Ervaring Ovaleap

Fijn dat het nu wel echt is doorgezet Lara!! Kan je eindelijk weer starten met een nieuwe ronde! Vind je het nu spannend met IUI?
Vandaaag weer echo gehad op CD10 en 2 eitjes van 14 en 15mm en BMS van 8 geloof ik! Dus zag er netjes uit, nu maandag nog een keer terug en dan zal ik waarschijnlijk pregnyl mogen zetten! De gyn die ik vandaag had vond het wel heel raar dat ik laatste keer niet ongesteld ben geworden uit mezelf! 
Hoe was jou afspraak Louisa?

Dat is netjes Sil! Goed nieuws!? En Lara fijn dat het uiteindelijk goed heeft doorgezet en je nu ook kan starten! Vind het ook spannend voor jou weer?
Helaas zat het stolsel er nog steeds. Ik had daarna een afspraak met de gyn en die wilde zelf even 'kijken' dus ik dacht pff weer echo.. maar toen zag ik een eendenbek en nog wat spulletjes en dacht ik ????? hij heeft het dus zo weggehaald en als het goed is is alles weg nu. Niet heel prettig maar het voelt opgelucht. Hij heeft het me nog laten zien nou ik schrok er nog van ? volgende week een belafspraak om te kijken hoe het gaat met me en als ik een menstruatie krijg mag ik gewoon weer beginnen! 

Ohhhh Sil wat een goed nieuws, en dat op cd10 al...gaat ook steeds beter bij jou met het aan slaan van de medicatie. Ik vind het spannendst het geeft me echt rust. Ik ga volgende week wel even wat meer informatie nog vragen hoe of wat. Maar de rust die ik nu ervaar dat je IUI hebt en daarom heen voor plezier....en stel dat het een x niet lukt door de druk die erop staat en het om de IUI heen niet lukt dan is het niet zo'n ramp en geen gemiste kans. In principe zou IUI voldoende moeten zijn maar miss dat ze nog wel iets van advies vantevoren of erna geven. En tuurlijk probeer je er het beste uit te halen maar wij konden daar op t laatst echt niet meer tegen. Het geeft me dus enorm veel rust en tegelijkertijd is het natuurlijk hardstikke spannend of dit het juiste traject gaat zijn waardoor onze wens uit mag komen.
@Louisa, ik snap dat dat wel even schrikken was. Maar wel heel fijn ( voor zover je het fijn mag noemen ) dat ze het zo hebben kunnen verwijderen en je geen curretage nodig hebt gehad. Ben je we wel weer klaar voor je om te starten? Heb je zoiets van, als het even duurt vind ik het niet erg of heb je juist zoiets van...laat maar snel doorkomen dat we verder kunnen? 

Ik ben ook wel echt blij dat er al 2 mooie follikels te zien waren en BMS ook al goed was! Hopelijk maandag helemaal goed en dan pregnyl zetten! Gaat wel steeds beter inderdaad, mijn lichaam reageert er steeds beter op! Het zijn er wel altijd 2, bij jullie ook dat het er meerdere zijn of wel gewoon 1?
@Louisa wow ik zou ook schrikken als ik dat zo zou zien liggen! ? maar wel fijn dat het wat oplucht! Schrok je van hoe veel het was of? Hopelijk zet je menstruatie snel door en kan je door na een nieuwe ronde! 
@Lara Snap wel dat je meer rust ervaart met IUI inderdaad! Dan hoeft het daarom heen niet meer zon moetje te zijn! Benieuwd of ze adviseren om rond je IUI ook nog gezellig te maken of dat dat echt niet nodig is! Hopen dat dit jullie traject gaat zijn!! Is daar een wachtlijst voor voor als je IUI wil starten of zou dat gewoon bijv ronde erop al kunnen? 

@Sil ja echt super fijn dat je lichaam zo goed reageert. Ik heb er ook meestal 2. De laatste x was het er wel 1....benieuwd wat het deze x gaat zijn. Er is geen wachtlijst voor IUI. Je kan hier direct mee starten. Hoeveel rondes moet jij nog voor je eventueel over mag stappen? Want jij moet ook 6 maanden spuiten voor je over mag stappen toch? Of zouden jullie juist eerder kiezen om nog een paar rondes door te gaan voor je de overstapt maakt? Ik ben ook echt benieuwd hoeveel goede zaadcellen er over blijven na bewerking enzo...vanavond in ieder geval weer de eerste spuit! Spuit jij altijd in de ochtend of avond? Ik altijd om 22.00

@lara Spannend vanavond de eerste spuit! Ik spuit altijd om 18.00! Fijn dat er geen wachtlijst is voor IUI! Ze zeiden tegen mij dat ik 12 goede eisprongen moest hebben voor ik overga op IUI! Dit met geldt dan voor letrozol en ovaleap! Heb volgens mij 3 of 4 goede rondes letrozol gehad en nu 5e ronde ovaleap! Dus dan zou ik hierna nog 3 of 4 rondes doormoeten zo! Maar volgens mij zei ze ook dat als ik het zo echt niet meer zie zitten ik ook eerder over zou kan op IUI als ik dat echt graag zou willen! Wil het nog wel paar rondes zo proberen, maar weet niet hoelang.. lastig vind ik dat wel hoor! Heeft IUI echt een hoger slagingskans per keer of blijft dat wel een beetje hetzelfde als je partner gewoon goed zaad heeft? Hij had namelijk iets van 275 miljoen, snap gewoon echt niet dat er daar gewoon niet 1 bij zit die mijn eitje bevrucht!

@Sil, 275 miljoen is wel bizar veel. Mijn vriend had iets van 100 miljoen destijds. Dat werd door de gynaecoloog als goed beoordeeld. Jou vriend heeft wel echt super zaad dan ? Ik heb weleens begrepen dat het soms met IUI ook heel erg kan verschillen. Dat het de ene keer veel minder of meer kan zijn dan de andere x. Met IUI halen ze natuurlijk alleen de beste zaadcellen eruit en dat wat over blijft aan goede cellen word dan geïnsemineerd. Het slagingspercentage ligt weer wel iets hoger volgensmij....maar hoeveel weet ik niet precies. Die frustratie dat het niet lukt snap ik volkomen. Waarom vind het elkaar niet gewoon....het is echt timing. Waar ik meer vertrouwen in heb nu is dat de timing exact gedaan word voor ons nu. Het word direct ingespoten in je baarmoeder en hoeft natuurlijk niet eerst heel die weg af te leggen. Soms denk ik ook weleens van komt het überhaupt wel door het slijmvlies heen, dat het daarom niet lukt ofzo ?‍♀️ Je gaat echt van alles denken. Ik heb mijn eerste injectie weer gezet. Was toch wel zo'n 2 maanden geleden nu maar het ging nog vanzelf.

@Lara er ligt vanuit mezelf gelukkig niet zo'n druk op (vergeleken met de vorige keer). Ben er wel rustig onder en ik zie wel wanneer de menstruatie komt? eerlijk gezegd ben ik wel blij dat ik nu ein-de-lijk even geen bloed zie na het toilet bezoek! En mocht het morgen komen dan ben ik even blij zegmaar ? gelukkig ervaar jij ook een bepaalde rust! Ik denk dat dat alleen maar ten goede komt ? 
@Sil ik schrok vooral van de grootte van het stolsel (5cm ongeveer) en zag er allemaal maar vies uit ? Ik heb trouwens de eerste keer 3 follikels en tweede keer 2 gehad( ik heb nog maar 2 rondes gehad ) En ik spuit ook altijd om 18:00u! heel fijn dat je lichaam er steeds beter op reageert! 
Wii hadden bij de gyn laatst ook navraag gedaan over IUI maar dat zou bij ons geen toevoeging zijn omdat het zwanger worden lukt. Had het ook niet erg gevonden maar vind doorgaan met dit traject ook niet erg. Maar ik snap jullie frustratie wel hoor.. het niet weten waarom.. zo lastig en je krijgt ook geen antwoord op die vraag. We kunnen alleen maar hopen en duimen iedere keer weer meiden ♥️ Hopen dat het ook ons gegund is. 

Terug
Bovenaan