Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Corina,

Ik kan het me helemaal voorstellen hoor! Zeker met die warme dagen. Maar inderdaad, de avonden zijn dan wel om echt te genieten he. Lekker die kleine voelen en contact maken.
Nog even, nu duurt het niet lang meer!
Leuk ja, geboortekaartje uitzoeken.
Toevallig vroeg ik gisteren aan mijn man of we een kaartje uit dezelfde serie zullen doen als bij onze 2de. Vond ik wel erg leuk. Dus dat wordt al minder moeilijk met zoeken voor ons.

Nee, de zwangerschappen zijn bij mij geen feestje geweest. Bij de oudste ben ik inderdaad opgenomen geweest. Gelukkig maar een paar dagen. Steeds weeen en beetje ontsluiting, maar zette steeds niet door. Dus kreeg slaapmedicatie voor de nacht en strikte bedrust. Mocht alleen voor wassen en plassen uit bed. Uiteindelijk wilden ze me gaan inleiden (38 weken) en die nacht voor de inleiding braken mijn vliezen en kwam het dus alsnog spontaan op gang.
Met mijn zoontje moest ik beloven veel te rusten en dan mocht ik thuis blijven. De levrefunctiestoornissen waren toen iets minder ernstig gelukkig. En omdat de eerste met 38 weken spontaan kwam is de KS ook met 38 weken gepland. Helaas ook weer een week met weeen gelopen, maar toen natuurlijk geen ontsluiting, anders was het alsnog een acute KS geworden.
Nu dus weer met 38 weken een geplande KS, tezij ik weer eerder begin en dan wel met ontsluiting.
Ach we zien het wel.
Ik hoop maar dat de bloeddruk zich een beetje netjes gaat houden. Op het werk weten ze al wel dat er een kans bestaat dat ik eerder uitval dan dat mijn verlof zal ingaan.
Nee, echt 'genieten' doe ik nu nog niet.
Maak me vaak zorgen (waarschijnlijk om helemaal niks, maar door die stomme start dit keer ben ik steeds onzeker) en ben echt kotsmisselijk.
Daarnaast nu ook nog een blaasontsteking en flink verkouden. Dat doet natuurlijk ook geen goed.
Maar ja, alles voor het goede doel he! Hihihihi!
Want ik ben natuurlijk nog steeds supergelukkig dat het ons nog een keertje gegunt is!
En het gaat toch echt om het eindresultaat. Dan is 9 maanden afzien wel te overzien ;-)
Dus van mij ook af en toe een klaagzang als dat mag ;-)

Groetjes Suus

Hoi Patries,

Welkom terug!
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!
Vandaag dus bloed wezen prikken. Spannend weer hoor!
Hopelijk is alles in orde en ben je weer snel zwanger!
Ik duim voor je!

Hoe gaat het verder met je?

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Ja, inderdaad vanochtend bloed geprikt en vrijdag de uitslag. Ben erg benieuwd!!Hoop dat ik een eisprong heb gehad. Heb zelf wel het idee, omdat mijn temperatuur 's ochtends 37,1 is en dat is die altijd na de eisprong.
We wachten vrijdag af en dan wordt het weer spannend!!

Ik voel me verder goed. Eigenlijk weer de oude.
Ben gister ook begonnen met werken. Beviel me goed. Nou ja, als je het werken kunt noemen. Ik ging met een aantal jongeren naar een meer toe om te zonnen en zwemmen. Een echte relaxte eerste werkdag!!

Liefs van Patries.

Hoi Patries,

Klinkt goed allemaal!
Je temp weer hoog, dus de kans is heel groot dat je eisprong echt geweest is.
Dus dus maar hopen dat je temp hoog blijft en je straks weer een positieve test mag hebben!!
Ik ga heel hard voor je duimen!

Dat was inderdaad een lekker eerste werkdagje als ik het zo lees! Goed hoor.

Groetjes Suus

Hoi Patries,

Spannende dag morgen voor je. Wordt je over de uitslag gebeld of moet je ervoor naar het zkh?
Duim voor je dat je een goede uitslag hebt en nog belangrijker, dat je zwanger mag zijn natuurlijk. Wanneer is nu je NOD?

Groetjes Corina

Verdorie! Dat rotforum hier! Heb ik een heel verhaal getypt ben ik weer alles kwijt omdat het plaatsen weer niet lukte! Kan ik weer opnieuw beginnen!!!
GRRRRRRRR!!!!!!

Hoi Suus,

Natuurlijk mag jij ook lekker klagen. Dat heb je af en toe nodig hè. Weet niet hoe dat bij jou thuis is maar mijn man begrijpt mijn klaagzangen meestal niet zo en ook niet dat het nu echt zwaarder wordt. Dan is het weleens fijn om te kunnen "klagen" tegen iemand die je wel begrijpt en weet wat je voelt. Al kan ik (gelukkig) niet uit ervaring met je meepraten over een moeilijke zwangerschap ik probeer je wel te steunen zover dat in mijn vermogen ligt.
Begrijpelijk dat je nu onzekerder bent over je zwangerschap. Hopelijk gaat dat over naarmate je zwangerschap vordert en ook je misselijkheid zodat je toch een beetje kunt genieten van je dikker wordende buik. Hebben jullie de andere kids al verteld dat ze een brusje krijgen??

Gisteren heb ik voor het eerst gevoeld dat die kleine de hik had! Zo grappig! Dat heb ik bij onze oudste nooit gevoeld!
En wat een geboortekaartje betreft zijn we er denk ik al wel uit. Aan het begin van het 1e boek dat ik doorkeek zag ik een kaartje waarbij ik had: yes! Dit is 'm! De andere boeken snuffel ik natuurlijk ook nog wel even door, maar ik denk wel dat we bij deze blijven.

Gisteren weer voor controle naar de vk geweest. Zag er allemaal goed uit. De kleine was goed gegroeid in die 3 weken en ikzelf was geen grammetje aangekomen! Bloeddruk 124/77, dus de vk zei dat ze daar heel blij mee was.
Heb alleen 1 probleem. Ben sinds zondag al niet meer fatsoenlijk naar de wc geweest. Loop al 3 dagen met kramp maar er komt nauwelijks iets. Vandaag maar eens aan de pruimen gegaan en als dat niet helpt aan de roosvicee laxo. Maar mijn zus zei dat dat vies is dus dat bewaar ik voor het laatst. Als dat allemaal niet helpt moet ik de vk weer bellen want dan gaan ze iets anders proberen. Dan zal ik wel iets van laxeermiddelen krijgen ofzo. Maar hopelijk doen de pruimen wonderen.

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Obstipatie kan zoooo vervelend zijn (en dan druk ik me nogal voorzichtig uit).
Ik hoop voor je dat de pruimen helpen.
Ik moet zeggen dat ik de roosvicee laxo niet vies vind hoor. Dus als dat je zal helpen.
Maar goed, als je er veel last van hebt, dan doe je daar uiteindelijk alles voor.
Ik kon dus in het begin van deze zwangerschap heel erg moeilijk. ben uiteindelijk aan de lactulose gegaan. Dat mag tijdens de zwangerschap.
Nu zit ik aan de antibiotica en is het omgekeerde aan de hand. Maar dat heb ik toch 10 keer liever.
Hopelijk ben je er snel van af.
Fijn dat verder alles weer goed was bij de VK.
Ik mag dinsdag, dan gaan we het hartje luisteren.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik van de week een doptone heb gehuurd. Via internet. En ik heb het hartje gisteren dus al gehoord. Wat een geruststelling weer!
Ben niet van plan iedere dag te gaan luisteren, maar gewoon alleen op de momenten dat ik me zorgen maak. Ben ik erg? (oeps)

Dus bent bent al zo goed als uit het geboorte kaartje. Ook fijn. Weer iets afgerond.
Zo leef je echt naar de bevalling toe he!

Ik heb mezelf afgelopen woensdag ziekgemeld. Het ging echt niet meer. Ik had sinds maandagmiddag ook al regelmatig hartkloppingen. Dus de huisarts heeft tegen me gezegd even totale rust te nemen. Voor zover dat dat lukt natuurlijk met 2 kids die nog vakantie hebben.
Ze zijn vandaag lekker de hele dag bij de oppas en ik heb dus echt even lekker heel rustig aan kunnen doen. Heerlijk!

De kids weten al dat ze een brusje krijgen.
Tja, het was een beetje moeilijk voor ons houden tijdens de emotionele week.
Fleur (onze dochter) wilde toch wel graag weten wat er met mama aan de hand was.
Toen heb ik uitgelegd dat mama dacht dat ze een baby in de buik had, maar dat dat niet zo was en dat ik daar verdrietig om was.
Vervolgens kom ik een week later thuis, met tranen over mijn wangen van blijdschap.
Tja, dan kan ik niks anders dan onze grote meid uitleggen waarom.
Ze is ook meegeweest met de termijn echo. Helemaal fantastisch vond ze dat.
Zoonlief wilde niet mee, die ging liever bij oma spelen.
Fleur is er heel erg mee bezig, vind het helemaal leuk dat ze nog een brusje krijgt. Hoewel ze het liefst een zusje heeft. Ze zegt nu graag mee te helpen straks als de kleine er is. Schone luier geven enzo.
Ach, ze is dan bijna 6, dus meehelpen mag ze mama wel.
Jelle (onze zoon) zegt wel tegen iedereen die het horen wil dat mama een baby in de buik heeft en geeft af en toe kusjes op mijn buik. Maar verder is hij er nog niet zo mee bezig. Hij is natuurlijk ook pas 3. Maar ik denk dat hij er heel lief voor zal zijn. Baby's vind hij helemaal fantastisch. Hij is ook heel lief voor mijn nichtje van 4 maanden en nichtje van 1,5 jaar. Dus dat komt vast goed.

Zo een heel verhaal weer.
Ga me maar even een beetje opknappen, want manlief komt zo thuis en dan moeten we de auto ophalen bij de garage (die ineens helemaal niks meer deed afgelopen vrijdag en nu gelukkig gemaakt is).

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan