Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi meiden,

Ik ben weer terug van vakantie, maar volgens mij hebben we elkaar nu precies misgelopen en zijn jullie nu weg.
Hopelijk hebben jullie ook een fijne vakantie, en hopelijk komt Patries zwanger terug. Dat zou wel heel mooi zijn he!
Zeker heel gunstig Patries, dat je nu zelfs binnen de 4 weken al ongesteld bent geworden! Hopelijk is het een goed voorteken!

En Corina? Hoe gaat het met je bolle buik? Heb je veel last gehad van de warmte?
Alweer 3 4de van de zwangerschap erop. Nog eventjes en je hebt je kleine hummeltje weer in je armen. Heerlijk hoor!

Met mij gaat alles goed. Aanstaande vrijdag een echo. Erg spannend weer! Maar ik ga nu wel van het goede uit. Voel me nog steeds superzwanger (lees: ga regelmatig over m'n nek), dus dat moet toch een goed teken zijn.

Groetjes Suus

Hoi meiden,

Ik ben weer present hoor. Vanmiddag rond een uur of 1 waren we weer thuis. Leuke vakantie gehad alleen wel erg moe.
Jij ook een fijne vakantie gehad Patries?

@Suus: Met mijn bolle buik gaat het goed. Hij groeit gestaag en het begint me nu echt te beperken in mijn bewegingen en kunnen. Voel me af en toe echt zo'n waggelende eend haha. Van de warmte heb ik niet echt extreem veel last, maar prettig is het ook niet. Ik doe dan gewoon helemaal niks en dan is het uit te houden. En binnen blijven. We hebben rolluiken dus kan de warmte goed buiten houden en zo komen we die dagen wel redelijk door.
Ja joh, ben alweer ruim 30 weken. Het aftellen gaat nu echt beginnen hoor. Volgende week wil ik de boeken even gaan halen om de kaartjes uit te gaan zoeken. Dat hebben we nog niet gedaan.
Ik verlang enorm om ons kleintje in mijn armen te kunnen sluiten. Bij onze oudste had ik dat niet zo erg. Denk ook wel omdat je dan nog niet weet wat het is om moeder te zijn. Had jij dat ook dat je bij je 2e veel meer naar je kindje verlangde dan bij de eerste? Ik bedoel, dat fysieke. Het willen vasthouden en omarmen en dichtbij je houden. Snap je?

En hoe was je echo? Lag je kleintje lekker te spartelen? Was alles naar wens en verwachting?

Liefs van Corina

Hoi Corina,

Fijn dat je ook een goede vakantie hebt gehad.
Tja, die bolle buik gaat op een gegeven moment wel in de weg zitten he, dat zie ik nu ook wel bij mijn schoonzusje (die is nu 33 weken geloof ik).
En zeker als je er al 1 hebt rondlopen kan je niet helemaal niks doen he.
Ik had dat ook wel hoor, dat ik bij de 2de helemaal geen geduld had. Was zo nieuwschierig naar hem en wilde heb zo graag lekker in mijn armen hebben.
Ik vrees dat dat dit keer niet minder zal zijn.

We hebben inderdaad weer een hele mooie echo gehad. De kleine was druk in de weer en was heel goed gegroeid. Nu 12w2d volgens de echo.
We zijn zo blij! Was toch wel weer even spannend hoor, hoewel ik me nog steeds superzwanger voel (incl de enorme misselijkheid, ppffft).

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Nou mijn moeder had mij dus nu een week niet gezien (ziet me normaal dagelijks) en die vond dat mijn buik in een week tijd hard gegroeid was.
Kan me idd ook niet herinneren dat ik met mijn vorige zwangerschap nu al zo'n last had van mijn buik. Zal idd wel komen omdat ik het nu drukker heb dan toen. En omdat het nu vakantie is heb ik 'm ook veel meer om me heen dan buiten de vakantie. Maar goed ik moet niet klagen, het hoort er allemaal bij en meiden zoals patries zouden er naar verlangen. dan voel ik me soms een ondankbaar nest als ik zo zit te klagen terwijl er zoveel vrouwen zijn die graag zwanger zouden zijn.

Ja mijn zus vroeg me van de week of ik het nu al zat was omdat ik zei dat het nu echt aftellen wordt. Nou zat niet, maar ik verlang gewoon enorm naar dat kleine wurmpje. Kan gewoon haast niet wachten en kijk de weken toch wel om. Terwijl ik me voorgenomen had tot het eind toe intens van deze zwangerschap en mijn dikke buik te genieten.
Kon me niet voorstellen dat ik op een gegeven moment het zat zou zijn, omdat dit misschien wel mijn laatste zwangerschap is. Maar toch loopt het weer anders. Geniet wel enorm ervan maar mijn verlangen naar ons kleintje is groter.

Oh meid wat fijn om te horen! Zal wel weer een pak van je hart zijn. Altijd weer ontroerend om je kleintje te zien hè? En een gek idee dat dat in je buik gebeurd terwijl je het niet voelt.
Wanneer mag je weer terug komen?

Wordt je misselijkheid nog niet minder dan? Meestal wordt dat rond de 12 weken toch wel minder? Had je dat met je andere kinderen ook zo erg?

Nou ik ga nog even wat drinken en op tijd mijn bed in.

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Tja, tuurlijk zouden heel veel andere mensen ook graag zwanger zijn. Maar het is nu eenmaal zo dat het allemaal wat zwaarder is als je al een kleintje hebt rondlopen. Het is dus heel normaal dat je het ook als zwaarder ervaart.
En dat je zo nieuwschierig bent naar je kleintje is ook heel normaal hoor!
En het intense genieten zoals je het je voorneemt is ook anders als je al 1 of 2 kleintjes hebt rondlopen.
Het is nu eenmaal zo. Daar kan je niks aan doen.
Het is gewoon drukker dan toen je zwanger was van de eerste.

Daarnaast is het mij niet om het zwanger zijn te doen. Maar om het eindresultaat! Hoewel ik het wel heerlijk vind om de kleine straks weer te voelen bewegen! Maar verder.....zeker zodra mijn bloeddruk omhoog gaat, want dan voel ik me echt ziek (2x hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging gehad en dat gaat volgens de gyn nu bijna zeker weer gebeuren).
Ik ben inderdaad bij mijn eerste vanaf de bevruchting zo'n beetje, tot 20 weken erg misselijk geweest (incl spugen), maar met mijn zoontje eigenlijk maar vanaf week 8 tot week 14 (zonder te spugen).
Nu vanaf een paar dagen voor de test tot en met nu als hartstikke misselijk (incl spugen) en het ziet er nog niet naar uit dat het snel over gaat. Wat dat betreft is dit een zelfde zwangerschap als bij de eerste.
Daarom denk ik zelf ook dat dit weer een meiske gaat worden, maar ben er nu niet zo van overtuigd als bij de eerste 2. Toen wist ik gewoon zeker wat het werd. Nu twijfel ik vaak.
We zullen het zien over een weekje of 7. Dan mogen we weer lekker even spieken in mijn buik.
Wel weer even heel spannend natuurlijk, of de kleine er ook goed gezond uitziet op de echo dan.

Dus denk eraan, je mag af en toe gerust even klagen hoor! ;-) Dat wil dan niet zeggen dat je niet dankbaar bent dat je zwanger bent!

Groetjes Suus

Hoi meiden,

Ik wou even zeggen dat ik weer in het land ben!!
Gistermiddag weer thuis gekomen van onze vakantie in Spanje.
We hebben erg genoten en het was erg fijn om samen even eruit te zijn.
Super mooi weer gehad!!
Ik ben ook net voor de vakantie en een paar dagen in de vakantie clomid geslikt, dus ben benieuwd. Nu weer twee weken wachten. Volgende week dinsdag bloedprikken en vrijdags de uitslag of ik een eisprong heb gehad.
Ben zo benieuwd!!

Ik lees dat met jullie ook alles goed is. Fijn om te horen!!

Liefs van Patries.

Hoi Patries,

Je bent dus lekker uitgerust terug gekomen. Heerlijk voor je. Wel weer spannende weken nu dan voor jullie. Hopelijk mag alles nu goed gaan en kun je binnenkort met ons meekletsen over je kwaaltjes, ongemakken en de leuke dingen natuurlijk.

Groetjes Corina

Hoi Suus,

Ik ben nu overdag niet zo heel erg met ons kleintje bezig. Inderdaad omdat je er al 1 hebt rondlopen en omdat ik nu echt vervelende kwaaltjes krijg. Maar 's avonds in bed is echt onze tijd. Dan ligt hij/zij lekker te bewegen in mijn buik en mijn hand te volgen. Dan heb ik echt even contact met hem/haar. En dan komt dat verlangen weer omhoog hè. Maar goed ik moet nog een week of 8 geduld hebben :)
Volgende week ga ik de boeken halen om een geboortekaartje uit te zoeken. Ook altijd leuk om te doen!

Nou nou jij hebt niet echt lekkere zwangerschappen achter de rug zo te lezen. Dan zal er van echt genieten niet veel terecht komen denk ik.
Heb je bij je andere kinderen ook lange tijd in het zkh moeten liggen door die vergiftiging of zijn ze eerder gehaald?

En bij je volgende echo weten jullie ook wat het is dus. Want jullie willen het toch nu al weten wat het is of heb ik dat helemaal mis?

Nou als de nood hoog is dan zal ik mijn klaagzangen laten horen hier. ;-)

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan