Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi meiden,

Suus: Sterkte morgen in het ziekenhuis. Ik zal aan je denken....

Patries: Dat moet je ook lekker doen, je rust nemen na zo'n lange dag werken. Doe je dat niet dan roept je lichaam je vanzelf ook wel tot de orde. Maar waarom niet je rust nemen als het kan. Je hebt nu nog geen kinderen rondlopen dus je kan er nu lekker van genieten. Ik merk wel dat van dat rusten bij mij nu veel minder terecht komt als bij mijn vorige zwangerschap. Dat zeiden mensen dat ook weleens tegen mij en dacht ik; ach dat zal toch wel meevallen? Je gaat toch op de bank liggen en je andere kind loopt wel om je heen? Nou dat pakt toch wel anders uit. Dus geniet er van!!

Ik geniet zeker van die schopjes! Je voelt dan al echt een band met je kindje.

Haha lekker je laten verwennent och? Ik wou dat ik zo'n man had! haha. Maar die is helaas niet zo attent aangelegd. Maar goed daar leer je ook wel weer mee leven .

Duimen jullie morgen ook voor mij? Om 15.15u moet ik bij het echocentrum zijn voor de 20weken echo. Vind het zo spannend. Zal blij zijn als het achter de rug is en alles goed blijkt te zijn.

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Ik kwam hier ook al even jou succes wensen morgen. Zie ik dat je mij ook al succes hebt gewenst. Lief van je!
Toch ook weer spannend he, zo'n 20 weken echo! Maar ga er maar gewoon lekker vanuit dat jullie kindje gewoon lekker gezond is. 10 vingertjes, 10 teentjes, 2 oortjes en een neusje.
Heerlijk dat je weer even naar je kleintje mag kijken he!
Wil je weten wat het wordt? (of had ik dat al eens gevraagd?)
Hopelijk hebben ze snel gezien dat alles ok is met de kleine puk in je buik!

Groetjes Suus

Hoi Patries,

Wat ontzettend lief van jouw vriend zeg!
Geniet er maar van. Laat je maar lekker verwennen!
En de rust moet je zeker nemen hoor. Wat kan je moe zijn in het begin he!
Allemaal wel goede tekenen he!
Zelfs ik vind het lang duren voor jij je echo hebt. Wat duurt wachten toch lang he!
Maar goed, als het een latere echo is heb je wel meteen meer zekerheid.
Op het andere forum had een van de meiden een hele vroege echo gehad met nog geen 6 weken en toen zagen ze geen hartje. Wat helemaal niks wilde zeggen omdat eigenlijk pas  rond 6 weken een hartje gaat klopen. Zij dus weer in de spanning.
Als je met ruim 8 weken een goede echo hebt, weet je tenminste waar je aan toe bent en is de kans bijna 100% dat alles verder goed zal verlopen.
Dus dat wachten is het uiteindelijk wel waard denk ik.

Groetjes Suus

Morgen dus naar de gyn. Toch wel weer spannend hoor.
Ik ben erg benieuwd wat zij allemaal gaat zeggen. Ik hoop maar dat zij mij gewoon wel helemaal serieus neemt. Want ga toch altijd ook weer even aan mezelf twijfelen.
Maar ik wil nu gewoon sterk zijn en doorzetten. Ik voel gewoon dat er iets niet helemaal in de haak is daarbinnen. Dan kunnen we nog wel maanden zo doorgaan, maar als daar niet eerst iets mee gedaan wordt, zal het toch niet leiden tot een zwangerschap ben ik bang. En het kan mij nog steeds niet snel genoeg gaan!
Dus alles maar eerlijk zeggen en er desnoods op staan dat ze in mijn buik gaan kijken. Tenminste met een echo. Dat is toch wel de minste moeite denk ik. Toch?!?
Nou meiden, ik houd jullie op de hoogte.
Ik hoef er pas om 16.20 uur te zijn, dus zal wel nadat ik de kinderen op bed heb gelegd even komen vertellen hoe het was.
Tja, spitsuur 's avonds he

Groetjes Suus

Hallo meiden,

Corina: Heel erg veel succes morgenmiddag met de 20-weken echo!!
Het komt goed meid, maak je niet te druk.
Het lijkt me wel geweldig om die kleine weer te zien.
Ik ga voor je duimen dat alles ok is!!

Suus: Zet hem op he morgenmiddag in het ziekenhuis.
Je hebt zeker recht op een inwendige echo, zo krijg je ook duidelijk wat er aan de hand is.
Hoop snel te horen wat ze gaan doen. Sta op je strepen en ga ervoor!!!
Veel succes meid!!

Ik heb vandaag met mijn vriendin op de rommelmarkt gestaan. Doen we eens in de zoveel tijd als we zin hebben. Nu was het alweer  meer dan twee jaar geleden.
Best veel spul verkocht. We hebben goede omzet gedraaid. Was erg gezellig en leuk en zeker mazzel met het weer gehad.
Ik heb zelf nog een paar kleertjes gekocht maatje 50/56, zo sweet!!!Kon het niet laten.
Ik lig nu op de bank, ben nu wel super super moe!!!Morgen lekker vrij.

Liefs van Patries.
Hebben jullie nog iets leuks gedaan van het weekend?

Hoi meiden,

Nou ik ben weer helemaal opgelucht. ALLES WAS GOED!!!!!! Tjonge wat ben ik blij. Het is een kind volgens het boekje zei de echoscopiste. Dus wat wil je nog meer. 't Was alleen een beetje eigenwijs want het wilde niet gaan liggen zoals zij het graag had, maar ja er moet wel een eigen willetje inzitten toch?
Nee we willen van tevoren niet weten wat het is. We vinden het leuker om dat als verrassing te bewaren tot de geboorte. Op een gegeven moment moest ze dus ook de billen opmeten of bekijken en toen zei ze dat we even de ogen moesten sluiten, dus dat hebben we ook netjes gedaan en nee, ik heb niet stiekem tussen mijn wimpers doorgekeken.

Nou Suus, ik ben benieuwd hoe het met jou gegaan is in het ziekenhuis, ik hoop dat je wat wijzer bent geworden.

En nu op naar jouw echo Patries!

Groetjes van Corina

He wat fijn weer he Corina!
Gefeliciteerd met die mooie echo.
Lijkt me ook wel heel bijzonder hoor, om het als verassing te houden!

Wat ben ik blij dat we naar mijn eigen gyn zijn geweest!
Dat had ik eigenlijk meteen moeten doen! Maar ja, dat is achteraf he?!?
Ze vroeg natuurlijk waarom we bij haar kwamen terwijl we net bij haar collega zijn geweest.
Dus ik zei meteen dat ik daar met meer vragen naar huis ben gegaan dan dat ik was gekomen (wenkbrauw nummer 1 omhoog). Zij vroeg zelf of er al onderzoeken waren gedaan. Nou nee dus, vraag nr 1.
Hoe werkt dat met het semenonderzoek? (wenkbrauw nummer 2 die omhoog ging bij haar).
Meiden. Ze was heel kort en stellig. Bij een cyclus van langer dan 5 weken gaat zij sowieso altijd meten starten met clomid. Zij kon mij dus geen antwoord geven op de vraag waarom ik nog 1 natuurlijke cyclus af moest wachten (dat zou haar beleid niet geweest zijn zei ze).
Maar goed. De afspraak is nu, zo snel mogelijk semenonderzoek laten doen (met daarbij het bijbehorende potje en foldertje met informatie, ook best handig).
Over 2 weken sowieso zwangerschapstest doen, bij negatief, starten met primolut en dan dag 3 starten met clomid. Dag 12 een uitgangsecho/ follikel meting en dag 21 bloedonderzoek. Ze gaan tijdens die echo meteen mijn hele baarmoeder en eisrstokken goed bekijken ivm de pijnklachten. Maar ze verwacht daar niks geks te zien. De menstruatie en de klachten daarbij kan na iedere zwangerschap anders worden, dus het kan er nu bij horen voor mij.
Wat ben ik opgelucht dat ik niet weer 9-12 weken hoef te wachten op meer duidelijkheid! De echte kansen gaan nu eindelijk beginnen (tenminste, zo voelt dat voor mij). Eindelijk ook data om naar uit te kijken!
Wat een verschil tussen de artsen he! Voor hem waren we duidelijk een nummer terwijl we voor haar gewoon mensen zijn met een grote wens!
Heb haar ook gezegd dat we ons niet serieus genomen hebben gevoeld door haar collega. Ze heeft daar verder niks over gezegd, maar die opgetrokken wenkbrauwen zei ons wel genoeg. Ze was het niet eens met zijn beleid!
Dus over 2 weken ofwel zwanger ofwel een nieuwe ronde met 'echte' kansen! En nu 1 kans per maand als de clomid wil aanslaan. En er wordt naar gekeken of de clomid aanslaat. Ook heel fijn!

Groetjes van een blije Suus (waar je al blij mee kan zijn he!?!)

Nou Patries, nu op naar jouw blije moment!

Hoi Corina en Suus,

Allemaal blije en fijne berichten.

Corina: Wat super fijn voor jullie zeg. Wat zul je opgelucht zijn.
Gefeliciteerd met de mooie echo!!Lekker verder gaan genieten nu.

Suus: Wat fijn zeg dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Achteraf denk je inderdaad was ik maar eerder naar mijn eigen gynaecoloog gegaan, maar je hebt het voor elkaar.
Je zult nu meer kansen hebben en dat voelt echt goed. Geloof me maar, want dat gevoel had ik toen ook.
Vooral als ze je cyclus goed gaan volgen.
Nu hopen dat het snel lukt met clomid!!Ook voor jou een opluchting of niet? Nu wordt er tenminste al actie ondernomen.

Meiden, super fijn allemaal!!
Nu hoop ik volgende week ook goed nieuws te mogen brengen.
Ik ben nu zo super moe, ik ga nu ook maar naar bed.
We hebben trouwens gister een hoop lol gehad aan het kraampje met rommel wat we hadden. En nog een goede omzet gedraaid ook.
Ik zei ik koop niks voor dat de echo goed is etc. Ik heb toch bij een kraampje een vestje en truitje gekocht voor maar 1 euro per stuk, dat kun je toch niet laten liggen. Mijn vriendin had nog een lief broekje van noppies voor mij gekocht bij dat kraampje.

Fijne avond en tot gauw!
Liefs van Patries.

Terug
Bovenaan