Ervaring Ovaleap

@Sil Ik had gister wel echt last ervan inderdaad, het voelt nu nog een beetje beurs terwijl ik vorige ronde niks gevoeld of gemerkt heb. Ik was gister avond en ben vandaag zo ontzettend verdrietig en kan alleen maar huilen. Ik heb natuurlijk maandag ovitrelle gezet en we hebben zaterdag en maandag gemeenschap gehad. Gister lag de druk bij ons beide zo hoog dat het gewoon voor het eerst echt niet lukte, Na meer dan een jaar medisch op commando hakt er nu even flink in.  het voelt nu echt als een gemiste kans....Had gister ook even zoiets van ik stop met heel het traject...Ik probeer altijd wel 10-15 minuten even te blijven liggen inderdaad

@XxLara, ah meid.. niet opgeven hoor❤️ 
maar ik begrijp het wel.. al die hormonen ook en de druk die je voelt en gewoon het hele traject wat je op ten duur even sloopt.. en dan is het alleen maar goed dat je het dan ook even hebt laten gaan en er verdrietig om bent, want dat mag ook! En is ook heel logisch dat het er een keer uit komt. stay strong!?? 
En over de gemiste kans zou ik niet teveel inzitten hoor! HET blijft vaak ook een aantal dagen zelfs overleven in jou hè. En ik heb wel eens gelezen dat het juist goed is om te zorgen dat je al gemeenschap hebt gehad een dag of dag(en) vóór de daadwerkelijke eisprong dan het moment zelf ofzo.. het zou dan klaar liggen als het ware wanneer er een eitje daadwerkelijk springt. Maar goed er moet zoveel samen vallen.. komt echt goed! Heb vertrouwen? wij hebben trouwens nooit exact op een bepaalde tijd gemeenschap gehad omdat het dan 12u erna zou zijn hoor, ook de laatste keer niet. Gewoon een dag voor ovitrelle en de dag zelf en dag erna en toen een dag niet en toen weer wel zoiets. Het zijn idd wel verplichte nummers maar persoonlijk vond ik het minder erg dan in het vorig traject, toen deden we maar wat en wist ik nooit wanneer ik een eisprong had( of dus gewoon nooit).. en nu weet ik dat ik sowieso ongeveer rond die dagen een eisprong heb, waardoor we zeiden nou dan sluiten we ons een paar dagen op en maken we het ' gezellig ' samen.. en dan moet gewoon alles samen vallen?  
Ben ook weer gebeld door het ziekenhuis met de uitslag, hcg was 1.8 dus goed gedaald en tevens over het vervolg gehad. Om een lang verhaal kort te maken: ik Moet bij een zwangerschap en kraambed dus preventief bloedverdunners krijgen (door m'n medische geschiedenis met trombose), dit is over het hoofd gezien........... Dit had ik dus al moeten krijgen toen ik 14/9 belde om door te geven dat ik zwanger was....... m'n voorgevoel klopte dus!!!!! Nu wachten op menstruatie en dan weer beginnen met spuiten.

@louisa wat super fijn dat je hcg nu gezakt is en dat je weer verder mag als je menstruatie komt, ben er ook weer klaar voor? Vaak klopt je voorgevoel, dat zie je wel bij jou en bij mij met de echo...Fijn dat het nu in ieder geval duidelijk is. 

Ik denk dat het vooral heel veel druk / stress oplevert omdat er telkens tegen me gezegd word gemeenschap 12-36 uur na ovitrelle. Dit werkt echt zo op onze zenuwen dat we dat misschien wat meer moeten loslaten...Ik weet niet hoe het kwam, maar de poging is gewoon mislukt. Het is inderdaad niet helemaal een verloren kans maar je wilt er natuurlijk het allerbeste uithalen, en dan voelt het nu wel een beetje als een verloren kans...Maar goed we gaan weer gewoon er zit niks anders op en hopelijk voel ik me morgen weer wat vrolijker 

Ik hoop dat je je morgen weer wat beter voelt! En misschien helpt het jullie inderdaad om dat een beetje los te laten. Weet iig dat het tegen ons niet zo is gezegd.. alleen dat ik binnen 36-40u een eisprong zou krijgen. En het goed is om dus binnen deze dagen gemeenschap te hebben. hopelijk geeft het jullie wat rust. 
Ben inderdaad blij met dit nieuws en ben er ook zeker weer klaar voor! Kreeg alleen wel even tranen in m'n ogen toen ik hoorde dat ik bloedverdunners had moeten krijgen, omdat voor m'n gevoel de miskraam misschien wel had kunnen voorkomen. Maar goed dat zullen we nooit weten... 

@Lara ahh ik snap wel dat de druk soms zo hoog is dat het gewoon niet lukt, is gewoon zo lastig dat het een "moetje" is.. verdrietig zijn is dan ook wel logisch hoor, al die hormonen ook en soms moet dat er gewoon even uit. Dat lucht vaak ook wel op vind ik? Ik had dat vorige week ook, was zo verdrietig, maar dan laat ik het ook maar even gaan en dan daarna gaat het dan vaak wel weer! Het zal vast geen gemiste kans zijn hoor wat Louisa al zei het blijft natuurlijk een aantal dagen in jou overleven! Jullie hebben je best gedaan toch, maar ik snap wel dat dit zo voor jou voelt! 
Voel je je vandaag al wat beter?
@louisa Wat fijn dat je HCG gezakt is en dat je binnenkort weer kunt starten met de injecties! Wel heel vervelend dat ze het over het hoofd hebben gezien dat je eigenlijk bloedverdunners zou moeten gebruiken!! Hopelijk gaat dit straks voor een mooie en goede zwangerschap zorgen! ??
Ik heb vandaag mijn eisprong gehad denk ik? Heb er dit keer echt niet veel van gevoeld en twijfel ik of ik hem wel heb gehad, omdat ik het eigenlijk altijd wel voel, maar dat zal wel aangezien ik nu al over de 48 uur heen zit! Hebben jullie dat ook na gemeenschap dat het er dan weer uitloopt? Heb dan soms het idee blijft er nog wel wat inzitten? 

@sil het gaat gelukkig vandaag al weer stukken beter met me! Het was even goed om twee dagen flink verdrietig te zijn en te huilen. Ook niet raar als je ziet wat we allemaal moeten doorstaan. Gelukkig is het geen volledige gemiste kans maar we hebben niet het uiterste er uit kunnen krijgen..
Ik had me eisprong vorige maand ook niet gevoeld maar je hebt hem vast gehad als je 48 uur verder bent. Hier ook dat het soms lijkt alsof alles er weer uitloopt, dat is niet erg en heel normaal. Het is vaak het vocht wat er van over blijft. Ik denk dat iedere vrouw zich dit af vraagt haha. Maar we lopen nu dus ongeveer tegelijk... 

Gelukkig gaat het weer een stuk beter Lara! Het is ook niet raar in zo'n traject, soms besef ik ook niet helemaal dat ik echt in zon traject zit en dat het eigenlijk wel heftig is! Fijn om te horen dat het dan vooral het vocht is wat er uit loopt haha! Ik dacht zo blijft er niks meer over anders! Nu lopen wij inderdaad gelijk, jij loopt een paar dagen voor! Ik heb mezelf nu wel voorgenomen om echt niet te testen van te voren en gewoon mijn menstruatie af te wachten!
Weet je waar ik trouwens wel bang voor ben.. dat door corona de poli's weer dicht zouden gaan in het ziekenhuis, dat hoop ik zoooo echt niet.. 

Terug
Bovenaan