Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hey Patries,

Wat ontzettend fijn joh! Van harte gefeliciteerd! Kan begrijpen dat je nog wat beduusd bent. Je hebt er zolang naar uitgekeken en dan is het nu ineens werkelijkheid. Welkom bij de club!! Kun je nu lekker je zwangerschapskwaaltjes gaan delen. Nu komt er weer het lastige gedeelte van het zwijgen. Je zou het natuurlijk best wel van de daken willen schreeuwen. Maar kan me voorstellen dat je 't nog even voor jullie zelf wilt houden.
Nou geniet er lekker van meid en tot horens.

En nu jij nog Suus! Zou wel fantastisch zijn als ik je volgende week ook welkom bij de club mag heten.....

Groetjes Corina

Hoi Suus en Corina,

Wat leuk zeg dat jullie zo enthousiast en lief reageren, doet me echt goed.
Jullie hebben me ook door de spannende periode heen gewerkt. Super hoor!
Ik ga waarschijnlijk mijn  ouders en schoonouders aankomende donderdag op de hoogte brengen. Ben zo benieuwd naar hun reactie.
Heb mijn ouders en schoonouders wel verteld dat we in het ziekenhuis bij de gynaecoloog lopen. Het was fijn dat we met een paar mensen erover konden praten.
Ik ben ook benieuwd of ze het in de gaten hadden of niet.
Ik heb trouwens inderdaad na 14 dagen na de eisprong getest.
Vaak is het wel bij mij zo dat de menstruatie altijd 13 dagen na de eisprong kwam, maar met testen 1 dag langer gewacht omdat ik dan zeker wist dat ik ook overtijd was.
Ook mijn temperatuur bleef flink hoog. 37,1 en overdag heb ik geregeld gemeten en is die 37,7 net koorts, haha.
qua zwangerschapskwaaltjes heb ik last van mijn buik, lijkt op een soort ongi/gevoel, lichtelijk misselijk, warmer dan anders en een vaag gevoel in mijn hoofd.
Ach ja, dat neem ik allemaal voor lief. Oja om niet te vergeten veel plassen!!

Ik ben nu al aan het duimen voor Suus, ik hoop het zo. Zou wel leuk zijn om dan met zijn drietjes hier te kletsen.

Liefs van Patries.

Hoi Patries,

Nou de reactie was uit 't hart hoor. Maar je leeft al een poos met elkaar mee en dan is het net of je het meebeleeft. Al ken je elkaar niet toch hoop en duim je met elkaar mee omdat je weet wat de ander doormaakt. Nu kun jij in ieder geval al lekker met mij meepraten over kwaaltjes en echo's. Hopelijk volgende week Suus ook.
Ja die kwaaltjes neem je inderdaad voor lief. Het is voor een goed doel hè. Ik werd vanmorgen voor de 2e ochtend op rij wakker met een zere rug. Eens kijken of ik met een kussen iets kan doen om dat morgen te voorkomen. Ik denk dat het gewicht van mijn buik parten gaat spelen.

Dat is zo ontzettend leuk om het te gaan vertellen tegen iedereen. De ouders hebben wij het diezelfde dag nog verteld en de rest van de familie met 11 weken. Daarna hebben we het wereldkundig gemaakt. En je krijgt meestal wel een stapeltje kaarten. Bij onze 1e hadden wij er 19, nu "maar" 9. Dus er breekt nu een ontzettend leuke tijd voor je aan. Heb je al naar de gyn gebeld? Over 2 weken een echo?

Liefs van Corina

Hoi Suus,

Zo we zijn al bij pagina 4 aangeland met al ons geklets .

Maar hoe is 't met jou? Nog niet ongesteld geworden? Ik krijg onderhand eelt op mijn vingers van al dat duimen. Eerst voor Patries, nu voor jou. Maar ik doe het graag hoor...
Nou meid sterkte deze week nog met afwachten en we zullen je er wel doorheen slepen hoor.

Liefs van Corina

Hoi,

Corina: Ik heb vanochtend gebeld met de gyaecoloog en ze doen in het ziekenhuis waar ik loop geen echo met 6 weken, maar rond de 8 weken.
Ik heb nu een afspraak gemaakt voor 17juni, want er was weinig plaats. Ik ben dan rond de 8,5 week zwanger  ongeveer.
Dus nu deze tijd weer door zien te komen. Maar als ik het bekijk gaan de weken echt hard.
Balen dat je last van je rug hebt, maar als je natuurlijk een flinke buik hebt dan kan dat parten gaan spelen he.
Ik moet zeggen dat ik af en toe ook last heb van mijn rug, als ik die menstruatie-achtige krampen voel.
Gister had ik het de hele dag warm en sinds gisteravond moet ik zeggen dat ik het ineens ijskoud had. Herken je dit?

Suus: Oh, wat spannend nog even en dan je nod.
Inderdaad Corina en ik zijn al flink aan het hopen en duimen draaien voor jou!!
We willen zo graag dat we lekker alle drie over de zwangerschap kunnen kletsen.
Meid, hou je goed en ik denk aan je.

Groetjes van Patries.

Hoi Meiden,

Zit op mijn werk, maar was even nieuwschierig hoe het hier was, hihihihi.

Patries, al een beetje gewend aan het idee dat het nu zover is? Raar ineens he, maar zo mooi!
Dat ijskoude ken ik wel inderdaad. Dat hoor je ook wel vaker als zwangerschapsklacht. Komt denk ik vooral door de vermoeidheid (want als ik heel moe ben krijg ik het ook altijd koud).
Jammer dat je pas met 8,5 week mag, maar dan heb je wel meteen meer zekerheid.
Met 6 weken is het allemaal wat minder duidelijk (weinig te zien) en met 8 weken is het al een boontje met een knipperlichtje erin.
Hier doen ze bij de gyn altijd pas een echo met 9 weken zelfs. Maar de VK heeft na mijn mk aangegeven dat ik snel mag bellen zodat ik met 7-8 weken een echo krijg.
Dus dat is wel fijn!

Mijn temp is nog steeds 37-37.1 dus dat is gunstig. Maar ga toch een beetje twijfelen......... misschien ook wel een manier om mezelf een beetje in te dekken, zodat ik niet al te zeer teleurgesteld zou zijn als ik niet zwanger blijk te zijn.
Woensdag naar de gyn voor het eerste gesprek. Ben benieuwd. Ze zullen sowieso eerst wel willen afwachten of ik ongi wordt of niet. woensdag is dag 13 na de eisprong. Nu was ik de vorige keer met mijn tempen niet zo heel zeker van het moment van de eisprong, maar werd ik tussen de 10 en 12 dagen later ongi. Dus als ik woensdag nog niet ongi ben, schat ik mijn kansen wel goed in.
Maar heb wel (al de hele week)   een ongi gevoel in mijn buik.
Moet sinds vandaag wel erg vaak plassen. Ach, allemaal 'klachtjes' die alles kunnen betekenen he! Wat kan wachten toch lang duren!

Corina, ik herken dat wel van die rug. Ik sliep na een bepaalde tijd altijd met een kussen onder of tussen mijn benen. Dat verlicht wel wat hoor.
Tja, de kwaaltjes zijn lastig, maar voor een goed doel inderdaad. En wat is nou 9 maanden op een heel mensenleven he  (dat houd ik mezelf steeds voor namelijk, hihihihihi zwanger zijn is namelijk niet mijn hobby, doe het echt voor het resultaat, want heb geen erg eluke zwangerschappen achter de rug, zeg maar).
Groeid je buik hard? Heb je het idee dat het harder gaat dan bij de eerste?
Bij mij liep de buik steeds een week of 5 voor, tot ong 30 weken toen stabiliseerde het en was de buik bij 38 weken heel vergelijkbaar met de 1ste buik met 38 weken.
Heb je een flinke buik of een  bescheiden buikje?

Meiden, ik houd jullie op de hoogte! Fijn dat jullie zo meeleven!

Groetjes Suus

Hey Patries,

Dat duurt inderdaad wel lang. Bij ons in 't ziekenhuis doen ze 't wel al vanaf 6 weken. Bij mij was er alle 2 de keren met 6 weken al goed iets te zien. Tenminste.... je ziet een klein wormpje met een flikkerend vlekje wat 't hartje is. Heel bijzonder vond ik dat. Je ziet of merkt nog niks en toch is er al iets met een kloppend hartje.
Ja als je er voor staat lijkt 't nog een heel eind, maar achteraf gaat het hard. Dat zie ik wel aan mezelf. Woensdag ben ik alweer 18 weken, dus bijna op de helft!
Die krampen wel, maar dat warm of koud hebben herken ik niet. Maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen. Het zal best bij je zwangerschap horen. Je krijgt nu de meest vreemde kwaaltjes.

Ja inderdaad vervelend van mijn rug. Hopelijk is het maar tijdelijk. Maar goed dat zal de tijd leren en anders moet ik 't er ook mee doen. Ik heb verder nergens last van dus dan moet ik me daar ook maar bij neerleggen.

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan