Ervaring Ovaleap

@Sil ik hoop dat het niet te lang duurt voor je menstruatie komt. Als je een eisprong hebt gehad zou je in principe binnen 14 dagen wel ongesteld moeten worden. Of er is een wonder gebeurd en je bent zwanger??

Nou ik had 1 ei van 18mm en BMS van 10.5 dus dat is mooi. Ik heb vrijdag de eerste IUI. Zo spannend! ? 

@Louisa Fijn dat het goed gaat met het prikken en dat je deze minder vervelend vind! Jij hebt vrijdag je eerste echo weer toch? Spannend weer ook voor jou! ?
@Lara Wat goed zeg en super spannend!! ?? Je zou verwachten inderdaad dat mijn menstruatie dan zoiezo over 2 weken wel gaat komen inderdaad! Alleen dit bloedverlies lijkt ook wel echt op een menstruatie nu al 5e dag! Zolang duurt mijn menstruatie normaal nog niet eens haha! We wachten het maar af! Hoeveel rondes IUI mag je eigenlijk doen of mag je dat zolang als je wil in principe doen? 

@Sil, ja vrijdag weer een echo op CD11 en ik vind het inderdaad toch stiekem weer enorm spannend allemaal! Heb er wel zin in moet ik zeggen! 
Nou inderdaad, als je een eisprong hebt gehad moet je toch wel rond de twee weken later ongesteld worden normaliter ja. Alleen zoveel bloedverlies nu? Ik ga voor je duimen dat het gewoon echt komt door het stoppen met de medicatie, dat je lichaam daar even van slag van is maar dat je cyclus gewoon over twee weken zorgt voor een menstruatie of iets anders ;) !! 
Aaahh super fijn Lara, goed nieuws! Ik vind het ook gewoon spannend voor je. Ben zo benieuwd hoe je het gaat ervaren en ik hoop zo dat dit hét voor je gaat zijn! Je moet denk ik naar Roosendaal he vrijdag? Ik al héeel vroeg in de ochtend naar Bergen op Zoom. De tip was om niet eten toch ivm onze darmen zo vroeg in de ochtend? 

@Sil dit doen ze 6 rondes, daarna gaan we weer overleggen of we nog een paar rondes extra doen wel of niet. Hoop natuurlijk dat dit niet nodig gaat zijn. Ik moet vanavond om 22.00 ovitrelle spuiten, en vrijdag om 12.00 inseminatie. 

@Louisa spannend ook weer voor jou vrijdag! Oh ik had vandaag ook zo'n mega vroege afspraak, 8.15 pff haha. Het is indd gewoon in Roosendaal vrijdag. Ik had trouwens weer een hele lieve echoscopiste ( een Belgisch ) met zwart haar ( buitenlands afkomst denk ik ) die zit normaal in bergen op zoom vertelde ze. Ja dat is wel de tip inderdaad om niet te ontbijten voor de echo als je eierstok altijd lastig te vinden is. 

@Lara en wordt er nu ook aangeraden of juist afgeraden om zelf gemeenschap te hebben voor je de inseminatie hebt of daarna of tussendoor? haha ja ik moet ook om 8:15u as vrijdag! En ik denk te weten wie je bedoeld, ik heb haar toen gehad bij 6 weken echo toen het de tweede keer misging. Ze was zo lief en kwam naderhand nog naar ons toe op de gang om te vragen hoe het bij de gyn was enz. Ik kon merken dat ze het oprecht erg vond. Wel fijn hoor, dan ga je ook met iets meer plezier naar de afspraken als zij ook gewoon aardig zijn en praatjes maken etc. 

@Louisa Snap ik wel hoor dat je het toch weer spannend vind allemaal! Opzich heb jij altijd wel goede echos gehad toch met ovaleap? Het bloedverlies wat ik heb is wel iets minder dan menstruatie maar wel vergelijkbaar, moet wel wat indoen en regelmatig verschonen! 
@Lara Ik ga zo hard voor je duimen weer dat het deze ronde raak is!! ?? Dat vroeg ik me ook af idd of je ervoor en erna nog gemeenschap mag hebben of dat dat afgeraden word? 6 rondes is nog wel eventjes en fijn dat daar niet perse een max aan zit net zoals met ivf! Ik zit er nu wel meer aan te denken om misschien te vragen voor IUI, heb nu 5 rondes ovaleap gehad en je hebt dan denk ik toch wel iets meer kans met IUI! Van dat hsg onderzoek heb ik ook nog geen baat gehad en dat kon 6 maanden baat hebben geloof ik, maar als we de volgende ronde beginnen zijn de eerste 3 maanden alweer voorbij en niks aan gehad! 

@Louisa ja dan voel je je oprecht gehoord. Ik heb heel afgelopen week bij alle echo's me echt gehoord gevoeld. Zo fijn! Er staat in het foldertje bij voorbereiden dat "de man" minimaal twee tot drie dagen onthouding gehad moet hebben....we hebben afgelopen zaterdag en zondag nog gemeenschap gehad en daarna niet meer, maar volgens de folder mag het nu dus ook niet meer?‍♀️ Misschien dat het vanavond nog kan omdat het zaad van mijn vriend wel goed is maar daarna mag het echt niet meer. Maar daarbij weet ik ook niet of mijn vriend erop zit te wachten omdat ik hem dan miss het gevoel geef dat het weer een verplicht nummertje word, en dat was juist hetgeen wat ons zo ging tegen staan. Ik weet niet of er nog een advies is om na de IUI nog gemeenschap te hebben. Dat vraag ik na de inseminatie wel weer...Als het echt advies was om ervoor nog gemeenschap te hebben hadden ze dat wel gezegd denk ik dan. Ik ga ook pas vragen hoe utrogestan werkt na de inseminatie. Ik heb zoiets van ik vraag het pas als het van toepassing is anders ben ik de helft alweer vergeten straks of ga ik weer twijfelen. 

@Sil in principe zou je na 6 rondes over mogen stappen op IUI. Dus ik denk als je daarna vraagt dat ze dat wel zullen doen. HSG onderzoek heeft bij mij ook geen positieve uitwerking gehad, helaas! 

@Lara, snap ik wel hoor en je hoeft er nu tenminste geen verplicht nummertje meer van te maken! Dat scheelt heel veel en gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Maar ik vroeg me dat eigenlijk af hoe dat dan gaat en wat het advies is daarin. Ook ben ik wel benieuwd hoe je de utrogestan gaat ervaren..dan weet ik ook wat mij te wachten staat mocht het nog eens lukken bij ons. Ik weet ook niet of iedereen dat standaard krijgt bij IUI maar het is wel echt bewezen dat het de innesteling kan bevorderen! Zei de Gyn laatst tijdens onze afspraak en je leest het terug op internet. Dus hopen dat het meevalt qua bijwerkingen. En ook spannend hoe je de inseminatie zelf gaat ervaren. maar goed niet te veel bij nadenken op voorhand idd, gaat echt goed komen allemaal! Wij duimen met je mee! 
@Sil ik snap wel dat je nu ook steeds meer gaat denken aan vervolgtraject. En als dat echt is wat je gevoel zegt en jullie daar een beter gevoel bij krijgen dan zou ik dat bespreekbaar maken bij je Gyn. Maar nu is het verplichte rustmoment misschien goed  alles juist te laten rusten en op een rijtje te krijgen de komende week. Al hoop ik natuurlijk van harte dat het niet langer duurt dan een week en jullie dan ook weer gewoon door kunnen! 
Maar meiden nog iets he.... even serieus..die Paris Hilton met haar uitspraken ''ik ga ivf doen want wil persé een tweeling én dat moeten dan een jongetje en meisje worden'' GRRRRRRR 

Terug
Bovenaan