Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Suus,

Het is echt heel vervelend ja. Gisteren 5 pruimen gegeten en ik heb het idee dat het wel wat helpt maar nog niet voldoende. Dus vandaag nog maar eens een handvol pakken en als dat nog niet helpt koop ik morgen toch maar die roosvicee laxo. Want ik wil er inderdaad wel alles aan doen om het te verhelpen.
Mijn zoontje heeft momenteel het tegenovergestelde. Die is aan de diarree en vanmorgen ook begonnen met overgeven. HELP!! Heb net de HA even gebeld wat ik daar mee moet ivm de mexicaanse griep. De assistente zou de dokter zelf even terug laten bellen. Ik weet nl. niet wat ik nu moet geloven. Je hoort in de media zulke tegenstrijdige berichten.

Nee hoor je bent helemaal niet erg. Voor ik die kleine voelde heb ik ook met de gedachten gespeeld om zo'n ding te huren ofzo. Maar ja dan blijf ik daar zolang over nadenken dat ik die kleine dus inmiddels al voelde en dan heb je 'm dus eigenlijk niet nodig.
En in jouw geval kan ik het helemaal begrijpen. Je bent al een "voor de gek gehouden" en wil je er nu zelf een beetje de controle over hebben.

Tjonge wat gaat dat alweer snel dat je volgende week weer voor een echo mag. Hoeveel weken ben je nu ook alweer? Een week of 14? Begin je al te groeien?

Ja dat geboortekaartje is geregeld. Tenminste, het uitzoeken. Van het weekend wil ik alle adressen even bij elkaar gaan zoeken zodat ik weet hoeveel we er nodig hebben en dan ga ik ze volgende week bestellen. Heb ik 't mooi ruim voor de 36 weken geregeld ;-)

Je hebt groot gelijk dat je je ziek gemeld hebt. Je moet al je energie nu gebruiken voor je kleintje. Dat werken komt wel weer. Jouw en je baby's gezondheid gaan nu voor.
En idd met 2 kids dan is volledige rust geen optie. Je dochter is in ieder geval al wel zo groot dat ze veel zelf kan, maar helemaal zelfstandig zijn ze dan ook nog niet. En je ziet vaak dat ze dan misbruik van de situatie gaan maken, of ben je daar met die 2 van jou niet bang voor?

Dat geloof ik dat ze het geweldig vind. Dat is dan weer het leuke van het leeftijdsverschil. Je kunt je vreugde (en soms verdrietjes) al een beetje met haar delen. Mijn zus heeft een dochter van 11 en die is helemaal weg van baby's en alles wat daarbij hoort. Ze logeert hier ook heel regelmatig en die vindt het ook helemaal geweldig dat wij weer een baby krijgen. Als het voor de herfstvakantie geboren wordt zal ze de hele vakantie wel willen komen logeren denk ik.
Mijn zoontje is 4 en die vindt het ook prachtig. Alleen twijfel ik of hij ook echt snapt dat er ook echt een baby in mijn buik zit die er over een aantal weken ook uit komt en bij ons blijft. Wel moet ie als ik wegga ook de baby even een kusje geven en hij is heel voorzichtig met me.
Denk je dat Jelle het wel begrijpt dat er echt een baby in je buik zit?

En een fiks gepeperde rekening straks in je brievenbus zeker haha. Ik heb mijn auto pas ook bij de garage gehad met als gevolg een rekening van bijna 700 euro. Maar ja, daar kan ik geen andere auto voor kopen, denk ik dan maar.

Liefs van Corina

Hallo meiden,

Ik zou vanochtend tussen 8.30 en 10.00uur gebeld worden door het ziekenhuis en het werd tegen 13.30uur. Slechte zaak vind ik maar goed.
Mijn progesteronwaarde is 68. De gynaecoloog zei, omdat je bloedgeprikt heb op cyclusdag 23 weet ik niet zeker of je een eisprong hebt gehad. Maar ik kon me nog herinneren dat ik de vorige keer een waarde van 30 had en dat ik een eisprong had gehad. Ik snap daar nooit iets van. Weten jullie dat wel?
Ik zit nu op cyclusdag 26 en moet tot dag 35 wachten en dan mag ik testen. Als ik dan mijn menstruatie niet krijg moet ik provera gebruiken om mijn menstruatie op te wekken en daarna clomid.
Maar de gynaecoloog ging er eigenlijk wel vanuit dat het wel een eisprong is geweest.

Verder ben ik best moe, heb afgelopen nacht ook een slaapdienst gehad.
Vanmiddag heb ik mijn nieuwe fiets opgehaald.
Ben er erg blij mee!!

Meiden ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!!!
In ieder geval een goed weekend!

Liefs van Patries.

Hoi Patries,

Ik wet niks over progesteronwaarde en wat hij moet zijn om een eisprong gehad te hebben, maar als de gyn er van uit gaat, denk ik dat jij dat ook wel kunt doen.
Is je temp nog hoog?
Ik zou daar nu maar gewoon van uit gaan als ik jou was!
Hopelijk heb je de provera niet nodig en mag je op dag 35 positief testen! Ik duim heel hard voor je!

Groetjes en jij ook een prettig weekend!
Suus

Hoi Corina,

Ik krijg (helaas) geen echo hoor, volgende week. Ga alleen naar de VK en dan gaan we naar het hartje luisteren ;-)
Nou, ik heb alweer spijt van die doptone hoor!
De eerste dag leuk het hartje gehoord en opgenomen, maar toen ik het manlief wilde laten horen, kon ik niks meer vinden.
Gisteren avond weer eens geprobeerd maar weer niks.
Nu maak ik me geen enorme zorgen, want ik hoorde de kleine wel steeds snel onder de doptone doorglippen en ik voel het sinds gisteren (nog niet heel de dag, maar af en toe, net of er een vlindertje aan de binnenkant van mijn buik fladdert) en zelf mijn man heeft het gevoeld!
Die deed zijn hand op mijn buik toen we lekker op de bank TV zaten te kijken en ineens was daar het 'gekriebel' ik zei nog niks en ineens zegt mijn man;'ik voel het!' dus ik vroeg, wat voel je dan en wanneer? En het klopte precies met wat ik voelde en ook de plaats klopte. Zo grappig!
Bij de andere 2 kon hij het nooit voelen, want die 2 hielden zich altijd meteen stil als papa's hand op mijn buik kwam, maar deze kroop er helemaal tegenaan leek het wel. Even haalde hij zijn hand weg en ik voelde niks meer. Om uit te proberen of het nog een keer zou lukken weer hand op de buik en ja hoor! Daar was het weer.
De andere 2 voelde ik overigens ook al met 14 weken.
Dus erge zorgen maak ik me niet, maar helemaal gerust voel ik me ook niet door dat ding.
Gebruik het nu dus maar even niet meer, tot ik dinsdag bij de VK het hartje weer gehoord heb.
Denk dus ook dat ik over 2 weekjes dat ding weer terug stuur (huur je per maand).
Ach ja, ik heb wel even het hartje gehoord en op kunnen nemen, dus daar luisteren we dan maar af en toe naar ;-)
Maar zal blij zijn als de VK gewoon het hartje kan laten horen.

Wat een verhaal weer he....

De auto viel ons gelukkig enigszins mee. Was nog een bom met duiten, maar minder dan manlief had gedacht. Nu is ie gelukkig weer in orde en hopelijk blijft dat voorlopig zo!

Hoe gaat het nu verder met jou? Hebben de pruimen verder nog geholpen of toch maar aan de roosvicee laxo gegaan?
Ik voel me gelukkig beetje bij beetje opknappen. Ben nog wel erg moe, maar ja, dat kan ook bijna niet anders. Gaat goedkomen!

Prettig weekend in ieder geval!

Groetjes Suus

Hoi Patries,

Ook ik heb geen ervaring met progesteronwaarden. Maar idd zoals Suus zei, als je arts denkt dat je een eisprong hebt gehad, zou ik daar maar vanuit gaan. Hij is de geleerde in het verhaal dus zou daar maar niet aan twijfelen. Op naar de 35e dag. Wanneer is die precies?

Groetjes Corina

Hoi Suus,

Een heel verhaal ja, maar ik hou daar wel van hoor. En als je eenmaal aan het typen bent dan ben je ook zo weer een eind weg. Ik vind dat wel gezellig hoor, dus type maar lekker raak :).

Dat is ook de reden waarom verloskundigen het thuisgebruik van een doptone afraden. Vaak maak je je onnodig ongerust als je het hartje niet kunt vinden. Maar morgen mag je lekker bij de vk gaan luisteren. Altijd weer een ontroerend moment vind ik. Krijg toch altijd weer even een brok in mijn keel.

Wat heerlijk dat je het al voelt! Ik voelde het pas met de 19 weken en mijn man pas rond de 24 weken. Fantastisch gevoel weer hè. Dan kun je helemaal weg dromen op zo'n moment vind je niet?
En het is elke dag weer een bevestiging dat het allemaal nog goed gaat daarbinnen. Dat vind ik ook het fijne ervan.

Nou met die poeperij van mij gaat het nog niet best. Ik heb net de vk gebeld. Heb donderdag en vrijdag aan de pruimen gezeten. Zaterdag de laxo gekocht, maar het komt nog steeds niet. Nu moest ik van de vk de HA bellen. Dat heb ik maar gedaan en die belt me straks terug. Waarschijnlijk krijg ik dan een één of ander laxerend middel. Had eigenlijk liever nog even afgewacht, maar ik ben bang hoe langer ik wacht hoe moeilijker ik het weer op gang ga krijgen.
Verder voel ik me prima. Moet nu wel regelmatig 's middags even gaan liggen omdat ik sneller moe ben maar verder mag ik echt niet klagen.
Vanmiddag ga ik de geboortekaartjes bestellen. Komt nu allemaal dichterbij hè. En als ik dan de tekst lees die op het geboortekaartje moet komen dan wordt het verlangen naar ons kleintje alleen maar weer groter....

Gelukkig dat je je beter gaat voelen, want elke dag zo kotsmisselijk lijkt me ook niet bepaald een pretje. Dan voel je je ook net een vaatdoek lijkt me. Wie weet reageert je lichaam nu beter op je zwangerschap. Ik hoop het voor je.

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan