Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi meiden,

Corina: Wat balen dat je niet makkelijk naar de wc kan. Vervelend hoor!!
Hoop snel dat je de juiste oplossing hebt gevonden.
Wat is eigenlijk precies jou uitgerekende datum?
Want het schiet op he!

Suus: Ben je nog steeds zo misselijk dan?
Hoop dat jij je snel goed voelt.
Wat super zeg dat je de kleine al zo vroeg gevoeld hebt. Mooi en speciaal moment.

Weet je waarom ik twijfel of ik een eisprong heb gehad. Omdat de gynaecoloog ook twijfelde.
Ik moest afwachten en mag zondag pas testen.
's ochtends is mijn temperatuur niet zo heel erg hoog, maar heb een paar keer overdag getemperatuurd en toen zat ik steeds rond de 37,5 tot en met 37,9
Geen idee, misschien een griepje onder de leden, maar ik voel me goed. haha!

Deze week verhuizen met het werk. Dus inpakken/opruimen etc.
Druk druk druk, wel een goede afleiding.

Groetjes van Patries.

Gisterenmorgen bij de VK geweest en het hartje gehoord! Wat een heerlijk moment weer! (had gisteren al geprobeerd een berichtje te plaatsen, maar hij deed het weer eens niet).
Er liep een traan uit mijn oog en mijn dochter vroeg waarom dat was. Tja, van blijdschap natuurlijk ;-)
Wel verteld dat ik me dit keer veel meer zorgen maak.
Nu mag ik over 3 weken alweer terug komen.
Aanvraagformulier voor de 20 weken echo meegekregen. Ze gaf wel de tip echt pas met 20 weken af te spreken omdat de structuren dan pas echt goed te zien zijn volgens haar, omdat de kleine tot die tijd nogal op een rolletje ligt.
Maar denk dat ik toch lekker eerder ga, want mochten ze niet alles goed kunnen zien, dan mag ik lekker nog een keer ;-)
Buik was goed gegroeid. Baarmoeder zit nog maar net onder mijn navel (nu 14w4d). Volgens de VK is dat redelijk normaal bij een 3de zwangerschap. De kleine heeft dus echt alle ruimte.
Ook verteld dat zelfs mijn man de kleine al gevoeld heeft en dat kan ook volgens de VK, juist doordat de kleine overal heen kan zwemmen.

Corina;
Jammer dat het nog steeds niet zo goed gaat met de stoelgang. Hopelijk heb je inmiddels iets gekregen om het op gang te brengen.
Wat kun je daar naar van zijn he!

Patries:
Ja, ben nog steeds zo misselijk. Jammer, maar het is niet anders. Heb me er nu maar op ingesteld dat het nog wel een poosje gaat duren. Bij mijn dochter ook tot 20 weken misselijk geweest, dus ga daar nu maar van uit.
Ben alleen maar blij dat het met de kleine gewoon goed gaat!

Blijft dus spannend wat betreft je eisprong. Hoe hoog is je temp 's ochtends?
Nu zei mijn gyn dat een temp curve niet altijd heel betrouwbaar is en dat een progesteronwaarde meer zegt. Maar goed, jouw gyn twijfelde dus ook.
Spannend hoor! Lukt het een beetje om tot zondag te wachten met testen?
Ik hoop echt heel hard voor je dat de test positief zal zijn! Gelukkig heb je veel afleiding, dat scheelt natuurlijk wel!

Groetjes Suus

Hoi meiden,

Ik had ook al eerder willen reageren, maar ik zit helaas met een ziek kind. Koorts, diarree en overgeven. Dus buikgriep. Schijnt hier te heersen. Nou ja hij kan het maar weer gehad hebben, maar leuk is het niet. De 1e week weer naar school en gelijk ziek. Hij ligt nu lekker even op de bank een dutje te doen.

Met mij gaat het wat stoelgang betreft beter. Klinkt misschien niet interessant maar ben nu al 3 dagen achter elkaar een keer geweest. Maandag had ik wel de vk gebeld omdat het nog steeds niet kwam. Van haar moest ik de ha bellen en die heeft me een recept gegeven voor een laxeermiddel. Die zou ik gisteren even op gaan halen, maar ja nu Gernald ziek is kan dat niet. Dus nu brengen ze het vrijdag. Maar juist toen ik 's middags de dokter aan de lijn had gehad, moest ik 's avonds naar de wc! Dat is nu altijd als je de dokter inschakelt zijn de klachten over. Maar goed ik ga het laxeermiddel wel halen, want als ik er nu weer last van krijg heb ik in ieder geval wat in huis. Hopelijk is het niet nodig maar je weet maar nooit.

@Patries: ja het begint op te schieten. Ben vandaag 33 weken. Dus nog 7 weekjes als het goed is en hij/zij langer blijft zitten dan zijn/haar grote broer. Ik ben 21 oktober uitgerekend.
Spannende dagen weer voor je. Heb je er een goed gevoel over of durf je geen gevoel toe te laten? Ik ga heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verschrikkelijk hard voor je duimen meid! Ik hoop ook zo voor je dat je weer zwanger bent en dat het nu wel goed mag gaan!

@Suus:
Heerlijk dat je het hartje gehoord hebt! Gelukkig maar dat die doptone van jou geen gelijk had ;-)
Kan me voorstellen dat je een traantje liet. Bij mij schiet er ook nog steeds een brok in mijn keel als ik het hoor. Zijn natuurlijk ook wel de hormonen, want de tranen zitten nu toch erg hoog, of heb jij daar geen last van? Ik jank om het minst of geringste hoor haha.
Maar mag je wel gewoon onder controle van de vk blijven? Hoef je niet bij de gyn op controle ivm met je verleden?

Groetjes Corina

Hallo meiden,

Bedankt dat jullie aan me denken!!
Mijn temperatuur is rond de 37,1 graden 's ochtends. Overdag hoger, maar goed ik ga er niet vanuit. Het is wel spannend, maar ik probeer niet teveel hoop te creeéren.
Ik voel niet veel anders, dan anders dus weet niet.
Ik wacht echt af tot zondagmorgen met testen, want ja eerder heeft denk ik niet veel zin. Ik ben nog niet ongesteld geworden, dus dat is al een goed teken.

Corina: Wat vervelend zeg een ziek kind in huis. Ze kunnen dan ook zo ziek worden als ze dat hebben. Ik hoop dat die snel de oude is.
Gelukkig gaat het met jou goed. En de stoelgang weer opgang gekomen. Gelukkig he!

Suus: Wat fijn zeg, dat je het hartje gehoord hebt.
En dat traantje mag er wezen, het is iets om trots op te zijn toch!!

Fijne week en goed weekend alvast!!
Groetjes van Patries.

Hoi Corina,

He, jij ook al een ziek kind. Zo zielig zijn ze dan he! Je zou het het liefst van ze overnemen!
Ik ben zelf net een beetje opgeknapt en nu zit ik al 2 dagen achter elkaar bij de huisarts.
Beide kindjes een fikse keelontsteking.
Gisteren expres ook naar Fleur d'r keel laten kijken, maar die was toen alleen rood en dik en ze had (nog) geen koorts. Gisterenavond begon de koorts natuurlijk wel en vanmorgen net zo'n dikke keel als Jelle.
Balen hoor! Ik krijd die antibiotica er al niet in bij Jelle, laat staan straks bij drama queen Fleur.
Maar goed, we zien wel waar het schip strand. Hopelijk gaan ze vanmiddag allebei even slapen, want door de gebroken nachten (want ja, ze willen toch alleen mama als ze ziek zijn) ben ik helemaal op. En ik moet vanavond nog werken.......

Gelukkig gaat het met de stoelgang nu goed. Idd maar gewoon het laxeermiddel halen voor het geval dat. Hopelijk heb je het niet nodig, maar je kan het maar vast in huis hebben he!

Ik mag van de gyn onder controle van de VK blijven zolang het goed gaat met de bloeddruk en ik er mezelf goed bij voel.
Bij de gyn is het zo'n beetje standaard een uur wachten voor je aan de beurt bent, dus daarom liever naar de VK. Maar zodra ik klachten krijg en/of mijn bloeddruk omhoog gaat of ik het gewoon zelf niet meer vertrouw, ga ik meteen naar de gyn. De VK is er van op de hoogte en vond het ook goed. Scheelt me nu heel veel tijd.

Jij beterschap met jouw zoontje! Hopelijk is hij snel weer beter!

Liefs Suus

Hoi Patries,

Een beetje spannend is het dus wel! Zolang je temp hoog blijft is er hoop he!
Ik duim heeeeel hard voor je! Maar ik snap ook heel goed dat je jezelf niet helemaal gek probeerd te maken. Ik zou ook zondag afwachten als ik jou was, zolang je temp hoog blijft is het toch een goed teken he!

En inderdaad ben ik er heel trots op dat ik nog een keer zo'n kleintje in mijn buik mag laten groeien!
Ik gun dat jou ook zo! Hopelijk is het snel zo ver en gaat het dit keer allemaal goed!

Nog een paar spannende dagen voor jou dus!

Liefs Suus

Hoi Patries,

Heel vervelend ja een ziek kind, maar ja wat doe je er aan hè. Hopelijk is hij er snel weer bovenop.

En ik ben heel blij dat ik weer fatsoenlijk naar de wc kan. Hoef ik tenminste niet aan dat laxeermiddel.

Nou meid nog 1 dagje in spanning en dan mag je testen. Moet je zondag ook ongesteld worden of morgen al? Ik hoop natuurlijk dat je niet ongesteld wordt, maar je snapt me denk ik wel.

Ik ga vrolijk door met duimen voor je hoor. Laat je gauw wat weten als je de uitslag van je test hebt?

Groetjes Corina

Hoi Suus,

Oh jij ook al met zieke kinderen. Maar dan andere klachten dan die van mij. Ja die antibiotica is een ramp om dat bij kleine kinderen naar binnen te krijgen. Vorig jaar zijn wij ook heel erg met Gernald aan het tobben geweest en verschillende antibiotica gehad, maar het was een drama om dat binnen te krijgen. Ik had zelfs het idee dat hij er niet tegen kon, want het was nog maar amper binnen of hij spoog het alweer uit. En achteraf bleek het de ziekte van Pfeiffer te zijn, dus daar hielp die antibiotica toch niet voor.
Maar wel vervelend dat je ze alle 2 ziek hebt. aan de andere kant als ze het tegelijk hebben, dan heb je het maar weer gehad. Sterkte met ze en beterschap!
Met Gernald gaat het nog niet hard. Hij heeft wel wat minder hoge koorts vandaag, maar hij is de bank bijna niet af geweest en dat deugd natuurlijk niet voor een kind van 4. Ik hoop toch echt dat het morgen wat beter gaat want ik wordt er wel een beetje moedeloos van. Dit was al de 4e dag. En ik slaap 's nachts heel slecht doordat ik steeds naar 'm toe moet. En normaal dan stap ik weer in bed en slaap ik weer, maar dat is nu toch wel even een beetje anders. Maar goed, nog even op mijn tanden bijten hoop ik maar.

Ja precies, daarom heb ik het recept ook maar niet afgebeld, want ik denk, dan heb ik wat achter de hand en hoef ik de HA niet steeds lastig te vallen.

En bij een vk vind ik 't wat persoonlijker en gezelliger dan bij een gyn vind je niet? Gaat het nog steeds een beetje beter met je misselijkheid of ben je nog steeds zo beroerd?

Voelde jij bij je andere kids dat ze indaalde? En zo ja, wat voelde je dan? Ik heb nl. het idee dat die kleine van ons deze week aan het indalen is. Ik vind dat mijn buik lager zit en ik heb van de week best pijn in mijn schaamstreek gehad. Zou anders ook niet weten wat het moet zijn. Ik moet dinsdag weer naar de vk, dus dan weet ik het zeker, maar ben even benieuwd of jij soms dezelfde ervaring hebt.

Nou ik ga maar weer eens stoppen, want het is weer een schandalig lang verhaal geworden :).

Groetjes van Corina

Terug
Bovenaan