Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Suus,

Ik was er al bang voor dat ze je niet gelijk clomid zouden geven. Wat een gezeur weer in zo'n ziekenhuis. Ik kan me daar zo ontzettend kwaad over maken. Nee ze willen toch eerst een natuurlijke cyclus afwachten. Wat een onzin! Waarom geloven ze je niet op je woord en waarom willen ze eerst het hormoongehalte weten? Ze kunnen toch beginnen met clomid 50 en kijken hoe je daar op reageert?! Luisteren weten zulke dokters schijnbaar niet wat dat is en ze denken dat het voor jou als patient toch niet uitmaakt die ene maand meer of minder wachten. Tuurlijk maakt dat wel uit! Voor hen niet nee maar voor jou wel!

Ik weet niet of ze het in het bloed kunnen zien, maar wat maakt dat uit? Als jij ze nu slikt kun je dat  toch niet voor die arts verbergen (als je niet zwanger bent geworden) want je zult dan toch een nieuw recept moeten hebben, maar ik begrijp dat je in tweestrijd zit. Als het goed gaat dan ben je blij dat je 't gedaan hebt, maar mocht je toch niet zwanger worden na die ene keer dan wordt die gyn misschien niet blij als je niet naar hem/haar geluistert hebt.

Maar kan me voorstellen als je een beetje met een kater thuis bent gekomen.

Waarom zou je man bang zijn dat hij niet kan presteren? Deze maand heb je met de temp toch ook moeten opletten wanneer jullie "het" deden, dus dan komt het ook op het moment supreme aan. Denk dat hij daar niet zo heel bang voor hoeft te zijn.

Nou succes maar weer en we leven met je mee.

Liefs Corina

Hoi Corina,

We hebben een recept voor clomid 50 mg mee gekregen voor 3 cycli. 5 tabletjes per cyclus. Van de 3de tot de 7de dag van de cyclus.
Dus wat dat betreft zou ik het wel kunnen doen, want ik heb dan nog voor 2x liggen. Maar goed. Manlief heeft liever dat we het doen zoals we met de arts hebben afgesproken. Dus maar weer wachten.
Ik kan zo verlangen naar een normale cyclus van rond de 30 dagen. Dan schiet het tenminste veel harder op.

Manlief weet nu nooit wanneer het 'moment supreme' is. Dat wil hij niet weten, omdat hij dan ook bang is dat het dan ineens niet lukt, omdat er dan te grote druk achter staat. We doen het sowieso zo'n beetje de hele cyclus (tot een dag na de eisprong voor de zekerheid) om de dag. Pas als mijn temp omhoog is gegaan zeg ik dat tegen hem. Hij vraagt er af en toe wel naar hoor, maar hij weet dus niet wanneer het echt zo is (vertel dus niet van de krampjes rondom eierstokken en het rekbaar slijm).
Maar het gaat vast wel goed komen hoor!
Nu zijn we alleen vergeten te vragen hoeveel tijd ertussen mag zitten, tussen lozing en het brengen naar het lab. Weten jullie dat?
Ik zal de vraag ook nog wel even in een apart topic stellen.

Groetjes Suus

Patries,

Hoe gaat het met jou? Inmiddels aan helemaal aan het idee gewend?
Ben stiekem wel een beetje jaloers op je, maar gun het jouw ook van harte hoor!!!

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Zover ik me nog kan herinneren ('t is alweer ruim een half jaar geleden) moest het zaad binnen een uur na de lozing op het lab zijn. Het moest op lichaamstemperatuur gehouden worden, dus ik had het in de binnenzak van mijn jas gedaan, maar je broekzak schijnt ook goed te zijn. Dus je moet het vrij snel naar het ziekenhuis brengen.

Het is misschien wel verstandiger om de wil van de arts te doen maar het druist zo tegen je gevoelens en je wil in. Ik weet helemaal hoe dat voelt. Dat is gewoon frustrerend. Je wilt het zo graag en wel het liefst NU en dan moet je weer op een menstruatie wachten.
Moet je nu over een paar weken je hormoonspiegel laten prikken ofzo of wat staat jullie nu precies te wachten? Of is het gewoon wachten op je volgende menstruatie? Eigenlijk belachelijk. Qua tijd kon het niet beter! Maar ja daar moet je je nu maar bij neer leggen.

Dus je man is prestatiegericht haha. Sorry even grapje tussendoor. Maar vind het heel moedig dat jullie dat zo lang om de dag kunnen. Ik geloof dat de druk voor mij dan te hoog zou worden. In de periode dat wij in het ziekenhuis liepen deden we 't volgens mij alleen op de momenten dat de arts zei dat 't moest. Er staat zoveel druk achter dat de lol er wel vanaf is. Dus in zekere zin kan ik je man wel begrijpen.

Groetjes Corina

Hallo meiden,

Suus: Wat fijn dat je clomid 50mg mag gaan gebruiken, maar inderdaad gek dat je nog een cyclus moet afwachten.
Maar krijg je nu dan ook inwendige echo's en bloedtesten nu je nog niet met clomid begint?
Ik hoop zo van harte dat het snel aanslaat, want het is je zo gegunt meid!!!

Corina: Jazeker, ik zit nog steeds op een roze wolk!!
Vanmiddag tegen mijn ouders verteld en daarna einde van de middag aan mijn schoonouders.
Beide waren ze super enthousiast, ook omdat ze weten dat we in de medische molen zaten al een 1,5 jaar lang.
Zo geweldig idee ook van mijn  vriend. Het boekje met foto's van de nieuwe pup en halverwege een foto met de twee testen. Beide ouders zeiden " echt waar".
Zo leuk om dit te ervaren! Morgen vertellen we het tegen mijn zusje en zwager en nichtje van 6 maanden. Ben benieuwd. Ook moeten we mijn schoonzusje en zwager en nichtje van 10 maanden vertellen.

Ik voel me verder best goed. Af en toe wat buikpijn en rugpijn. Morgen ben ik vijf weken.
Ik heb wel last van hooikoorts en verkoudheid, echt heel erg   dus afgelopen nacht niet zo goed geslapen.
Ik voel me grieperig, heb ook koort 38,1 maar goed neem geen medicijnen in en nu maar hopen dat het snel over is.
Hoe is het met jou Corina?

Liefs van Patries en goed weekend allebei alvast!

Hoi Patries,

Heerlijk hè om al die blije gezichten te zien als je verteld dat je zwanger bent. En dan het idee dat ze mede erg blij voor jou/jullie zijn! Vind het altijd weer een bijzonder moment. Ga je het voor de rest van de wereld nog stil houden of ga je 't volgende week toch al tegen iedereen vertellen?

Dat is minder leuk om ziek te zijn, maar nu in jouw positie vind je alles best denk ik of niet?
Stiekem al iets gekocht voor jezelf of de baby? Ik heb met 6 weken al een setje positiekleding gekocht. Ik kon 't niet laten .

Met mij gaat het prima hoor. Wel weer, moet ik zeggen. Maandagavond heb ik heel de avond last van buikpijn gehad. Lang getwijfeld maar om half 11 toch maar de verloskundige gebeld. Maakte me toch wel ongerust omdat ik niet met zekerheid kon zeggen of 't mijn darmen waren. Ze had me door de telefoon wel enigszins gerust kunnen stellen, maar ik mocht de volgende morgen om 9 uur langskomen. Gelukkig was alles goed. Mooie bloeddruk en een mooi hartje te horen. Pff, was wel opgelucht. Ik voel nog geen leven en dan is het zo lastig te checken voor jezelf of alles nog goed zit. Kan niet wachten tot ik 't ga voelen. Bij onze 1e was ik 19 weken toen ik 't voelde en ze zeggen bij een 2e dat je het vaak eerder gaat voelen dus het moet nu toch 1 dezer dagen wel gaan gebeuren. Zal een gat in de lucht springen!

Jij ook een fijn weekend!

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Nee, ik ga het nog niet aan de hele wereld bekent maken al zou ik wel willen van enthousiasme.
Nu weten mijn ouders het, mijn zusje en zwager en nichtje, broertje, nu nog mijn schoonzusje en zwager vertellen. Ook is mijn beste vriendin op de hoogte.
Voor de rest wacht ik tot de eerste echo!
Nog even geduld dus. Wel moeilijk hoor om voor me te houden.

Ik voel me niet zo lekker, maar ben gister bij de acupunctuur geweest en die is tevens ook huisarts dus heb ik even gevraagd wat ik onder de leden heb.
Hij denkt een virusje, omdat ik steeds wat verhoging heb en super erg verkouden ben. Ook ben ik erg benauwd en moet regelmatig hoesten.
Ik moet vandaag een slaapdienst draaien, ik ga wel maar doe het rustig aan.
Verder valt het mee tot nu toe met de zwangerschapskwaaltjes, zal nog wel komen aankomende weken omdat het nu nog zo pril is.
Ik heb trouwens nog niks gekocht. Wacht daar zeker mee tot dat we de eerste echo hebben gehad.

Wat balen dat je nog geen leven/ bewegingen gevoeld hebt. Maar wie weet één deze dagen.
Gelukkig is alles goed!!

Fijn weekend allemaal!
Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Even geen tijd gehad om te reageren.
Dochterlief is gisteren jarig geweest. Ze is 5 jaar geworden. Wat gaat de tijd hard!!!
Wel lekker even niet aan zwanger worden gedacht en even lekker van de kindjes het feestje en het heerlijke weer genoten. En maar lekker een wijntje er op gedronken, want tja, dat kan nu toch geen kwaad.
Gisterenavond nog even met mijn zus over de clomid gehad. Zij snapte ook niet zo goed waarom ik een cyclus moest wachten, maar ik zei haar dat ik al te laat was. Heb de clomid nog niet gehaald en had het dan vrijdag in moeten nemen.
Dus maar 1 natuurlijke cyclus afwachten nu. Zie wel weer een beetje op tegen het intensieve klussen. Afgelopen maand was het niet altijd meer helemaal spontaan of omdat ik er zo'n zin in had. Was echt voor het goede doel.
Toch deze cyclus maar weer ons best doen tot de temp stijgt. We willen geen kans onbenut laten. En wie weet, met een grote portie geluk, hebben we de clomid niet eens meer nodig (ik hoop het zo!)

Ik baal wel dat ik vergeten ben te zeggen dat ik vanaf het moment van de eisprong een pijnlijke buik heb, tot en met de ongi. Maar misschien kan ik het daar nog over hebben als we de telefonische afspraak hebben. Of misschien maak ik nog wel een nieuwe afspraak en dan met mijn eigen gyn. Want ik vond deze man erg theoretisch. Hij vond ook dat we nog eigenlijk niet bij de gyn thuis hoorden omdat ik 3 maanden geleden nog zwanger was. Eigenlijk gaat vanaf het moment van de zwangerschap en miskraam de telling van een jaar opnieuw beginnen.
Ja hoor! Die 1,5 jaar die we daarvoor bezig zijn geweest telt dan ineens niet meer mee???? Ook niet het feit dat ik in het eerste jaar maar 4 cycli heb gehad?
Hij had niet eens goed gelezen, want hij dacht dat ik alle 3 de keren vlot zwanger was geraakt. Toen moest ik hem dus van die 1,5 jaar vertellen en die 4x ongi.
Toen leek hij het wel te begrijpen. Toen mijn templijsten erbij gepakt. Zegt ie, ziet er goed uit. Vooral deze cyclus, maar toen had hij pagina 2 van de hele cyclus te pakken. Ik gezegd dat de 2 pagina's 1 cyclus was. Oh ja, dat is wel wat lang inderdaad .
Nee, ik heb meer vertrouwen in mijn eigen gyn. Dus ga daar maar weer bij terug als het nodig is.

Daarnaast heeft hij helemaal nog niks afgesproken. Ook geen echo ofzo, helemaal niks. Hij heeft dus ook niet verteld hoe dat moet met het zaadonderzoek. Nog maar even het lab bellen om na te vragen. Schijnt ook per ziekenhuis te verschillen.

Zo zie ja maar weer he, voor zo'n gyn ben je echt een 'geval'. Hij ziet het 'gevoel' erachter helemaal niet.

Gisteren op de verjaardag maakte mijn schoonvader een domme opmerking. Zit ik met mijn pasgeboren nichtje in mijn armen, even van haar te genieten, zegt mijn schoonvader:'staat jou ook nog goed hoor Suus' Ja duh! Hij weet dus dat ik een miskraam achter de rug heb en al zo lang bezig ben om het nog een keer mee te mogen maken. Ik weet dat hij het niet vervelend bedoeld heeft, maar het kwam wel weer even aan . Maar ja, met een huis vol mensen ga ik niet een potje zitten huilen. Heb dus maar even geslikt en mezelf belooft dat het me niet zou raken. (maar dat doet het natuurlijk wel he).

Meiden, duimen jullie voor mij voor een korte cyclus?
Ik wil zo graag bij jullie aansuiten! En lekker over zwanger zijn meekletsen!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan