Ervaring Ovaleap

Ja echt heel erg balen, had ergens wel wat meer gehoopt. Ik spuit en blijf inderdaad nog wel 75 eenheden spuiten.  Maandag heb ik trouwens een echo in boz @louisa omdat ik enkel in de ochtend kan en rsd had geen plek meer. Dat met echo's en darmen dat probleem hebben ze vaak bij mij ook..ze zegt ja het kan zomaar zijn dat er maandag ineens een groot ei zit hoor....af en toe denk ik ook weleens van, tsjah het zal wel!
Ik zag trouwens een briefje hangen dat het IUI lab van 16-12 t/m 3-1 gesloten is en er dus geen IUI behandelingen worden gedaan in die periode. Ik heb in december ook nog vakantie en zoals ik nu een beetje reken kan ik in de periode als ik spuit dan ook geen echo's krijgen, ik heb daarom besloten dat dit even de laatste ronde is en ik even 1 maandje rust neem.....moet nog wel even overleggen of ik dan een menstruatie op moet wekken daarna of bv een maandje letrozol ga slikken of iets. Succes maandag met de pregnyl
@Sil, hopelijk mag ik volgende week ook ovitrelle zeggen? 
@Louisa jij succes op het wachtbankje ☘️

@Louisa Oh dan gebeurd dat opmeten waarschijnlijk overal hetzelfde! Iedere gyn meet het ook weer anders op, heb vaak ook iedere keer iemand anders! Fijn dat je dat zegt dat streven van BMS 5 is, ik zat al te denken dat het bij mij vrij dun was! Ik ga maandagochtend voor het werk denk ik de pregnyl zetten, dan heb ik dinsdagavond mijn eisprong waarschijnlijk? Dacht is misschien handiger met gemeenschap hebben! Hoe vaak hebben jullie nu gemeenschap gehad rond je ovitrelle? De dag van het zetten, dag daarna en daarna? 
@lara Snap ik wel hoor dat je daar van baalt, je had vorige rondes eigenlijk snel al mooie eitjes! Hopelijk heeft hij nu een groeispurt en heb jij maandag ook een mooi ei! Ik ga hard voor je duimen Lara!! ? Balen dat IUI lab dan die periode dicht is, maar wel goed dat je die beslissing hebt gemaakt! Ook wel goed om even rust te hebben en kan je misschien echt helemaal van je vakantie genieten! Jij hebt wel HSG onderzoek gehad toch? Wat vond jij ervan?

@sil ja echt balen, maar wetende dat het IUI lab dicht is geeft dan ook meer rust. De eerste x ovitrelle had ik de dag van en de dag erna en de tweede x was dus enkel de dag van ovitrelle waarvan ik zo baalde. Mijn gyneocoloog / echoscopiste zegt dus 12 en 36 uur na ovitrelle. Hopelijk mag ik maandag ochtend ook ovitrelle zetten ☘️ Ik zou het persoonlijk als ik hou was sochtends zetten en dan savonds en dinsdag avond gemeenschap. 

Ik heb inderdaad een HSG onderzoek gehad, mijn gyneocoloog had me gewaarschuwd dat dit een pijnlijk onderzoek is waardoor ik dus erg zenuwachtig was. Het was inderdaad niet heel prettig maar het is maar een paar seconde dat het even pijnlijk is. Je kan de rest van de dag wel wat buikpijn hebben, ik zou dus gewoon een vrije dag daarvoor inplannen. 

@Lara ik ga ook heel hard duimen dat jij maandag ook de ovitrelle mag zetten!! 
Bergen op Zoom vind ik zelf wel fijn hoor. Gek eigenlijk he dat we misschien wel eens in dezelfde wachtkamer hebben gezeten bij elkaar ? laat je ons weten hoe het was maandag???? En dat van die darmen kwam volgens de echoscopist vaker voor op een bepaald moment op de dag (in de ochtend, vroeg) jij gaat ook altijd in de ochtend toch? Blijkbaar liggen ze dan wat vaker in de weg?. Wel fijn om even vakantie te hebben! Ga je er nog even tussenuit (voor zover dat kan)? Ik begrijp dat het je ook wel weer rust geeft en dat is ook niet verkeerd denk ik. Je gaat dan natuurlijk ook weer over op een ander, intensief traject weer. Maar goed eerst deze ronde he!! ? en was er bij jou iets uit het hsg onderzoek gekomen? Ik denk dat ik er naar ga vragen mocht het deze ronde niet raak zijn. We hebben het destijds wel besproken weet ik nog.  
Ik heb nu wel een beurs gevoel in mn onderbuik en rug hoor meiden ? was de vorige keer ook op de 3e dag weet ik nog wel. Doet gewoon een beetje pijn daar.. herkennen jullie dat?
wij hebben de dag Vd spuit, dag erna en dag daarna gedaan vorige keer en liggen nu ook weer op schema ?. Echoscopist vroeg donderdag: hoevaak hebben jullie seks? (Vond dat overigens best apart opeens die vraag) Ik zei iedere dag bijna, waarop hij zei dat zou ik niet doen ivm zaadkwaliteit dus ik raakte daarvan wel een beetje in de war. Want wil ook geen kans laten liggen voor mijn gevoel. Maar wij zeiden ook tegen elkaar dat het de vorige keer ook op die manier gelukt is dus we trekken wat dat betreft ons eigen plan en doen waar we ons goed bij voelen. 

@louisa, ja het is bij mij ook vooral met echo's in de ochtend, bij de echo van dinsdag vroeg ze me om licht te ontbijten vrijdag voor de echo. Ik heb toen gewoon maar niks gegeten en toen was het beter zichtbaar. Ze vroeg toen ook of ik niet in de middag kon maar dit was lastig voor mij. Zou je eisprong dan nu zijn of al geweest zijn? Dat vraag ik me dan altijd af. Volgensmij als de zaad kwaliteit van je man goed is kan je gerust elke dag gemeenschap hebben. Net wat je zegt, de vorige x is het zo ook gelukt bij jullie. Bij mijn HSG onderzoek was niks uitgekomen, zag we allemaal goed uit. Mijn gynaecoloog zei toen ook, dat de kans maar iets van 2% is dat er iets niet goed is. Ik hoop ook echt dat er maandag een groot ei zit. Wat betreft vakantie, we zouden naar Curaçao gaan....zolang het op geel blijft durf ik de uitdaging wel aan haha. We wachten natuurlijk wel even af want de ene dag is de andere dag niet in deze tijd. Het zou in ieder geval wel lekker zijn zo voor een nieuw traject! ?

Ja idd ik had ook bewust niets gegeten van te voren want ik had al zo'n vermoeden omtrent mijn darmen?
ja dat is dus precies wat ik me ook af vraag! Zouden ze dan zijn gesprongen of juist op springen staan wanneer het zo gevoelig is ? 
Oh, komt daar maar zo weinig uit zo'n onderzoek dan ja ?!? nja gelukkig maar natuurlijk! En fijn dat alles goed was bij je. 
En wat een heeeeerlijk vooruitzicht! ? ook wel toevallig, wij hebben het ook over Curaçao gehad onlangs ? twijfelen ... mocht deze ronde niet lukken, een ronde even niets te doen om even te ontspannen op het mooie Curaçao ? geef jullie iig groot gelijk!
zou je bijv ook nog gaan als het deze ronde wel zou raak zijn? Jullie hebben al geboekt misschien? 

@Louisa ja ik ga dus maandag voor de zekerheid ook maar niet ontbijten.
Ik weet het dus ook niet of ze dan al gesprongen zijn...met zo'n onderzoek kijken ze alleen of je eileiders goed open zijn en of er geen blokkades zijn. Maar aangezien jij al zwanger bent geweest zal dit wel in orde zijn bij jou.
Als ik zwanger zou zijn zou ik ook nog gewoon gaan denk ik, we hebben inderdaad ook al geboekt. Het is zeker een heerlijk vooruitzicht maar ook wel een beetje spannend met Corona enzo maar goed....aan de andere kant wel lekker om mijn 30e verjaardag daar te vieren haha. Aangezien de IUI stop in het ziekenhuis en de reden dat ik in die periode geen echo's kan krijgen wat natuurlijk moet, dacht ik....dan maar even een maand niks..ik heb dit nog niet besproken met mijn eigen gyneocoloog in het ziekenhuis, ik ben ook benieuwd of ze dan zegt slik maar Letrozol of dat ik een menstruatie op moet wekken met proevers.  Ik denk namelijk  niet dat er spontaan een menstruatie gaat komen aangezien ik na het stoppen met de pil in 7 maanden maar 3x ongesteld ben geweest.

Dit is wel heel bizar! Wij zouden dan ook daar mijn 30e verjaardag vieren? vrienden van ons zitten er nu, maar het is gewoon heel relax en genieten op het moment ? maar wat je zegt, het is wel even spannend idd omtrent Corona. 
Ik ben ook benieuwd wat ze dan gaan zeggen of welke behandeling je dan mee door kan gaan (of even niets natuurlijk). 
Maar eerst duimen voor deze ronde ?? 

Terug
Bovenaan