Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Corina,

Kan me voorstellen dat je er op zit te wachten om de kleine te voelen. Dat geeft je zo'n gerust gevoel he! De kleine zal zich vast snel laten voelen.
Wel balen van die buikpijn. Ik hoop maar dat dat snel over is.
Heb je last van verstopping?
Gelukkig heeft de VK je gerust kunnen stellen. Toch fijn dat ze je gewoon altijd serieus nemen he!

Groetjes Suus

Patries,

Ik heb dat ook altijd gehad hoor. Niets willen kopen voor de eerste echo. Beetje bijgeloof natuurlijk, want het bepaalt verder niks.
Maar ik snap het dus wel helemaal.
Fijn dat je familie zo leuk reageerd! Leuk idee ook om het zo te doen!
Balen dat je zo ziek bent! Hopelijk ben je er een beetje snel vanaf. Maar het is wel zo dat een zwangerschap je weerstand een beetje plat legt, dus kan een fikse verkoudheid wel iets langer aanhouden.
Wanneer heb je ook alweer je eerste echo?

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Nog hartelijk gefeliciteerd met je dochter. Een hele dame wordt 't dan al denk ik. Wel fijn dat je echt van haar verjaardag hebt kunnen genieten en alle sores even van je af hebt kunnen zetten. Heerlijk om de behandeling met je zus te kunnen delen hè. Mijn zussen wisten er bij mij ook vanaf en heb je behalve je man tenminste nog iemand waar je je verhaal aan kwijt kunt en een mening van kunt horen.
De lol gaat er van het klussen wel af ja. Dat vond ik het moeilijkste van alles. Dat verplichte....
Ik had een vrouwelijke arts in het ziekenhuis. Bij onze zoon een mannelijke. Zo'n vrouwelijke vond ik toch wel fijner. Die leven zich toch wel iets meer in je situatie in al blijft het voor hun wel een "geval" en doen ze alles volgens protocol zonder al te veel rekening met jou te houden.

Dus het is allemaal nog een beetje vaag. Moet je gewoon op je menstruatie wachten en dan bellen ofzo? Maar dan weten ze toch nog niet hoe je hormoonspiegel was rond je eisprong? Nu stel ik misschien vragen die jij zelf ook hebt, maar als dat zo is zou ik als ik jou was nog een keer met die arts bellen. Ze mogen je dan wel wat beter voorlichten vind ik.

Auw!! Ja dat doet pijn zo'n opmerking. Ik geloof dat ik óf flink uit mijn slof geschoten zou zijn (verjaardag of niet) óf weggelopen en ergens anders een flink potje had zitten brullen. Wat kunnen sommige mensen toch ontactisch zijn, ook al bedoelen ze het niet zo. Toch komt het keihard aan.

Tuurlijk duimen we voor je!! Wat denk jij dan! Ik hoop ook dat je gauw bij ons in 't schuitje kunt stappen. Als je het vervelend vind dat Patries en ik over de zwangerschap "praten" moet je 't zeggen hoor, kan me op zich wel voorstellen dat het pijnlijk voor je is.

Die buikpijn bij mij was inderdaad vervelend. Ik hoop zo erg dat ik de baby vandaag of morgen ga voelen. Heb gisteravond ook weer last van mijn buik gehad en nu al heel de morgen 1 plekje in mijn rechterlies. Kan het zo aanwijzen en is zo groot als een kwartje. Ik weet ook weer niet wat het is, maar vind het zo lullig om elke keer weer die vk te bellen. Maak me nu niet echt ongerust en dat was maandag wel 't geval. Het zal wel iets van bandenpijn zijn al denk ik dat dat meer een pijnstreek is als dat het 1 klein plekje is. Maar goed als het morgen nog niet over is mail ik de vk wel even. Misschien dat zij een antwoord heeft.
Inderdaad wel fijn dat ze me serieus nam. Maar het is dan ook een ontzettend lief en aardig mens. Voel me echt op mijn gemak bij haar. Ik zei nog tegen d'r toen ik weg ging: bedankt dat ik even mocht komen. Ach, zei ze, daar zijn we voor hoor, als er iets is dan moet je altijd bellen. En dat is toch wel een heerlijk idee.

Liefs Corina

Hoi Patries,

Ja dat kan ik me voorstellen dat je het van de daken wilt schreeuwen. Dat gevoel had ik ook, maar wij hebben het ook tot de 11 weken nog stil gehouden hoor. Al lees je hier op het forum wel van heel veel vrouwen dat ze het meteen tegen iedereen vertellen.
Maar je hebt nu in ieder geval al een paar mensen waar je je blijde nieuws mee kunt delen. Dan kun je je verhaal tenminste aan iemand kwijt. Je vreugde en zorgen als je die eventueel hebt of krijgt.

Een virusje en hooikoorts, nou dan zal het allemaal wel goed dicht zitten bij je. Kan me voorstellen dat je je dan niet happy voelt. Maar hopen dat het gauw over is.

Ik had dat setje ook gekocht na mijn 1e echo hoor. Om te vieren dat er op de echo een hartje te zien was .

Nou ik zal een gat in de lucht springen als ik het voel. Ik loop al wel een hele week te twijfelen. Dan voel ik iets in mijn buik en denk ik: was dat het nou?! Maar bij onze zoon had ik meteen van: ja! daar voelde ik het! En dat heb ik nu nog niet gehad dus ga er maar van uit dat ik 't echt nog niet gevoeld heb. Hopen maar van deze week. Dan heb ik zelf tenminste ook houvast of 't allemaal nog goed gaat.

Groetjes van Corina

Hoi meiden,

Suus: Ik heb 17 juni de eerste echo in het ziekenhuis bij de gynaecoloog.
Wel spannend, leef er zo naar toe nu.
Ik hoop dat jij niet meer terug moet naar het ziekenhuis en dat het je deze ronde gewoon nog zelf lukt.
Het duurt allemaal zo lang he!
Gefeliciteerd nog met de verjaardag van je dochtertje!!!
En die opmerking, ja die lijkt me dan zo hard aankomen.

Corina: Ik hoop dat je de kleine snel voelt!
Lastig dat je een pijnlijk plek hebt die gevoelig is.
Ik vind het inderdaad nog niet de tijd om iets te kopen, eerst maar die echo dan heb je iets tastbaars. Ik voel me weer een stuk beter. Ik was grieperig en hooikoorts dus alles zat vast. Nu gaat het wel ook geen verhoging meer, maar wel hoesten. Dat hoesten doet soms pijn in me buik, echt irritant.
Verder ben ik super moe, maar dat is ook alles!!

Nou meiden we houden elkaar op de hoogte!!
Wens jullie allebei een hele fijne week.

Liefs van Patries.

Hey meiden,

Even illegaal op het werk, hihihihi.
Heb even niks te doen, dus dan mag het wel he!?!

Corina, ben je mal! Ik wil ook van jullie en jullie zwangerschap op de hoogte blijven hoor!
Dus gewoon erover kletsen.
Tuurlijk zal ik wel eens denken, dat wil ik ook. Maar dat is dan zeker niet omdat ik het jullie niet gun!
Rechter lies zeg je? Hmm, misschien anders eens naar de huisarts gaan. Hoop niet voor je dat het je blinde darm is, maar die zit wel in die regio.
Je kan het zelf even testen door op je rug te gaan liggen. Op het plekje te duwen met je hand en dan ineens loslaten. Als dat loslaten heel veel pijn doet, moet je zeker snel naar de huisarts.
Beterschap ermee!

Patries; Wat duurt wachten op die echo dan weer lang he! Kan me dat helemaal voorstellen! Eerst is het wachten op de positieve test, dan wachten op die 1ste echo....het is 1 en al wachten als je zwanger bent, hihihihi.
Maar ik kan me zeker voorstellen dat je naar 17 juni uitkijkt!

Hier weer eens iets vreemds.
Ik heb voor ten ijdens  de menstruatie vervelende buikpijn gehad. Ben  2 dagen flink ongi geweest, daarna leek het ineens weg te zijn, maar gisteren en eergisteren, nadat we even gewandeld hadden kreeg ik weer die buikpijn en wat bloedverlies.
Vanmorgen ineens ook even buikpijn en weer wat bloedverlies. Als ik dus geen buikpijn heb, heb ik ook geen bloedverlies.
Verder blijf ik ook aan de zijkanten van mijn baarmoeder een trekkend gevoel houden. Zo raar. Op zich lijkt het gevoel op de vorige menstruatie, alleen het verloop van het bloedverlies niet.
Denk dat ik toch nog maar echt een afspraak ga maken bij mijn eigen gyn. Kan ik de vragen stellen die ik nog heb en kan ik meteen over deze vreemde menstruaties praten. Misschien dat ze toch ook even gewoon in mijn baarmoeder moeten kijken. Al is het maar met een echo.   Heb toch steeds vaker het gevoel dat daar iets niet helemaal lekker zit.
Ik had op die uitgebreide vragenlijst al wel gezet van die pijnlijke menstruatie, maar daar is hij niet op in gegaan.
Woensdag maar even naar het ziekenhuis bellen.

Groetjes Suus

Hoi Patries,

Gelukkig dat het met je griep en hooikoorts beter gaat. Als straks de echte kwaaltjes eventueel gaan komen dan heb je dat maar alvast gehad. Stel je voor dat je dat er ook nog eens overheen hebt.
Het is dus nog 4 weken aftellen tot je echo. Duurt lang denk ik hè? Zeker die 1e echo daar zit je echt op te kijken. Pas dan durf je 't pas echt te geloven dat het waar is.

Die pijn is gelukkig weer over. We hebben shoarma gegeten zaterdag en ik denk dat ik dat momenteel maar beter niet kan doen nu ik zwanger ben. Volgens mij verdragen mijn darmen dat nu niet.

Groetjes Corina

Hoi Suus,

Misschien heb je 't al gelezen bij mijn antwoord aan Patries, maar mijn buikpijn is over, dus het zal mijn blinde darm niet zijn, want dat gaat niet vanzelf over. Krijg wel last met slapen nu. Kan echt niet lekker meer liggen. Ik slaap altijd op mijn buik, maar dat gaat haast niet meer. Op mijn zij, dan trekken mijn banden zo en op je rug schijn je ook beter niet te kunnen doen, maar eigenlijk ligt dat nog het beste. Maar goed laat ik maar niet klagen. Ik ben zwanger en dat is het belangrijkste.

Hebben ze bij jou geen inwendige echo gemaakt dan toen je in het ziekenhuis was? Dat was haast het 1e wat ze bij mij deden bij mijn eerste bezoek!
Zou inderdaad maar om een extra of andere afspraak vragen. Je zit nog zo vol vragen en onzekerheden. Ik zou van te voren thuis alvast je vragen opschrijven zodat je daar niks vergeet en je helemaal goed voorgelicht weer naar huis gaat.
Het is toch al een emotioneel zware periode en dan moet je niet met allerlei vragen gaan rondlopen, die misschien door een arts zo beantwoordt kunnen worden.

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan