Ervaring gonal f! Ivm lange cyclus

Heyhey! 
Ik was er ff uit.. was toch ongesteld geworden helaas! Dus aan de volgende ronde gonal F... Zit ik nu alweer een week aan, net een echo gehad en de eitjes groeien niet.. wat ik raar vond omdat ik vorige ronde zo snel mn prygnyl injectie kon krijgen met 75eh.. maar nu moet ik ophogen naar 100eh.. wat ik helemaal niet zag aankomen.. ben zo erg down.. is gewoon echt een teleurstelling.. donderdag weer een echo, hopelijk is er dan qel wat gegroeid..
Hoe is het met jullie?? 
Gr Lisette

En heb je al test gedaan?? Charlotte..

hier helaas ook ongesteld geworden pfff. Zo gek dat het elke cyclus dan anders kan zijn! Ik ben nu dus ook weer begonnen met spuiten ?. Dinsdag eerste echo die dag mocht ik toen meteen ovitrelle spuiten. Nu benieuwd dan hoe t gaat zijn weer. Hopelijk weer zo een mooie cyclus.. 

@lisette ik had ook dat mijn follikels niet wilden groeien, ondanks de gonal f. Afgelopen zaterdag was de grootste 13.5 en maandag al 18!! Dus gigantisch hard gegroeid in een paar dagen.
Ik moest maandag meteen ovitrelle zetten en dinsdag een iui. Ik neem plaats op het wachtbankje

Hoi Dames,
Wat fijn te lezen dat er meer mensen zijn die toch wel een langere tijd bezig zijn met hun kinderwens. Alles om ons heen (vrienden/familie) vrij wel snel zwanger. 

Wij zijn inmiddels bijna 2 jaar bezig met onze kinderwens. Helaas met clomid geen goed resultaat, begonnen met 1 tablet clomid dit zo'n 5 maanden lang. Helaas steeds geen resultaat of geen eisprong. Daarna verhoogd naar 2 tabletten clomid, ook hierbij geen resultaat en maand in maand uit een teleurstelling. Wij hebben toen even een korte pauze in gelast, omdat het toch best wat inpakt had op mij. 

Na enig aandringen het voor elkaar gekregen om in ieder geval mijn partner zijn zaad te laten testen, dit was gelukkig allemaal in orde en gaf mij weer wat moed om door te gaan. 

Op 28 januari begonnen met Gonal-f, ik had er best wat moeite mee maar na de eerste keer spuiten viel het reuzen mee. Ik ben begonnen met 50 eh. Helaas gaf dit geen resultaat en na een aantal echo's besloten te verhogen naar 62,5. Ook dit gaf niet het gewenste resultaat, waarna er besloten is nog 1x te gaan verhogen naar 75 eh. Vorige week vrijdag dan eindelijk een eitje dat leek te groeien 11.2 mm. Nog niet groot genoeg, maar we hadden goede moed. Helaas bij de echo van afgelopen maandag was dat eitje niet meer te vinden in en waarschijnlijk toch geslonken. Door gegaan met spuiten en vandaag een eitje van 19,4 mm. Yes.. toch 1 die heeft door gezet. Pregnyl vandaag ingespoten, en nu maar afwachten op het resultaat. Hoelang hebben jullie er over gedaan? Was het de eerste keer raak? Of hebben jullie er langer over gedaan? Of misschien helemaal niet gelukt met de gonal f ? 

ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen. 

liefs, Karin

Hallo Karin, 
ik vind het heel vreemd dat je 5 x achter elkaar clomid 50 hebt moeten slikken voordat ze gingen ophogen. Bij mij hoogde ze meteen op na 100. Deed bij mij ook niks maar wilde geen 150 gaan slikken. Dat snapte ze en zijn toen begonnen met gonal f spuiten 75 e.h moet na een week op controle komen en tot mijn grote verbazing al een eitje van 18mm dus mocht meteen de ovitrelle zetten. 

Mijn vriend zijn zaad hebben we 3x laten testen zelfs. Eerste keer was slecht.. tweede keer beter. Ik was bang dat het nu weer slecht zou zijn en dat ik allemaal hormonen in mijn lijf ging stoppen en dat dit dan geen zin zou hebben. Dit snapte ze ook en mochten meteen nog een keer testen.
wij zijn nu 1 jaar en bijna 8 maanden bezig met zwanger worden. Na 1 jaar eerste gesprek in ziekenhuis. Toen eerst een hsg gehad. 50 mg en 100 mg clomid geslikt en nu dus gonal f. Nu 3 dagen gespoten dus ben heel benieuwd naar dinsdag dan mag ik weer terug.

Hoi Karin,
Wij zijn sinds juli 2018 bezig en lopen sinds oktober 2019 bij de gynaecoloog. Meteen in oktober heeft mijn vriend een zaadonderzoek gehad en daarnaast ikzelf een exfoam onderzoek en een uitstrijkje. Mijn cyclus is heeel onregelmatig door pcos en mijn vriend zijn zaadkwaliteit was niet best.
Begin december ben ik begonnen met gonal f (75 eenheden) en dat had als resultaat dat ik een groeiend eitje had. Helaas tot nu toe alleen nog maar iui's gehad zonder resultaat. Afgelopen dinsdag heb ik de 3e poging gehad en nu zit ik dus op het wachtbankje.
Erg gek dat ze bij jullie zoveel pogingen met lage doseringen hebben gedaan terwijl er geen groeiend eitje te zien is. 
Ik moet namelijk de eerste 3 weken van de cyclus zo'n 2 a 3 keer per week voor follikelmetingen.
Maar ik ben natuurlijk geen arts. Ik kan alleen maar oordelen vanuit mijn eigen ervaringen.

Hoi Vogeltje en Alias
het heeft inderdaad erg lang geduurd met de clomid, omdat het voor ons allemaal nieuw was zijn we af gegaan op het advies van de arts. Ook het zaad van mijn man wilde ze niet testen, hierop heb ik erg moeten aandringen zodat dit wel gebeurde. Ik wilde namelijk niet beginnen met Gonal-f als het van zijn kant ook niet goed was. Zelf heb ik ook PCOS, dit na 2 miskramen. In het begin was mijn cyclus redelijk regelmatig, maar na de 2e miskraam was alles helemaal van slag. Inmiddels wel met de arts afgesproken dat we de 2e keer gonal-f (als deze ronde mislukt, wat ik natuurlijk niet hoop) weer gaan spuiten op 75 eh. En dan hopen dat het niet zolang duurt als deze keer! 

fijn om hier meer te lezen van mensen die in het zelfde schuitje zitten. Mijn omgeving toont medeleven/interesse maar ze begrijpen het soms ook niet echt wat dan best frustrerend kan zijn. 

Liefs, Karin

Wat heftig zeg, 2 miskramen! ☹️
Het niet begrijpen is idd erg frustrerend. En wat ik soms ook lastig vind is dat vrienden die het weten er niet naar vragen. Alsof ze het niet zo goed durven ofzo...

Terug
Bovenaan