Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Corina: Hoe was het bij de verloskundige? Alles goed met je?
Ik heb vandaag de hele dag op mijn nichtje Lara van 5,5 maand gepast. Het was zo leuk en het is gewoon echt een lief meisje, huilt alleen als ze honger heeft of uit bed wil.
Ik heb echt genoten.
Ga je
morgen nog iets leuks doen met koninginnedag?

Suus: Ik heb nu sinds januari een eisprong. Januari en februari dezelfde dag de eisprong en maart later, maar had denk ik met wat stress te maken.
Had even een flinke dip wat betreft zwanger worden. Ik kon er even niet meer tegen dat het allemaal zo lang duurt.
Deze maand april zit ik nog op de eisprong te wachten. Ik temperatuur en gebruik ovulatietesten. Ik denk dat het nog drie, vier dagen duurt voordat ik de eisprong heb.
Dus een iets langere cyclus.
Verder wacht ik maar geduldig af. Ik gebruik 150mg clomid.
Hoe gaat het met jou?
Ga je nog koninginnedag vieren?

Liefs van Patries.
ps: Ik vind het fijn om hier met jullie te praten.

Ik heb vandaag de hele dag op mijn nichtje Lara van 5,5 maand gepast. Het was zo leuk en het is gewoon echt een lief meisje, huilt alleen als ze honger heeft of uit bed wil.
Ik heb echt genoten.
Ga je

Suus: Ik heb nu sinds januari een eisprong. Januari en februari dezelfde dag de eisprong en maart later, maar had denk ik met wat stress te maken.
Had even een flinke dip wat betreft zwanger worden. Ik kon er even niet meer tegen dat het allemaal zo lang duurt.
Deze maand april zit ik nog op de eisprong te wachten. Ik temperatuur en gebruik ovulatietesten. Ik denk dat het nog drie, vier dagen duurt voordat ik de eisprong heb.
Hoe gaat het met jou?

Liefs van Patries.

Ik heb echt genoten.
Ga je

Hoe gaat het met jou?

Liefs van Patries.

Hoi!

Zo zo lukte het plaatsen van je bericht niet?
Bij de verloskundige was alles goed. Ik had een keurige bloeddruk 125/77, we hebben het hartje gehoord en het feit dat ik nogal hard groei ligt eraan dat het de 2e is en dat mijn baarmoeder wat hoger zit dan normaal. Dus gelukkig geen bijzonderheden. Nu op naar de 20 weken echo. Heb gelijk maar een afspraak gemaakt dan kan ik daar niet meer tegenaan hikken. 8 juni om 15.15u moet ik er zijn....
Leuke naar zeg; Lara! Zal ik eens onthouden haha. Maar dan is ze nog heerlijk klein. Kun je lekker met haar knuffelen!
Het is bij jou dus nog steeds spannend wat betreft je eisprong. Nou meid ik blijf duimen hoor!
Wij gaan morgen bij mijn broer op kraamvisite. Daar is vorige week een baby geboren en aangezien ze 5 kwartier rijden van ons vandaan wonen zijn we er nog niet geweest, dus vonden we wel een ritje voor morgen. Maken we er gelijk een wat langer ritje van en willen we onderweg picknicken. En kan ik alvast weer eens de sfeer van een kraamvisite proeven voor straks :)
En jij ga jij nog iets leuks doen? 's Avonds werken, maar overdag nog leuke dingen doen?

Fijne dag morgen en tot de volgende keer. (vind het ook leuk en gezellig om zo met elkaar te klesten!)

Liefs van Corina

Hoi Corina,

Ik weet nog niet wanneer (en of ik ook echt) met clomid mag beginnen.
Heb 20 mei pas de eerste afspraak met de gyn. Maar aangezien het gaat om het ontbreken van een cyclus (eisprong) ging de huisarts hier wel van uit.
Nu maar hopen dat ze niet teveel onderzoeken van te voren hoeven te doen.
Ik heb zelf nu getempt, waarin ze kunnen zien dat ik geen eisprong heb (denk ik; zie mijn andere topic, temperaturen). En kan mijn cycli van de afgelopen anderhalf jaar vertellen natuurlijk.
Maar goed, maar even afwachten. Zit er wel aan te denken om aan mijn huisarts te vragen of ik wel vast een kuur kan krijgen om ongesteld te worden, zodat we in ieder geval weer een nieuwe kans krijgen.

Maar goed, geniet jij lekker van het zwanger zijn!
Ik vind het leuk om hier met jullie te kunnen kletsen over de eventuele onderzoeken en het evt gebruik van de clomid.

Liefs Suus

Hey patries,

Een spannende periode dus! Heb je al een ei ontdekt?
Temp je al lang? Misschien kun jij dan mijn vraag beantwoorden?
Ik zit nu op dag 38 en kan nog geen eisprong ontdekken.
Is jouw temp ook zo wisselent? is dat normaal?
Zal hieronder even de tekst van een ander topic van mij in plakken.

Ik heb even een vraagje; moet je temp echt stijgen? of zijn er ook
mensen die ondanks geen temperatuurstijging toch een eisprong gehad
hebben?
Mijn temp wisselt heel erg, tussen 36.5 en 36.9.
Vorige cyclus was na mijn eisprong (denk ik tenminste) mijn temp tussen de 37.1 en 37.4.
Nu op dag 38 nog geen temp boven de 36.9.
Ik temp altijd op dezelfde tijd, dus daar zit het verschil niet in.

Heb jij hier toevallig antwoord op?

Ik duim in ieder geval dat april/mei jullie maand gaat worden en dat je snel een positieve test in je handen mag hebben!

Liefs Suus

Hoi,

Suus: Ja dat is vervelend he, die wisselende temperatuur.
Ik merk zelf dat ik echt op vaste tijden moet temperaturen. Ik temperatuur meestal rond 9.00uur is voor mijn een gunstige tijd.
Maar je temperatuur daalt met de eisprong eerst en daarna stijgt die rond de 0,4 of hoger. Bij mij zie ik het altijd best duidelijk. Eerst 36,4 en dan dag erna en meestal sowieso na twee dagen rond de 37 graden of 37,1.
Ik heb vanmorgen trouwens getemperatuurd en ik had 36,4 en zie nu ineens, net een ovulatietest gedaan en het streepje werd ineens super donker, nog donkerder dan de controlestreep van de test. Echt super!!Want zo donker is die nog nooit geweest.
Gistermorgen al geklust, dus mijn mannetje vandaag sowieso en eventueel morgen ook even activeren tot actie, haha!!
Ik temperatuur sinds januari. Vind het wel lastig soms, maar goed voor een goed doel!!
Ik hoop dat jij snel wijzer word ervan en meer duidelijkheid krijgt.

Groetjes van Patries.

Hoi Corina,

Ten eerste gefeliciteerd met de geboorte van de kleine van je broer!
Altijd leuk he, om op kraamvisite te gaan.

Wat fijn zeg dat alles goed was bij de verloskundige!!En zeker weten: op naar de 20 weken echo, voor je het weet is het zover.
Bijzonder he, om het hartje weer te horen. Ik mocht toen met mijn zusje mee om het hartje te luisteren en ik heb het nog steeds op mijn mobieltje staan (opgenomen), klinkt zo gaaf!!

Wij hebben gister overdag eigenlijk gewoon lekker thuis gehangen, omdat ik toch weer op tijd moest werken.
Dus koninginnedag op tv gekeken, maar dat was zo enorm uit de hand gelopen met de aanrijding van al die mensen. Wat een kerel he!!
Ik kan er maar niet over uit.

Ben ik net een ovulatietest aan het doen en wat denk je? Nog positiever als de controlestreep. Dus wij weten wat we straks gaan doen!!haha.
Vanmorgen mijn temperatuur ook gedaald naar 36,4 dus zal die morgen of overmorgen wel stijgen. Ik ben zo blij, hopen dat het deze ronde lukt!!

Veel liefs van Patries.
En een goed weekend!!!

Terug
Bovenaan