Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hey Suus,

Ja net wat je zegt. Het kan van allebei zijn. Dat is het nadeel van die vage klachten. Je zit tot aan de test toe in onzekerheid. En het is inderdaad van nature wel een bescherming voor jezelf dat je niet al te hard in een gat valt als je niet zwanger blijkt te zijn. Ik durfde er ook nooit al te veel op te hopen uit zelfbescherming. Het zullen nog wel een paar lange dagen voor je worden. Zoek maar lekker afleiding, dat helpt al een heel stuk. En je kids zullen al wel voor een groot deel voor die afleiding zorgen.

Ik heb vannacht met een kussentje van de bank onder mijn buik geslapen maar dat heeft dus niet veel geholpen of eigenlijk niks want het was vanmorgen nog erger dan gisteren. Vannacht dan maar eens onder of tussen mijn benen leggen, kijken of dat helpt. Ik begin al een aardige buik te krijgen ja. Net als jij bij je 2e, ben ik nu net zo zwaar als bij onze 1e met 22 of 23 weken en ik ben nu woensdag 18 weken. Sinds gisteren begin 't nu echt te "wegen". Met bukken mijn benen uit elkaar doen om die buik er tussen te laten zakken en met opstaan voel ik me al net een oma haha. Maar goed beter dit dan dat je niks ziet vind ik dan weer.

Groetjes Corina

36.8 graden
Geen goed teken dus!
Gisterenavond ook flink buikpijn en hoofdpijn. Met 2 paracetamols naar ben om 7 uur. Had dus vanmorgen al wel een vermoeden en toen ook nog eens een lagere temp.
Nu afwachten tot de menstruatie begint
Ik had echt goede hoop.
Maar goed, niet voor niets naar de gyn dus morgen.
Hopelijk geeft hij me meteen clomid mee, want weer een cyclus van 9 weken schiet niet op natuurlijk!
Ben echt flink verdrietig, maar moet werken dus kan me niet even zielig gedragen, terwijl ik daar wel behoefte aan heb

Ik laat jullie nog weten hoe het is geweest morgen.

Liefs Suus

Enne, wel heel erg bedankt voor het duimen draaien hoor!

Hoi Suus,

Oh meid wat rot voor je zeg! Ik heb helemaal geen verstand van dat temperaturen, want dat heb ik nooit gedaan, maar is het nu echt helemaal een vergeten zaak? Staat het nu al echt vast dat je niet zwanger bent?
Kan me voorstellen dat je nu niet blij kunt wezen op je werk, maar je wilt 't natuurlijk ook niet laten merken. Dan huil je hier maar lekker uit.
Vind het erg naar voor je dat je niet met ons blij kunt zijn. Hopelijk gaat de gyn je inderdaad gelijk clomid voorschrijven en anders moet je daar gewoon op aandringen. Zeg je dat je het niet trekt om nu weer te moeten wachten met starten ivm allerlei onderzoeken. Baat het niet dat schaadt het niet als je er nu alvast mee begint toch? Dan zeg je maar dat je van iemand (van mij dus) gehoord hebt dat die ook gelijk dezelfde dag als het 1e consult met clomid is begonnen en binnen een maand zwanger was. Misschien helpt het.
Sterkte hoor en ik denk aan je.

Liefs Corina

Hoi Corina,

Bedankt voor je lieve reactie!
Voor zover ik weet duid een lagere temp inderdaad altijd op een naderende menstruatie. Dus ga daar wel van uit.
Mijn borsten zijn sinds gisteren ook minder gevoelig en de ongikramp blijft ook aanwezig, dus het zal niet lang meer duren. Zal morgenochtend zeker ongesteld zijn, want dat was de vorige cyclus ook zo.
Ik ga zeker aandringen op die clomid. Ook omdat mijn huisarts dat ook al aanraadde. Dat ga ik ook tegen de gyn zeggen als die er niet meteen uit zichzelf mee komt. Ik kan nu ook bewijzen dat ik lange cycli heb door de temp lijsten, dus denk dat dat geen punt hoeft te zijn inderdaad.
Kan ik tenminste meteen weer verder en hoeft het geen lange cyclus meer te worden.
Duik vanavond lekker vroeg mijn bedje weer in, want heb ook nu weer flink hoofdpijn, net als gisterenavond. Bah! (ook van de teleurstelling en het gemaakt vrolijk doen op het werk denk ik, pppffft)

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Nou deze cyclus maar gauw vergeten dan en met volle moed met de clomid beginnen. Hoe laat moet je in 't ziekenhuis zijn? En je niet zomaar laten afschepen hoor, want dat kunnen ze daar. Je moet als patient soms ook wat meer van je afbijten. Het is voor hun maar een "geval" maar jij (en je man) moeten het ondergaan. Het is jouw lijf en ik heb af en toe in zo'n ziekenhuis de indruk dat ze niet half weten hoeveel energie zo'n behandeling je kost. Ze doen maar net of je het "even" doet. En dat het een eitje is (stomme woordspeling haha) om nog maar weer te moeten wachten omdat zei zo nodig volgens protocol moeten werken. Jammer van dat protocol dan, maar het enige wat jij wilt is zwanger worden en van al die onderzoeken wordt je ook niet wijzer. Jij weet dat je vruchtbaar bent dus dat hoeven ze toch niet weer te onderzoeken? Dus bijt maar lekker van je af en zeg maar dat je niet eerder weggaat dan dat je een recept mee hebt gekregen voor clomid .

