Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Suus,

Ja zo'n buikgriep is niet fijn. Gelukkig ben ik wel weer redelijk fit. Ik zit alleen nog wel aan de Norit, maar goed hopelijk is dat nog maar van korte duur.

Met Gernald was het donderdag nog niet zo goed gegaan op school. Ben hem tussen de middag op gaan halen omdat hij zo verschrikkelijk moe was. Vrijdag wel weer gewoon laten gaan en toen ik tussen de middag belde hoe het ging zeiden ze dat het goed ging. Hij lijkt het nu allemaal wel weer te boven. Had vandaag alleen wel in zijn broek gepoept (dun) dus dat zit toch nog niet helemaal goed. Wel vreemd want van het weekend heeft ie het een paar keer op de wc gedaan en was het gewoon normaal.

Hoe was het met Jelle bij de kinderarts? Moet je nog terugkomen of was het echt de laatste keer? Vind ie het vervelend om op controle te moeten?

De vorige keer is de bevalling begonnen met het breken/scheuren van de vliezen. Maar ja dat kan nu anders gaan natuurlijk. Die buikpijn vorige week is natuurlijk een voorbode geweest van mijn buikgriep dus kan het gelukkig nu wel weer een beetje loslaten.
Ze (de vk) zei dat ik wel een iets grotere kans heb dat het vroeger komt als iemand die nog nooit een vroeggeboorte heeft gehad, maar dat het percentage dat die kans groter is eigenlijk niet noemenswaardig groot is. Dus met andere woorden, je kunt er niks van op aan. De vk houdt er wel rekening mee dat het eventueel te vroeg kàn komen maar gaat er niet zo maar van uit.
Maar volgende week heb ik een dubbele (extra lange dus) afspraak en kan ik het er even rustig met haar over hebben. Dat vind ik op zich wel fijn.

Oh dat gevoel ken ik. Je kunt jezelf wel wat doen, als je zo uitgevallen bent tegen je kind. En als je dan een verschrikt of verdrietig snoetje ziet kun je wel mee huilen.
Gelukkig zijn ze het al gauw vergeten, maar je kunt je er wel heel schuldig over voelen ja. Ze begrijpen ook niet dat hormonen dat met je doen, dus dat je er zelf ook niet echt wat aan kunt doen en dat maakt het dubbel moeilijk.
Nou ik hoop met je mee dat je nu een heel aantal goede weken tegemoet gaat.

Zo en nu ga ik nog ff strijken.

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Gelukkig weer wat opgeknapt dus. Nu maar hopen dat Gernald nu niet ook nog de buikgriep krijgt.

Jelle vind het wel gezellig hoor, bij de dokter. Is altijd wel vrolijk daar.
Maar was inderdaad de laatste keer. Het gaat gewoon heel goed zoals het gaat. Hij blijft goed groeien, komt dus niks tekort. Pas als er iets bijzonders is, kunnen we weer een verwijzing vragen aan de huisarts. Maar ik ga er van uit dat we gewoon zo door kunnen gaan en dat dat goed gaat.
Hij zal echt wel eens met zijn kont tegen de krib gaan, maar dat zal niet vaak gebeuren denk ik.
Hij krijgt er zelf last van als hij wel melkproducten gebruikt en geen capsules inneemt.
De dokter zei ook dat ze dat snel genoeg zelf ook doorhebben en dat ze er dan ook niet eens meer behoefte aan hebben. Hij weet ook niet meer beter. Hij was 2 toen hij op dieet ging.

Dus de kans op vroeggeboorte is er wel, maar niet veel groter dan bij ieder ander. Dat klinkt wel positief. En dat die buikpijn bij jou buikgriep hoorde is ook wel prettig om te weten he.
Als ik het goed heb, ben je nu al iets verder dan toen met Gernald (of niet?)
En met 37 weken mag het komen natuurlijk! Dat gaat vast goedkomen hoor!
Wel fijn dat de VK de tijd voor je neemt!
Het is gewoon ook heel erg belangrijk dat je met een goed gevoel je bevalling in gaat he!

Mijn misselijkheid is echt minder aan het worden.
Heb af en toe nog wel de neiging tot spugen, maar kan het nu gelukkig tegenhouden en ik voel me niet meer de hele dag door misselijk. Wel erg prettig hoor!
Mijn bekken doet nu wel zeer, maar ja. Ook dat hoort er bij (voor mij).
Mijn bloeddruk was gisteren wat te hoog, maar vandaag tot nu toe niet gelukkig.
Vond het ook wel weer erg vroeg. Hoop toch echt dat het nog een paar weken goed kan blijven gaan.
Maar ga toch maar aangeven over 2 weken bij de VK dat ik de rest van de controles in het ziekenhuis ga laten doen. Want ik wordt er wel een beetje onzeker van, van die wisselende bloeddruk. Zeker omdat de gyn heeft gezegd dat we er deze keer eerder bij moeten zijn ivm instellen op medicatie. Hopelijk kunnen we daarmee leverfunctiestoornissen voorkomen.

Ellendig af en toe die hormonen he! En als je dan ook nog eens moe bent kan je zo weinig hebben.
Gelukkig gaat het de laatste dagen dus beter en kan ik ook weer een stuk liever zijn voor de kinderen. Merk het meteen aan ze. Zijn zelf ook meteen een stuk liever.
Gisteren is Fleur voor het eerst naar dansles geweest en ik ben wezen kijken (2 uurtjes vrij genomen van mijn werk). Wat stond ze daar te stralen in d'r balletpakje zeg! Heerlijk om te zien!

Ik ga d'r zo maar even ophalen van school. Kan ze lekker even thuis eten.

Tot later!
Groetjes Suus

Hoi Corina,

Gelukkig weer wat opgeknapt dus. Nu maar hopen dat Gernald nu niet ook nog de buikgriep krijgt.

Jelle vind het wel gezellig hoor, bij de dokter. Is altijd wel vrolijk daar.
Maar was inderdaad de laatste keer. Het gaat gewoon heel goed zoals het gaat. Hij blijft goed groeien, komt dus niks tekort. Pas als er iets bijzonders is, kunnen we weer een verwijzing vragen aan de huisarts. Maar ik ga er van uit dat we gewoon zo door kunnen gaan en dat dat goed gaat.
Hij zal echt wel eens met zijn kont tegen de krib gaan, maar dat zal niet vaak gebeuren denk ik.
Hij krijgt er zelf last van als hij wel melkproducten gebruikt en geen capsules inneemt.
De dokter zei ook dat ze dat snel genoeg zelf ook doorhebben en dat ze er dan ook niet eens meer behoefte aan hebben. Hij weet ook niet meer beter. Hij was 2 toen hij op dieet ging.

Dus de kans op vroeggeboorte is er wel, maar niet veel groter dan bij ieder ander. Dat klinkt wel positief. En dat die buikpijn bij jou buikgriep hoorde is ook wel prettig om te weten he.
Als ik het goed heb, ben je nu al iets verder dan toen met Gernald (of niet?)
En met 37 weken mag het komen natuurlijk! Dat gaat vast goedkomen hoor!
Wel fijn dat de VK de tijd voor je neemt!
Het is gewoon ook heel erg belangrijk dat je met een goed gevoel je bevalling in gaat he!

Mijn misselijkheid is echt minder aan het worden.
Heb af en toe nog wel de neiging tot spugen, maar kan het nu gelukkig tegenhouden en ik voel me niet meer de hele dag door misselijk. Wel erg prettig hoor!
Mijn bekken doet nu wel zeer, maar ja. Ook dat hoort er bij (voor mij).
Mijn bloeddruk was gisteren wat te hoog, maar vandaag tot nu toe niet gelukkig.
Vond het ook wel weer erg vroeg. Hoop toch echt dat het nog een paar weken goed kan blijven gaan.
Maar ga toch maar aangeven over 2 weken bij de VK dat ik de rest van de controles in het ziekenhuis ga laten doen. Want ik wordt er wel een beetje onzeker van, van die wisselende bloeddruk. Zeker omdat de gyn heeft gezegd dat we er deze keer eerder bij moeten zijn ivm instellen op medicatie. Hopelijk kunnen we daarmee leverfunctiestoornissen voorkomen.

Ellendig af en toe die hormonen he! En als je dan ook nog eens moe bent kan je zo weinig hebben.
Gelukkig gaat het de laatste dagen dus beter en kan ik ook weer een stuk liever zijn voor de kinderen. Merk het meteen aan ze. Zijn zelf ook meteen een stuk liever.
Gisteren is Fleur voor het eerst naar dansles geweest en ik ben wezen kijken (2 uurtjes vrij genomen van mijn werk). Wat stond ze daar te stralen in d'r balletpakje zeg! Heerlijk om te zien!

Ik ga d'r zo maar even ophalen van school. Kan ze lekker even thuis eten.

Tot later!
Groetjes Suus

Hoi Suus,

Nou Gernald heeft mij aangestoken met de buikgriep. Hij heeft het eerst gehad en een week later kreeg ik het.....

Nou dan is jouw zoon heel anders dan de mijne. Als hij het woord "dokter" maar hoort dan begint hij al. "Hoef niet dokter"zegt ie dan. En onderzoeken is echt een drama. Hopelijk hoef ik er voorlopig niet meer naar toe met hem.
Maar gelukkig dat alles naar wens gaat en dat je zonder bijzonderheden niet meer terug hoeft te komen.

Nee ik ben nog niet over de termijn heen. Ik was toen 36+2weken en ik ben vandaag precies 35 weken, dus nog anderhalve week voor ik die bereikt heb. Zal blij zijn als we bij de 37 zijn aangeland....
Ja ik heb echt hele fijne vken (zijn er 2). De 1 heb ik ook gehad met de zwangerschap van Gernald en met haar heb ik volgende week ook de afspraak. Dus dat vind ik wel fijn. Is een ontzettende lieve meid/vrouw, dit jaar zelf bevallen van haar eerste, dus ze weet ook waar ze over praat.

Als jij je prettiger voelt bij de gyn moet je daar zeker naar toe gaan. Alle ongemakken die je kunt voorkomen door vroege constatering is natuurlijk meegenomen. Met hoeveel weken begonnen de vorige keren de problemen?

Toen gloeide mama Suus van trots zeker, toen ze haar dochter zag stralen daar :)

Nou ik ga mezelf nog even aan het werk zetten. Heb helemaal geen zin en puf, maar het moet.

Doei
Groetjes Corina

Hoi Corina,

Nou, hetzelfde virus heeft mij te pakken gekregen. Man, wat was ik beroerd gisteren!
Nu nog niet echt de oude, maar voel me wel weer wat beter. Wat een ellende!
Had jij ook zo enorm veel last van krampen?
Ik heb liggen krioelen in mijn bed van de pijn. Had de hele dag ook een harde buik van die krampen.
Moest mijn man ook nog eens overwerken, maar ik kon echt mijn bed niet uitkomen.
Dus mijn schoonouders maar gebeld, die hebben de kindjes opgehaald en zijn daar blijven slapen. Manlief was pas om 21.30 uur thuis.

Ga vandaag nog maar niet werken, want ik voel me nog superbrak en nog steeds wel wat misselijk. En nog veel harde buiken. Hoop wel dat dat snel over gaat.

Dus jij nog een spannende anderhalve week!
Ik had het niet teruggelezen, maar ik dacht dat jij met 35 weken was bevallen. Vandaar dat ik dacht dat je er overheen was.
Alles nog rustig in je buik?
Ik ga er van uit dat je in ieder geval pas met 37 weken gaat bevallen hoor! Gaat vast goedkomen!
Duim voor je!

Zoonlief is echt een bikkel. Had zelf verwacht dat hij er een heel trauma van zou hebben opgelopen, maar nee hoor! Alleen moet ik het niet over bloedprikken hebben, dat vind ie niks. Maar naar de dokter en buikje voelen is geen enkel probleem gelukkig.

Moeder straalde inderdaad van trots bij het zien van haar eigen ballerina. Ze vond het echt fantastisch! Dat vond ik zelf vroeger ook.

Ik ga volgende week dinsdag nog naar de vk en ga het dan met haar bespreken.
Nu was de volgende dag mijn bloeddruk gelukkig wel weer goed. Gisteren niet gemeten ivm het ziek zijn. Maar ik denk dat ik me idd prettiger zal voelen als ik rechtreeks naar de gyn kan als er iets is.
Maar goed, dat is ook de afspraak met de vk.
Gelukkig heb ik een kleine druktemaker in mijn buik, die zich iedere dag wel even laat voelen, dus hoef me nu niet meer zo'n zorgen te maken of het met die kleine nog wel goed gaat ;-)
Dat scheelt wel weer.

Zo, duik nu weer even mijn bedje in.

Groetjes Suus

Hallo Suus,

Met mij gaat het wel. Ben alleen erg moe, af en toe ineens misselijk en mijn borsten beginnen ook gevoeliger te worden.
Maar gelukkig ben ik nu even vier dagen vrij en volgende week drie dagen voor de echo moet ik werken, dus genoeg afleiding!!
Al met al gaat het best goed! Alleen het is zo zenuwslopend, wachten tot volgende week donderdag.

Balen zeg de buikgriep hebben, hoop dat je nu wel hersteld bent.
Is niet fijn he!

Iedereen alvast een fijn weekend!!
Groetjes van Patries.

Hoi Patries,

Ik kan me nog levendig voorstellen hoe lang die tijd tot je eerste echo duurt. Bah!
Maar gelukkig nog redelijk wat afleiding, dat scheelt wel wat he.
Wel heel prettig dat je steeds meer 'klachtjes' krijgt.
Geeft toch weer even een bevestiging dat er wat aan de hand is in je buik.

Die buikgriep is zeker balen!
Ben vandaag wel minder moe, maar helaas nog niet minder misselijk. Ach ja, heeft ook weer zo z'n voordelen. Was 1 kilo weer aangekomen van de 6 die ik was afgevallen. Maar nu ben ik er weer 2 kwijt. 7 kilo nu in totaal. Gaat lekker zo ;-)
Tja, moet er maar iets positiefs van maken.

Jij ook vast een fijn weekend!
En na het weekend duurt het echt niet lang meer voor je!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan