Ervaring Ovaleap

@sil of ik heb of opvliegers of ik heb het ijskoud. Ik heb ook al twee dagen wat buikpijn en me eigen ook niet echt fit / fijn voelen en ook al 2 dagen hoofdpijn. Ik denk echt provera klachten...vanavond en morgen avond nog 1 tablet en dan gelukkig klaar. Ik ben benieuwd morgen, ik heb weleens gehoord dat ze dan een echo maken en vanuit daar dat je dan soms toch gewoon mag starten ook al is er geen menstruatie doorgezet. Ik hoop natuurlijk voor je dat die alsnog komt. Ben benieuwd, ik ga voor je duimen!
@Louisa wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en een fijne gynaecoloog had, weer een andere dan of? Ook wel een geruststelling en fijn dat je nu utrogestan krijgt. Ik ben benieuwd hoe de bijwerkingen daarvan zijn....mij werd toen al gezegd zijn de bijwerkingen te heftig mag je ermee stoppen...is daar tegen jou niks over gezegd?  Ik wist ook niet dat je dit tijdens je zwangerschap mocht blijven gebruiken. 

Zo waren we alle 3 vol in het traject en zo zijn we alle 3 weer soort van opnieuw gestart na miskraam en provera tabletten. Hopelijk was dit een time out voor het eind van het jaar en brengt 2021 ons spoedig heel veel geluk??

@Louisa Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en dat het ook een fijne gyn was! Dat was wel even stress dan inderdaad met dat stolsel, maar goed dat dat er van zelf nog uit gaat komen! Hopelijk komt je menstruatie snel door! Wat is de verwachting daar van dat je ongesteld zou moeten worden of is dat niet echt te zeggen na een miskraam? Ook goed dat je utrogestan mag gaan gebruiken, hopelijk gaat dit het echt zijn voor jou! ?
@Lara vervelend die bijwerkingen van Provera! Van letrozol en ovaleap heb ik eigenlijk niet echt bijwerkingen, alleen meer moe zijn! Fijn dat je vanavond je laatste tablet hebt en hopelijk hoef je ook niet te lang te wachten op je menstruatie! Iedereen heeft een soort van time out gehad inderdaad, nu duimen dat het veel goeds zal brengen!
Mijn menstruatie is vanacht eindelijk begonnen, eindelijk!! ? kunnen we weer gaan starten met een nieuwe ronde! 

Aah heel fijn @Sil!! ? gelukkig! En inderdaad op naar weer een nieuwe ronde! 
Ik heb nog steeds wel bloedverlies van de miskraam en op de echo waren nog geen eitjes te zien dus het zal nog wel even duren denk ik? Is idd soms lastig te zeggen na een miskraam.. dus ik wacht het rustig af ? vind het ook wel goed hoor, even rust en ben ook weer op mijn voeding aan het letten en aan mezelf aan het werken. Heb ik ook echt nodig, zat niet meer lekker in mn vel. 
Ik had wederom een andere gyn idd, ik denk dat ik ze ondertussen allemaal al wel een keer heb gehad nu ? ik hoop ook echt dat dit het voor mij gaat zijn! In principe kun je het tot week 12 gebruiken @Lara! Daarna heeft het geen functie meer had ik gelezen. Er is niet bewezen dat het een miskraam voorkomt, wel dat het helpt bij de innesteling zei hij maar goed het kan ook geen kwaad dus mag ik het van hem proberen bij een volgende zwangerschap. Heb er zoveel positieve ervaringen over gelezen van vrouwen met herhaalde miskramen waarbij het daarmee wel goed is gegaan?? Hij heeft niets gezegd over de bijwerkingen? Maar goed die neem ik wel voor lief! Mijn buik ziet nu ook bont en blauw dusja ? 
Hopelijk komt je menstruatie ook snel door @Lara! En dan op naar weer een nieuw hoofdstuk voor je! Hoop zo dat dit het gaat zijn voor jou ? 

@Sil, wat super fijn dat je menstruatie is doorgezet! Dus 5 dagen na het stoppen met provera? Ben benieuwd, hoop dat dit mij bij ook zo snel op gang komt! 
@Louisa ik snap dat je je lichaam na deze rollercoaster wel even rust gunt maar ook dat je hier even aan toe bent. Ik heb sinds 1 januari ook weer wat goede voornemens door weer wat meer op mijn voeding te letten. Fijn dat deze 'andere' gynaecoloog in ieder geval wel utrogestan wilt voorschrijven. Als je er positieve verhalen over hebt gelezen is het alleen maar fijn dat je dit nu kan / mag gebruiken. 
Ik heb gister uit schrik en angst contact opgenomen met de huisarts. Ik merk gewoon dat mijn haar zoveel dunner is geworden....en niet alleen dat, het breekt ook gewoon letterlijk af in de punten. Ik maakte me hier toch wel echt zorgen om. Hij geeft alleen echt aan dat hier weinig aan te doen is en dat het echt komt door de hormonen en wss ook door de stress die erbij komt kijken in dit hele traject...

@Louisa Nog steeds bloedverlies? Wist niet dat dat zolang duurde met een miskraam! Vervelend zeg! ? En even rust is ook wel eventjes goed, kan je straks weer volle goede moed verder! Op je voeding letten ga je dan minder snoepen bijvoorbeeld of meer groentes etc eten? Ik zit ook weleens te denken zou dat ook nog meehelpen, maar weet niet zo goed wat ik anders zou moeten eten en wil er ook proberen niet al te veel mee bezig te zijn? Nu eet ik vrij gezond hoor, zoiezo 2 stukken fruit per dag, maar kan soms ook wel echt snoepen! 
@Lara 5 dagen na Provera is mijn menstruatie begonnen inderdaad! Hopelijk breekt het bij jou ook snel door! Volgende week vrijdag eerst echo weer! Wat heftig dat je haar nog zoveel dunner is geworden en snel afbreekt!! Heel vervelend! Het zou best kunnen zijn dat het door stress ofzo komt! Zou het niet kunnen helpen als je bepaalde vitamine neemt? 

@Lara wat heftig van je haaruitval ? en vervelend ook! Ik geloof idd wel dat het door stress en hormonen kan zijn. Maar neemt niet weg dat het wel vervelend en erg schrikken is ook. Wat betreft vitaminen zou het best kunnen dat je daar wel iets mee kan? Over vitamine gesproken, wat slikken jullie eigenlijk nog voor extra vitaminen? Of miss ook niet? Ik heb laatste tijd een beetje onderzoek gedaan naar vitaminen voor en tijdens een zwangerschap. Ik had eerst die van Kruidvat en daarna Davitamon zwangerschap compleet. Maar las daarna dat sommige waaronder deze niet altijd alles goed kon worden opgenomen in je lichaam omdat het niet natuurlijk is. Ben dus over gestapt op Solgar (na veel research). En heb ook extra vitamine b12 gekocht. Op ten duur ga je van alles zoeken en proberen he ? 
ik vind het nu ook wel lang duren @Sil ? maak me toch wel een beetje zorgen om dat stolsel icm aanhoudend bloedverlies. En ook al zei de gyn dat het wel goed komt, ik heb ook niet meer zoveel vertrouwen in hun woord ? 
Wat betreft eten ben ik nu bezig met een soort lichaamsreiniging van 9 dagen ( clean 9 ) en stap daarna over op Sonja bakker denk ik. Dit zijn trouwens wel dingen die ik vaker heb gedaan hoor ? Na die zwangerschappen en feestdagen zat er totaal geen rem op en voelde ik me daar ook steeds minder prettig bij. Ik zag ook echt wel dat ik dikker werd dus nam ik mezelf voor om nu gebruik te maken van de situatie om aan mezelf te werken. En hoop ik wat kilo's te verliezen voor hopelijk de volgende zwangerschap ? uiteraard als ik de menstruatie weer heb en echt aan een nieuwe ronde begin zorg ik wel dat ik voldoende binnen krijg want dat is ook wel belangrijk! 
Volgende week echo!! Wat fijn en spannend weer @Sil! ???

@Louisa Ik gebruik alleen foliumzuur van Davitamon, maar hoorde pas dat deze niet zo heel goed zou zijn dus ik ben ook op zoek na een andere. Verder slik ik er niks extra's bij. Soms zie ik ook weleens van die speciale supplementen bijvoorbeeld van Supple, maar ik vraag me af zou dat echt helpen bij het zwanger worden of zou dat echt voor het geld zijn? Ik heb ook al zoveel opgezocht, maar kom er niet aan uit wat nu echt beste is! Snap wel dat je je zorgen maakt hoor om het bloedverlies, je lichaam laat je zo vaak in de steek, maar toch maar proberen positief te zijn en er vanuit gaan dat het vast vanzelf goed gaat komen! Wat goed dat je zo bezig bent met je voeding! Heb zo'n reiniging nog nooit gedaan eigenlijk, maar geloof dat dat wel goed is voor je lichaam! Ik hoef eigenlijk niet echt af te vallen, maar misschien dat ik maar iets minder moet gaan snoepen! Weet ook niet of je er dan echt sneller zwanger van zal raken, wil er ook weer niet teveel mee bezig zijn aangezien dat ook weer niet goed is! 

@Sil, hopelijk komt mijn menstruatie ook zo snel! Ik wacht het wel gewoon af maar houd wel rekening ermee dat het iets langer kan duren. Ik slik al wel extra supplementen ervoor ( biotine ) maar heb niet echt het idee dat dat heel veel helpt eigenlijk. Ik moet het er maar gewoon mee doen denk ik. Ik denk hormonen icm  stress dat dat toch echt de oorzaak is. Ik slik trouwens gewoon foliumzuur van de apotheek voor kinderwens staat erop..( livsane) staat er op het potje. Ik zou die snoepjes lekker blijven eten hoor! Zo houd ik erg van drop haha.

@Louisa wat vervelend dat je nog steeds bloed verlies hebt. Ik hoop dat dit snel over is! Wat goed dat je zo'n lichaamsreiniging doet, ik denk ook dat dat wel erg goed voor je is. Verder eet ik altijd vrij gezond alleen merk dat ik met Corona een kilootje of 2-3 ben aangekomen en die mogen er best wel weer af. Maar overgewicht heb ik niet. Gelukkig houd ik erg van salades als lunch en sport ook een aantal x in de week. 

Terug
Bovenaan