Ervaring Ovaleap

@Sil in juli 2018 moest mijn koperspiraal er uit en hebben we besloten geen nieuwe te plaatsen. Het was niet zo dat we er toen direct voor wilden gaan maar als het zo ver zou zijn was het zeker welkom! Jaar later nav onregelmatige cyclus naar de huisarts, hij gaf ons als eerst een primolut kuur om mn cyclus te 'resetten' en goed te krijgen. Toen direct daarna zwanger in november 2019..Dat ging mis en tijdens die echo zag ze een pcos beeld. En sindsdien ben ik de molen in gegaan en vanaf maart 2020 gestart met letrozol 3 rondes en nu zitten we weer in de auto voor de echo op CD7 ?☺️?? Ik ben benieuwd! 
Ik vond het trouwens afgelopen maandag weer de eerste keer spuiten best pijn doen! Toen dacht ik huh?! Maar afgelopen dagen ging het weer vanzelf! Dus ik heb dat ook wel eens hoor. ? 
Jij hebt volgende week woensdag je eerste echo toch? 
hebben jullie trouwens veel afleiding doordeweeks enzo? Ik werk al vanaf maart thuis.. vind dat soms best lastig. Met de echo's plannen is het fijn maar als het wat minder druk heb ik meer de neiging om ook hier mee bezig te zijn? 

@louisaa waarom heb je op cd7 al een echo? Jij bent ook al een lange tijd bezig zeg! Ik heb gelukkig wel veel afleiding doordeweeks want ik werk godzijdank niet thuis....dat lijkt me zo geen pretje...wat zou het mooi zijn als we alle 3 het jaar 2021 zwanger in kunnen! Ik ga zo hard duimen voor ons alle ?

@Lara wij zijn ook vanaf januari 2019 bezig en vanaf januari 2020 met dit traject bezig! Ben toen dat eerste jaar zelf proberen ook maar 2x ongesteld geworden dus ik had al wel het idee dat er iets niet goed was! Ik spuit nu 1 stapje minder dan waar ik vorige keer ben geëindigd, 69 is dat geloof ik! Vorige keer geëindigd op 75 en toen begon ik op 57! Heel benieuwd deze keer! Snap inderdaad ook wel hoor dat ze zoekende zijn en niet overstimulatie willen, maar soms heel frustrerend! Ik heb woensdag einde van middag weer een echo!
@Louisa Jullie zijn dan ook echt al heel lang bezig!! Benieuwd na je echo vandaag! Doordeweeks heb ik best wat afleiding aangezien ik niet thuis werk, dus dat scheelt wel! Wel fijn bij jou nu je thuis werkt met je echos inplannen! Bij mij op het werk weet iedereen er ook vanaf dus dat is ook wel heel fijn als ik dan weer een keer weg moet! 

Ja als je er zo bij stil staat zijn we inderdaad allemaal al geruime tijd bezig en dat mag ook wel eens beloond worden dus @Lara, ik hoop het ook zo voor ons ??? en de vraag die je stelde waarom op CD 7? die stelde de echoscopist gister ook ?  ik zei ja je collega in Roosendaal vond dat blijkbaar nodig....weet ik veel ik plan ze niet ??‍♀️ Maar het was dus eigenlijk min of meer voor niks want je zag niks alleen baarmoederslijmvlies en we zagen ook die troebele follikel niet meer gelukkig! Maar ik wordt er wel een beetje moe van als ik nu zelf ook mn echo's nog moet plannen... of bij alles moet vragen, waarom? ? 
maar nu moet dinsdag einde middag weer terug  op CD11 ? ik ben ook heel benieuwd weer naar onze echo's aankomende week! ? spannend weer! 
En wel fijn hoor dat jullie niet thuis hoeven te werken en zo doordeweeks voldoende afleiding hebben. Lijkt me ook wel fijn om af en toe even ergens anders te zijn maar ja het is niet anders.. we moeten het er maar mee doen. Zo lang onze behandeling maar door kan gaan ben ik blij! 

@Sil gek dan eigenlijk he, bij mij begonnen ze gelijk op 75 eenheden. Heel frustrerend als het inderdaad zo lang duurt. Ik ga echt heel hard voor je duimen dat deze ronde sneller resultaat geeft!
@louisaaa soms doen / zeggen ze maar wat. Ik heb ook vaak het gevoel alsof ik zelf de touwtjes in handen moet nemen hoor. Ik heb morgen eind vd dag een telefonisch afspraak over IUI....aangezien ze vorige x zei dat ik in ronde 3 contact op moest nemen....heel benieuwd! En ik heb dinsdag ochtend op CD10 heel vroeg een echo haha. Meestal is die eerste echo nog niet echt iets interessants.... dat de behandelingen door gaan ja het belangrijkste inderdaad  ☘️ Succes met de echo's meiden?
Nog een vraagje aan jullie, ik heb sinds het gebruik van medicatie echt zo dun haar gekregen. En het breekt ook snel af. Hebben jullie hier ook last van? 

@Lara succes vanmiddag met je gesprek over het IUI traject! Ik ben ook heel benieuwd voor je. 
ja blijf me verbazen hoe erg je zelf de touwtjes in handen moet nemen inderdaad. Maar dat hebben we ondertussen wel geleerd gedurende dit traject ?. 
Jullie ook succes met de echo's! hoor graag hoe het was bij jullie ? 
dun haar heb ik altijd al gehad? maar ik heb extensions dus dat valt niet zo op ?  Maar dat is zeker wel vervelend! ? het zou ook best kunnen komen door al die hormonen etc denk ik.
Heb trouwens nog een tip gekregen voor als jullie de spuiten ook in de koelkast hebben liggen en het nog koud is als je moet gaan spuiten. Dat is om de spuit/ampul even tussen je knieholte te houden zo komt hij redelijk snel op temperatuur en doet het minder pijn. ??

@Lara bij mij zijn ze met 37.5 eenheden begonnen toen, echt heel stuk lager dan jullie! Maar hebben jullie nooit last dat er meerdere eitjes groeien? Of eigenlijk nooit echt meer dan 2? Daarom begonnen en bij mij laag! Haaruitval heb ik nu niet extra eigenlijk, heb van mezelf heel dun haar, dus nog dunner kan bijna niet! Hoe was jou gesprek vandaag? 
@Louisa Goede tip om de ampules op te warmen! Leggen jullie hem iedere keer terug in de koelkast? Ik dacht dat je hem alleen in de koelkast moet bewaren als hij nog niet geopend is? En als die geopend is dat je hem dan wel mag bewaren buiten de koelkast maar onder de 24 graden ofzo? Of heb ik het niet goed begrepen? ?

@Sil ik had de vorige keer 3 eitjes die wel door aan het groeien waren, 1 van 18.5, 18 en 15 zoiets. Ik had dat toen gevraagd en ze zei dat 3 wel de grens is en bij 4 of meer we misschien niet door konden gaan. Dus ik vind het ook wel weer spannend hoor wat er deze ronde gaat gebeuren ☺️

Volgens mij heb je het wel goed begrepen hoor en kun je hem idd na openen 4 weken onder de 25 graden bewaren. Maar ik was het ook weer een beetje kwijt deze ronde dus ik had het voor de zekerheid in de koelkast liggen?  

Terug
Bovenaan