties. Hsg onderzoek ofzo...en weet ook niet of dat nu allemaal gedaan word al. Wat fijn dat je weer naar de gynaecoloog mag en weer Clomid mag. Krijg je dan ook weer echo's ?

Lara, klopt idd! In België start er veel terug op. De fertiliteitsklinieken gaan wat trager opstarten en kijken naar leeftijd. Ik heb op dit gebied het geluk dat ik gewoon bij de gyne in de privé zit, waar dus alles gewoon terug opstart en ik dus ook controle echo's enzo krijg. 18e m'n afspraak om te zien of ik kan starten met clomid!

Letrozol is toch ook gewoon medicatie he, geen injecties? Mijn gyn spreekt altijd over clomid dus heb geen idee van andere medicatie. Zou je dan, indien de Letrozol niet zorgt voor een zwangerschap, naar injecties moeten over gaan?

Terug
Bovenaan