Hoi Corina,
Ja soms doet het forum zo raar!
Fijn dat je zoontje alweer aan de beterende hand is.
Hij is dan zeker flink ziek geweest. Zielig is dat he! En als je niet weet wat het is, is het helemaal zo vervelend.
Jelle heeft vorig jaar mei in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging. Hij had al dagen hoge koorts. Daarnaast had hij diarree en gaf hij over.
Ik was net naar de huisarts geweest, die had gezegd dat we de piek wel gehad hadden, dat het pappen en nathouden was. Ik kwam thuis en gaf hem te drinken. Hij spuugde alles in 1 golf weer uit. Dus ik wilde hem douchen. Gewoon even snel een beetje afspoelen. Toen ik hem er onder uit pakte gloeide hij als een gek, terwijl hij een uurtje daarvoor een paracetamol had gekregen. Ik hem getempt. 40 graden koorts. Dus maar weer een paracetamol erin. En toen kreeg ik de schrik van mijn leven. Hij kwam in een koortstuip. Doodeng was dat. In paniek mijn zus gebeld (die arts is), daarna mijn eigen huisarts. Ik kon over 2 uur wel langs komen zeiden ze.
Daar heb ik niet op gewacht, Heb mijn schoonouders gebeld om op mijn dochter te passen, zij kwamen meteen. Mijn schoonvader heeft mij met Jelle naar het ziekenhuis gebracht.
Onderweg kwam hij weer bij en voelde ik me bezwaard. Maar gelukkig wilde mijn schoonvader persee dat ik toch met hem naar de eerste hulp ging. Gelukkig werden we daar meteen serieus genomen. Ondanks de extra paracetamol had hij nog 39.5 graden koorts. Bloedgeprikt en toen kwam de kinderarts. Hij was uitgedroogd en moest aan de sonde. 4 dagen heeft hij met een sonde in het ziekenhuis gelegen. Wat is dat ventje ziek geweest! Zo zielig. Sindsdien ben ik wel een beetje bang als hij koorts krijgt. Want de kans op herhaling is groot. Maar tot nu toe gelukkig niet meer gebeurd. Geef hem ook wat sneller paracetamol. (hmmm, heel verhaal zo, oeps!)
Onze kids zijn nu ook wel weer redelijk aan het opknappen.
Zijn nog wel meer moe en hun keeltjes zijn nog wat dik, maar ze eten en drinken weer een beetje en geven ook aan dat het minder pijn doet. Ze zijn nu gelukkig ook allebei koortsvrij. Fleur pas sinds vanmorgen, maar goed.
Vandaag begon school en ik wilde haar die eerste dag niet ontzeggen.
Heb haar dus maar een ochtendje naar school gedaan. Ze ziet nog ontzettend wit en erg natte oogjes. Morgen ook nog maar een ochtendje ipv een hele dag en dan zien we wel weer.
Jelle mag morgen weer voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Ben benieuwd wat hij er van gaat vinden. Er zijn 2 peuterspeelzalen samen gegaan. Ze hebben de groepen nu door elkaar gedaan, zo ook de juffen. Jammer genoeg krijgt hij net de juf waar hij het minste mee heeft. En 1 nieuwe juf, die we nog niet kennen. Hij zegt steeds dat hij naar juf Ineke en juf Dimphy wil, maar die heeft hij dus niet meer. We zien het wel morgen. Hij is gelukkig niet zo eenkennig, dus zal wel los lopen.
Dus jou zoontje is nog een dagje thuis. Groot gelijk hoor! Dat is ook de reden dat Fleur maar een ochtendje mag van mij. Anders red ze het einde van de week niet. De juf weet goed dat Fleur snel ziek is, dus die doet daar gelukkig ook niet moeilijk over.
Fijn dat je weer een beetje bijgeslapen bent. Ik had dat voor morgen middag ook even gehoopt, maar nu gaat Jelle wel 's middags naar school, maar dan is Fleur dus weer thuis. Ach ja....
Dan nu maar meteen naar bedje toe.
Welterusten,
Groetjes Suus