Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Suus,

Jee dat je dat hebt kunnen verzwijgen voor je man!!! Toen ik de test gedaan had was 't eerst wat ik deed na mijn luchtsprong, mijn man bellen!
In ieder geval gefeliciteerd ook met jullie trouwdag. Een dag met een gouden randje nu voor jullie.
Het is nu idd wel extra spannend omdat je een miskraam achter de rug hebt. Na hoeveel weken ging het toen mis? Wel fijn dat je zo snel al naar de verloskundige mag. Maar kan die al wel wat zien of horen dan? Of kan zij ook inwendige echo's maken? Nou geniet maar lekker van dit prille begin.

Groetjes van Corina

Hoi meiden,

Corina: Maakt niet uit hoor dat je vertelt over de schopjes etc. Ik leef ook met jullie mee.
Ik weet dat onze tijd nog wel komt!!
Fijn dat je zo met me meeleeft!!

Suus: Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag en natuurlijk niet te vergeten met jullie zwangerschap!
Het is jullie zo gegund. Ik hoop dat alles goed mag verlopen en je gauw de 3 maanden voorbij bent.

Stomme vraag misschien: na hoeveel maanden ben je na de miskraam weer zwanger geworden?
Ik  heb gehoord dat je vruchtbaarder bent.
Tenminste dat zei de huisarts.

Maar op zich gaat het wel met me.
Afwachten, meer kan je niet doen.

liefs van patries.

Hoi Patries,

Dat klopt. Dat zei de VK ook tegen mij. de eerste 3 mnd na de mk ben je verhoogd vruchtbaar. Daar had ik dus ook al mijn hoop op gezet. Maar het heeft nu dus 4 maanden geduurd. Het was de 3de cyclus na de mk.
Al met al vrij snel. Maar je hoort ook vaak dat vrouwen meteen weer zwanger zijn na de mk.
Dat 2de hoop ik natuurlijk van harte voor jou!

Groetjes Suus

Corina,

Nee, dan moet ik naar een ander verloskundig centrum en daar doen ze echo's. Ook inwendige. Maar dat gaat dan wel gewoon via de vk. Maar zit nog te twijfelen of ik eerts het ziekenhuis bel. Ben natuurlijk nu daar 'onder behandeling'. Maar ik geloof me te herinneren dat ze daar voor de 9 weken nooit een echo doen. Dus dan liever via de vk, want nog 5 weken wachten is mij echt te lang!
Maar ik heb nog even om erover na te denken. Ga volgende week wel een keertje bellen.

Was ook erg moeilijk dat geheimpje te bewaren voor manlief, maar het was de moeite waard! Wauw! Je had hem eens moeten zien! Zelf was ik ook erg onder de indruk van hoe positief die test was! Ik heb altijd maar een licht streepje op NOD en nu........bijna even donker als de controle streep!

Hoe gaat het nu met jou? Nog aan het genieten?

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Bedankt voor je berichtje!

Fijn om te horen dat het eigenlijk best nog wel snel raak was. Ik ga er inderdaad vanuit dat het ook niet super lang gaat duren. Want dit keer was het na vier rondes clomid raak.
We willen er ook wel weer direct voor gaan als ik helemaal schoon ben van binnen. Moet vrijdag maar eerst eens vragen hoe dat gaat met de medicijnen. Want ik weet niet hoe het gaat als de menstruatie niet vanzelf op gang komt. Dan moet ik die misschien wel eerst met primolut opwekken.
Voorheen kreeg ik een menstruatie door de clomid omdat die goed aansloeg.
Maar wie weet dat het juist allemaal wel beter werkt.
Je eerste cyclus, moest je daar lang op wachten. Ik hoor van sommige mensen dat je cyclus daarna langer is. (de eerste maand)
Maar we zien wel.
Op dit moment is er nog niks gebeurd en vrees wel een beetje voor vrijdag. Of ik een curretage krijg.

Liefs van Patries.

Hoi Patries,

Niks te danken hoor, dat is toch vanzelfsprekend. Met leuke dingen is het fijn als je medeleven hebt, maar juist ook met minder leuke dingen heb je het hard nodig als je steun van buitenaf krijgt. Hoe laat moet je vrijdag in 't ziekenhuis zijn? Je hebt nu vrij van je werk zeker of heb je je niet ziek gemeld?
Nou meid nog even doorbijten tot vrijdag en dan kun je echt beginnen met afsluiten en een plekje zoeken voor dit gebeuren. Vind het wel flink van je dat je gelijk de moed weer hebt om door te gaan. Maar het is misschien wel beter voor je verwerkingsproces.

Groetjes van Corina

Hoi Suus,

Bij ons in het ziekenhuis doen ze inwendige echo's vanaf de 6 weken. Mijn vorige zwangerschap heb ik 'm ook gehad met 6 weken en nog wat dagen en deze keer met 7 weken. Maar misschien is dat inderdaad per ziekenhuis verschillend. Kijk maar naar Patries die kon ook pas met de 8 weken terecht. Je zou het gewoon kunnen vragen. En het ligt er ook aan waar je voorkeur naar uit gaat.
Bij ons was het wel zo dat ik eerst 2x een echo moest laten maken bij de gyn en daarna pas naar de vk mocht. Dat was zo volgens protocol zei de arts. Mij maakte het niet uit, want de vk hier heeft geen echoapparaat dus doe dan maar gelijk in 't ziekenhuis.

Had je van te voren geen camera klaar gezet om zijn reactie vast te leggen?
Maar ik geloof niet dat ik het zou kunnen om dat voor mijn man te verzwijgen.Ik vind het überhaupt moeilijk om te zwijgen over zwanger zijn.
Heb je al een idee wanneer je het je andere kinderen gaat vertellen?

Met mij gaat het heel goed. Vandaag alweer 23 weken. De tijd gaat zo hard! Nu gaan de kwaaltjes komen van duizelig worden in de rij voor de kassa, niet goed meer kunnen bukken omdat die buik in de weg zit en niet weten hoe je moet gaan liggen in bed. Maar goed als dat het ergste is dan valt het allemaal wel mee hè. Ik geniet inderdaad gewoon enorm hiervan. Ook omdat ik niet weet of er nog een keer een zwangerschap zal volgen en het misschien de laatste keer is dat ik 't meemaak. Ik heb ook het zwangerdagboek bij jonge gezinnen gekocht. Vind het leuk om daar belangrijke vorderingen of gebeurtenissen in op te schrijven zodat ik 't later nog eens na kan lezen.

Groetjes van Corina

Hoi meiden,

Ik moet morgenvroeg om: 10.45 uur in het ziekenhuis zijn en krijg dan een gesprek en een inwendige echo.
Ben wel benieuwd hoe nu verder.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lang vind duren totdat de miskraam op gang komt. Nu nog niks van te merken. Morgen zou ik 10 weken zwanger zijn, wat een gek idee.
Stiekem heb je nog wel wat hoop, maar de werkelijkheid zal anders zijn.
Mocht de miskraam niet opgang komen heb ik besloten dat ik me wel wil laten curreteren, want anders kan ik het voorlopig geen plaatsje geven en word ik alleen maar meer gestressd.
Het is zo moeilijk allemaal!!

Ik laat jullie gauw weten hoe het morgen gegaan is. Geef niet aan wanneer omdat ik niet weet hoe het gaat lopen.

Liefs van Patries.

Terug
Bovenaan