Ik hoor graag hoe het afgelopen is in het ziekenhuis.

Liefs Corina

Hey Suus,

Wat balen zeg dat je temperatuur gedaald is.
Ik temperatuurde ook en mijn temperatuur was afgelopen maand ook erg afwisselend. Wel met de eisprong gedaald naar 36,4 en daarna gestegen langzaam naar 37.0, maar soms ook 36,8 toen dacht ik zal wel niks worden en uiteindelijk is de temperatuur weer gestegen nu rond de 37.2.
Ik leef met je mee meid, ik had het zo voor je gehoopt. Ik moet zeggen dat die hoofdpijn me erg herkenbaar klinkt. Ik had bijna altijd migraine als mijn menstruatie moest komen.

Ik wil je even heel erg veel succes wensen morgen bij de gynaecoloog en inderdaad laat je niet gek maken door het ziekenhuis.
Vaak stellen ze een aantal vragen en dan een inwendige echo is mijn ervaring. En dan kunnen ze zien hoe het er van binnen uitziet. Ik zal inderdaad laten merken dat je graag die clomid wil hebben.
Want jij hebt er ook recht op om snel zwanger te raken!!!
Succes en toy toy toy morgen!! Ik zal aan je denken.

Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Vandaag (net) ongesteld geworden. Dus dat werkt allemaal zoals het
hoort. Volgens de gyn wel goed dat ik getempt had en hij kon zien dat
ik hoogstwaarschijnlijk een goede eisprong heb. Alleen de lengte van
mijn cyclus is veel te lang. Tja, dat wist ik natuurlijk wel!

Hij heeft mij eigenlijk niks nieuws verteld. Wel jammer dat ik nu
nog 1 cyclus moet afwachten van hem. Hij wil in mijn natuurlijke cyclus
op hormonen gaan prikken een week na de eisprong. Kijken of mijn
hormonen op dat moment de juiste waardes hebben.

De cyclus daarop mag ik beginnen met clomid.

Alleen, hij heeft het receptje al meegegeven....................

Nu zit ik natuurlijk in een dilemma. Heb hem wel gevraagd of ik
niet meteen mocht beginnen, maar hij vond het beter nog 1 cyclus
natuurlijk te doen, zodat hij de hormonen goed kon bepalen, zoals ze
zijn als ik geen tabletten gebruik

Als ik daar dan niet zwanger van ben geraakt, mag ik dus de volgende cyclus met die medicijnen beginnen.

Ik moet dan een cyclus van binnen de 30 dagen krijgen. Is dat niet
zo, dan wordt de dosering verhoogd, totdat ik een cyclus van binnen de
30 dagen heb, zodat ik tenminste weer gewoon 12 kansen per jaar heb,
ipv 4-6 kansen per jaar.

Daarnaast zou het fijn zijn als ik 10% van mijn gewicht kwijt raak.

Ja, ook dat snap ik heel goed, en al een eeuwige strijd voor mij.
Ik krijg het er gewoon niet af! Maar goed, het is weer gewoon
afwachten. Hij zei nog wel dat hij geen zwangerschap kan garanderen,
maar ook dat snapte ik bij voorbaat wel. Zei ook al dat ik al heel blij
zou zijn als we wat vaker de kans hadden op een zwangerschap, dat het
ons daar ook om te doen was.

Als de clomid aanslaat moeten we het zelf 6 maanden proberen.
Daarna komen we pas in aanmerking voor verder onderzoek en/of
behandeling. Nou zit ik daar ook niet op te wachten (nu niet in ieder
geval) dus vind dat ook prima.

Alex moet ook nog wel even wat inleveren, maar daar verwacht de
gyn geen problemen mee, aangezien Alex mij al 3 x zwanger heeft gemaakt

Alex ziet het niet zo erg zitten, is bang dat ie niet kan presteren op
het 'moment supreme'. Slaat natuurlijk nergens op he. Maar goed, dat is
mannen eigen denk ik.

Maar goed, op naar een nieuwe ronde. Hoop echt van harte dat het
niet weer zo'n lange cyclus wordt, want dan zijn we zo weer 9 weken
verder Tenzij ik toch besluit stiekem vast te beginnen met die clomid

Weten jullie of het in het bloed te zien zal zijn als ik stiekem toch met de clomid begin? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om te wachten. Wil gewoon gelijk al wel een cyclus van 30 dagen.

Liefs Suus

Terug
Bovenaan