Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Patries,
Je ziet inderdaad weer meer met 10 weken. Krijg je dan met 12 weken nog een (termijn)echo?
Hoe voel je je verder?

Corina,
Yeeeeeeh!!! 37 weken~! Ik wist dat het ging lukken hoor! Nu zelfs al 37+1!
Ja, voor het mooie voor de kleine nog een weekje in jouw buik en dan lekker eruit. Maar ja, dat heb je niet voor het zeggen he!
Nu maar hopen dat je straks niet overtijd gaat! ;-)
Die buik gaat natuurlijk steeds meer in de weg zitten.

Mijn bloeddruk blijft erg schommelen, maar over het algemeen is hij wel goed.
Heb dus nog niet aan de bel getrokken, maar controleer nu zo'n beetje om de dag mijn bloeddruk.
Wil het wel goed in de gaten houden.
De misselijkheid is nu alleen nog maar bij vlagen en kan ik (met moeite dat wel) mijn eten binnen houden. Krijg ook al iets meer energie (niet heel veel maar toch!)
Bij mij kan het aftellen gaan beginnen. Ben nu met mijn 19w1d lekker op de helft! Over 1,5 week de 20 weken echo, dat is wel weer even spannend.

Groetjes Suus

Hallo meiden,

Corina: Wat super over de 37weken heen, joepie!!!

Suus: Ja, dat schiet al op die 20 weken echo, spannend hoor!

Mijn beste vriendin heeft afgelopen week de 20 weken echo gehad, ze was toen 21 weken.
Alles was goed, dat geeft altijd wel een opluchting, want maakt niet uit hoever je bent. Het blijft een spannende tijd.

Met mij gaat het best goed. Wel veel moe en misselijk af en toe.
Wel had ik een vraag aan jullie: Ik kon gisternacht niet in slaap komen omdat ik het zo koud had.
Ik lag tot 3.00uur wakker. Ik had een lange pyama-broek aan en sokken aan.
Ik moet zeggen dat ik het regelmatig super koud heb, hadden jullie dat ook in het begin van de zwangerschap?

Groetjes van Patries.
Morgen lekker ontspannen bij het Sanadome Nijmegen, heb er zin in!!

Hoi meiden,

En vandaag alweer 37+2! Al een week langer zwanger dan de vorige keer! Maar zoals het nu voelt blijft het ook nog wel zitten tot de 38 weken. Lees om me heen zoveel verhalen dat er al verschillende zijn die voorweeën hebben of veel harde buiken e.d. Nou daar heb ik nog helemaal geen last van. Voorweeën??? Wat zijn dat? Weet echt niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Harde buiken heb ik nog wel eens maar niet echt vaak. Nu toevallig ook, maar heb vandaag het laatste stukje van mijn woonkamer een grote schoonmaakbeurt gegeven dus dat is wel verklaarbaar. Nu volgende week de keuken en bijkeuken nog en dan ben ik klaar. Vandaag ook het bord voor in de tuin afgemaakt. Nou ja, op een paar zwarte lijntjes na maar die kan ik pas tekenen als de verf droog is. Dan nog even plakletters kopen voor de naam. Ik geloof dat ik dan zo'n beetje met alles klaar ben en kan het grote wachten beginnen.

@ Suus:
Jouw voorgevoel klopte inderdaad. Heb het gelukkig gehaald. Hoop alleen niet dat je gelijk krijgt wat dat overlopen betreft. Ik denk dat dan hele lange weken gaan worden. En dan ook nog eens dat de baby dan steeds groter wordt. Zit niet op een 9 of 10 ponder te wachten :)

Gelukkig maar dat je bloeddruk (nog) niet verontrustend hoog is.
Tjonge ben blij dat ik niet de enige ben die de 20 weken echo spannend vond. Sommigen doen er zo laconiek over alsof het een pretecho is.
Hopelijk is alles goed en dan kun je toch wel weer van zo'n echo genieten. Dan is het al een echt kindje dat je ziet. Bij je andere kids, heb je toen ook een 20 weken echo gehad? Want toen was het nog niet standaard.

@Patries:
Ik heb het normaal nooit gauw koud en als ik zwanger ben al helemaal niet. Ik heb het juist warmer dan normaal. Maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen. De één heeft het misschien vaker warm en de ander koud.
Nou geniet er lekker van morgen in Nijmegen!

Allebei een fijn weekend!

Liefs Corina

Hallo meiden,

Helaas ben ik niet naar Nijmegen het Sanadome geweest, mijn vriend was ziek. Dus we gaan nu waarschijnlijk niet dit weekend, maar volgend weekend.

Vanmorgen visite gehad van Moeders voor Moeders.
Helaas mag ik niet mee doen. Ik moest een vragenlijst invullen en als je die 1 keer met ja beantwoord houd het op. Ik heb namelijk direct na mijn geboorte een bloedtransfusie gehad 1981. En alles telt zeg maar na 1980.
Kreeg wel een 9maanden magazine, mutsje groen voor de baby en een zwangerschapskalender, omdat ik wel moeite had gedaan om me aan te melden.

Ik voel me verder best goed. Niet meer zo heel erg koud, wel erg moe en af en toe misselijk.
Als het goed is komt nu ook de piek met hormonen en zal die langzaam afnemen.
Maandag de 10weken echo, ben zo benieuwd!Heb er echt zin in!

Hoe is het met jullie verder?

Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar druk druk druk druk. Pppffft! Heb het eigenlijk wel een beetje gehad nu. Maar goed.

Spannend Patries, maandag weer een echo.
En goed van je dat je je had opgegeven voor moeders voor moeders. Ik heb dat met de eerste 2 ook gedaan.
Toen ik de 3de keer zwanger was heb ik mijn afpraak moeten afzeggen omdat die dag het bloedverlies begon die de miskraam inleidde.
Deze zwangerschap durfde ik het niet. Was zo onzeker. En toen na die 7 weken echo waarop ze niks zagen, was ik blij dat ik niet weer hoefde af te bellen. Na de 8 weken echo toen bleek dat het wel goed zat zijn we 3 weken op vakantie geweest. Tja, toen was het bijna de moeite niet meer. Daarnaast was ik zo misselijk en het idee van de geur van die flessen alleen al, brachten me aan het braken. Dus dit keer niet meegedaan. Wel jammer. want ik gun het andere mensen ook zo dit wonder mee te maken.

Gelukkig voel je je redelijk goed!

Corina, Hoe gaat het met jou?
Nu zul je wel erg uitkijken naar het begin van de bevalling he ;-) De laatste loodjes wegen het zwaarst. Gek he, eerst ben je bang om te vroeg te bevallen en volgens mij kan het je nu niet snel genoeg gaan ;-)
Hopelijk kun je nog een beetje uit de voeten.

Ik heb vandaag eindelijk de stap gezet om een verwijzing naar de gyn te vragen. Bloeddruk was weer eens hoog en heb meteen gebeld. Natuurlijk moest ik eerst langskomen, maar ik heb de verwijzing binnen. Woensdag heb ik de afspraak bij de gyn. Toch een geruststellend gevoel!
Maar dinsdag eerst de 20 weken echo. Ook weer erg spannend.
Ik voel me helaas weer erg belabberd. Weer veel misselijk door die stomme bloeddruk. Maar ja, het was te verwachten dat dat ging gebeuren. En wat zijn nou 9 maanden op een heel mensenleven he ;-)

Groetjes Suus

Hoi meiden,

Pfff we staan wel een eind weg nu met onze topic hoor. Het is een heel geklik om er te komen!

@Patries: Oh spannend meid, maandag alweer je 2e echo! Ga je er dan wereldnieuws van maken of heb je het al aan iedereen verteld?
Ik had me ook op willen geven voor moeders voor moeders, maar hier bij ons halen ze het niet op. Moest ik het zelf wegbrengen en dat is op en neer 30km. Dat vond ik toch een beetje te gortig worden, dus heb ik het niet gedaan. Misschien egoistisch van me maar dat zag ik toch niet zitten.
Heel veel succes met je echo maandag. Hoe laat heb je de afspraak?

@Suus: Meid, ik zat er al aan te denken of je soms weer opgenomen was in het ziekenhuis ivm je bloeddruk omdat ik je zo lang niet gehoord had, maar dat valt gelukkig mee. Wel vervelend dat die bloeddruk weer zo hoog wordt. Maar ik denk wel voor jouw gemoedsrust beter dat je nu naar de gyn kunt.
Spannend joh, dinsdag de 20weken echo. Gaan je andere kids ook mee of alleen je man? Hopelijk ziet alles er goed uit!
Het is een beetje halen en brengen met je misselijkheid hè. Maar krijg je van een te hoge bloeddruk ook last van misselijkheid? Dat wist ik niet.

Nou met mij gaat het best goed. Wordt het wel erg zat nu hoor! Van mij mag die kleine vandaag nog komen. Kan bijna niet meer uit de voeten en alles wat ik doe duurt ellenlang. Maar ja wie weet loop ik nog 4 weken!
Het is inderdaad wel bizar dat je eerst bang bent dat het te broeg gaat komen en dat ik nu zo uitkijk naar de bevalling, 2 weken later. Begin zelfs bang te worden dat ik overtijd ga lopen! Maar goed we wachten maar rustig af, meer kan ik er ook niet aan doen. Gelukkig zijn de controles bij de vk steeds nog goed en dat is het belangrijkste. Ze schat dat het een kindje van rond de 7 pond is bij 40 weken. Nou daar teken ik voor hoor! Dinsdag moet ik weer voor controle. Toch wel leuk dat ik nu iedere week mag.

Nou meiden, geniet van jullie echo's volgende week en hopelijk is alles bij jullie allebei goed!

Groetjes van Corina

Hallo meiden,

Suus: Ik wil je alvast heel erg veel succes wensen met de 20-weken echo volgende week!!!
Balen dat die misselijkheid weer terugkomt. Hopen dat het allemaal meevalt met de hoge bloeddruk, maar wel prettig dat je naar de gynaecoloog mag.

Corina: Ja, zal toch gek zijn als je nu wel over tijd zou lopen.
Ik wacht het nieuws rustig af, ben benieuwd.
Gaat het verder goed met je?

Met mij alles goed. Ben de dagen aan het aftellen tot maandag.
Ik moet zeggen dat nu wel de top eraan komt qua hormonen, ben meer misselijk, moe etc.
Maar goed het valt allemaal wel mee, goed te doen heb niks te klagen.

Fijn weekend allemaal.
ps: Ik moet maandag om: 10.15uur.

Groetjes van Patries.

Hoi Meiden,

Corina; nee gelukkig niet opgenomen zeg! Dat zou ik wel heel erg vinden. Nee, de bloeddruk is over het algemeen nog binnen de perken, maar volgens de VK zou ik nu in mijn 'dip' moeten zitten qua bloeddruk.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik die dip alleen heel even bij mijn zoon heb gehad, maar daarna ging de bloeddruk ook al snel omhoog.
De VK vond het idd ook wel hoog voor de termijn van de zwangerschap.
Ik wordt helaas erg misselijk van de hoge bloeddruk en hoofdpijn en flink last van mijn maag.
VK heeft mij altijd doen geloven dat dat geen 'standaard' symptomen zijn. Maar ik ben dit keer eens gaan googelen en ze staan wel degelijk allemaal in het rijtje. Maar goed, ze zullen ze misschien niet zo vaak horen.

Meer dan rustig afwachten tot de kleine wordt geboren kun je inderdaad niet doen he.
Maar ik hoop echt voor je dat je niet overtijd hoeft te gaan.
Mijn schoonzusje is vandaag 2 dagen overtijd en baalt er gruwelijk van. Vandaag is mijn zus jarig en mijn schoonzusje heeft nu wel zoiets van, dan moet het zondag maar komen ;-)
Ik heb een voorgevoel dat het dinsdag wordt geboren. Vraag me niet waarom. Maar dinsdag is een beetje een beladen dag voor mij. 20 weken echo, maar daarnaast ook de uitgerekende datum van mijn vorige zwangerschap.
Wel vervelend dat je nu zo moeilijk uit de voeten kan he, helpt je man je goed thuis?
Nou meis, ik ga voor je duimen dat de kleine zich maar snel laat zien. Ben erg nieuwsgierig ;-)

Patries; Kan me voorstellen dat je erg naar maandag toe leeft. Dat had en heb ik ook steeds hoor! Blijft toch spannend nu allemaal he. Echt onbezorgd kan je niet meer zwanger zijn. Dat is het jammere van een miskraam. Maar gelukkig voel je je goed zwanger, dus dat is een heel goed teken ;-) Maandag zie je een bewegend klein minimensje! en ben je weer helemaal gerustgesteld. Krijg je dan daarna nog een echo? Of moet je dan wachten tot de 20 weken echo?
Gelukkig kunnen ze vanaf 14 weken ongeveer met de doptone het hartje horen. Dat is ook altijd weer fijn! Succes maandag!

Ik ga het van het weekend is even lekker rustig aan (proberen te) doen. Voor zover dat gaat als je alleen thuis bent met de kids. Manlief is weer eens werken...
Prettig weekend allemaal!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan