Ervaring Ovaleap

@louisa Fijn dat je mag starten vanaf vandaag! Utrogestan heb ik nooit gekregen! Waar zou dit voor moeten zorgen? Heb er weleens van gehoord, maar weet niet waar je het voor gebruikt eigenlijk! 
@lara Ja jammer dat menstruatie is begonnen, maar had het ook wel weer verwacht, ondanks dat je toch wel ergens hoop had! Ik ga het ook vragen of het erg is dat ik nu snel ongesteld ben geworden!? Zou eigenlijk donderdag pas moeten zijn volgens mij! En ik ben ook wel benieuwd wanneer ze bij mij over gaan op vervolgstappen! Is dat met jou besproken dat je na 3 rondes injecties overgaat naar injecties met IUI? Wij zijn namelijk volgens mij even lang bezig? Ik loop sinds 3 januari al op fertiteitsafdeling! 

@Sil ik loop sinds vorig jaar mei al bijbel fertiliteitsafdeling en sinds vorig jaar augustus dus medicatie....Ik heb totaal 9 eisprongen gehad met Letrozol, omdat ze elk traject 6 maanden doen maar ik 3 maanden langer gekozen heb voor Letrozol werd dat van het volgende traject afgetrokken. Toen werd dus gezegd dat ik na 3x injecties de overstap mocht maken....benieuwd of dat nog steeds zo is...heb maandag in ieder geval een afspraak erover. Ik vond het ook zo vreemd, en menstruatie leek me net te vroeg dus ergens heb je toch hoop....van zal het nu dan toch miss een innesteling of iets zijn..,,maar helaas!?‍♀️ Hoop ook echt voor jou dat je aanstaande ronde snel resultaat hebt met spuiten! ?

Dan heb jij al meer rondes gehad inderdaad dan ik! Wij moesten het eerst 1 jaar zelf proberen daarvoor, waar ik wel beetje spijt van heb dat ik toen niet toch eerder naar huisarts ben gegaan.. Heb wel een bericht naar gyn gestuurd om te vragen wat nu eigenlijk de vervolgstappen zijn, want dit is mij ook niet verteld, stel dit zou niet werken bij mij! Hoop idd ook dat deze ronde sneller is, dat zou echt al heel erg fijn zijn en scheelt echt zo veel tijd! Nu heb ik steeds eisprong op dag 28 of 30, maar hoopt toch echt dat mijn cyclus zo lang gaan worden, anders schiet het ook niet echt op! 

@Sil ik snap inderdaad dat het wel fijn is om te weten waar je aan toe bent en ook qua vervolgstappen. Ik dacht dat wij dit 6 rondes mochten proberen voor we over zouden gaan op IUI. Maar goed, bij letrozol zeiden ze bij mij al na 2 rondes je mag over op spuiten alleen toen wilde ik zelf nog een ronde van 7,5 mg proberen. Goed dat je het gesprek in ieder geval hebt aangekaart. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het niet tof is om zo lang te moeten door spuiten tot je goede eitjes hebt, tot dag 28 of 30 is wel lang. Ben dan wel benieuwd hoe zij dat zelf zien eigenlijk.  
@Lara, dit is dan zo goed als je laatste ronde met dit traject? Spannend ook weer het gesprek met je gynaecoloog ben benieuwd. Maar heb zelf wel het gevoel/ de ervaring dat ze bij ons ZKH wel redelijk doorpakken en je verder mag met iets wat wel succesvol voor jou kan gaan zijn. Want het moet gewoon gaan lukken hoe dan ook! ?? 
Ik kan niet anders zeggen meiden dan dat ik hoop op een mooie, snelle maar vooral succesvolle ronde voor ons alle drie!?  
En wat betreft die utrogestan, dat is volgens mij een soort progesteron en idd voor de innesteling. Ze zei dit krijg je altijd bij IUI, maar ik zei dat is niet mijn traject ?. Ben ook benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen hierover. Zou het moeten gaan gebruiken na de ovitrelle. 
Vind het echt knap hoor dames, als ik dan zo lees hoe lang jullie ook al bezig zijn met het hele traject. echte toppers!?? Mag ook wel eens gezegd worden? uiteindelijk komen we steeds dichter bij✨ 

Nou dames...de utrogestan mag ik niet gebruiken, het was een foutje..Je krijgt dat pas bij het IUI traject voorgeschreven. 
Heb trouwens nog wel een vraagje? wat betreft het spuiten ben ik gaan twijfelen of je nu altijd iedere spuit moet ontluchten of alleen wanneer je er zo'n nieuwe ampul op doet? Ze zeggen op het filmpje bij iedere injectie maar ik kan me niet herinneren dat ik dat vorige ronde zo heb gedaan ? 

@louisaa lekkere domme fout weer. Ik vind dat bravis wel vaker domme fouten maakt eerlijk gezegd. Je hoeft alleen bij een nieuw ampul te ontluchten. Ik ben benieuwd wat mijn echoscopiste die ik meestal heb volgende week zegt over haar "domme" fout...ik ga het echt nog wel aanhalen bij haar. 

@Louisa  Wat lief dat je dat zegt! Jij bent ook een echte topper!! ?? hoelang zijn jullie nu bezig met het traject? Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze dat ik zo lang bezig ben met die injecties steeds, omdat ze echt nog zoekende zijn naar juiste dosering.. maar hoop echt niet dat het iedere ronde zo lang duurt hoor! Wat een stomme fout bij jou ziekenhuis met die utrogestan...? Wanneer mag jij voor je eerste echo?
@Lara Goed dat je dat wel gaat aangeven bij je echoscopiste die de vorige keer die domme fout maakte.. benieuwd wat ze daarop te zeggen heeft inderdaad! 
Hoe gaat het met de injecties bij jullie? Geen last? Hier gaat het goed hoor, alleen weer moe! Hebben jullie soms ook weleens dat het naaldje niet goed in je huid gaat of ligt dit aan mij haha? Lijkt soms dat het dan een ruwer stukje huid is ofzo! 

@sil ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil, mei in het ziekenhuis terecht gekomen en sinds augustus ongeveer aan de medicatie....en jij? Ik snap het wel dat het zoekende is naar de juiste dosering, ze willen ook niet dat je overstimulatie krijgt natuurlijk maar snap je frustratie wel als het zolang duurt. Welke eenheden spuit je nu? Is dat hetzelfde als waarmee je vorige ronde bent geëindigd? De ene x gaat bij mij ook de injectie er makkelijker in dan de andere x. Verder nooit geen last van bijwerkingen ofzo..ik heb dinsdagochtend mijn eerste echo en jullie? 

Terug
Bovenaan