Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve felicitaties. Ik ben blij dat het achter de rug is. De bevalling is op zich best vlot gegaan, maar was aan het eind heel erg heftig. 's Morgens rond half 8 zijn de weeën begonnen, maar kwamen heel onregelmatig. Rond half 3 's middags kwamen ze sneller op elkaar en heb ik om kwart over 3 de vk gebeld. Die zou als het zo bleef na het spreekuur bij me langs komen. Dus om kwart over 4 was ze er. Ze heeft me getoucheerd en ik had 4 cm ontsluiting. Daar was ik er blij mee, want dan hadden die onregelmatige weeën iig wat gedaan. Rond 5 uur had ik 6 cm ontsluiting en de vk dacht dat het niet lang meer zou duren. Helaas was er een uur later totaal niets meer bijgekomen terwijl de weeën wel heel veel heftiger waren geworden. Om kwart over 6 heeft ze mijn vliezen gebroken in de hoop dat dat zou helpen. Helaas, weer niet. Om kwart over 7 zei ze dat ze het nog een half uurtje af wilde kijken en was er nog niks geen vooruitgang dat we dan naar het zh moesten. Ik had ook al vanaf kwart voor 6 heftige persdrang die ik bijna niet tegen kon houden. Toen ze over het zh begon zag ik het even helemaal niet meer zitten. Toen werd ook de persdrang zo hevig dat ik het echt niet meer kon tegen houden, maar de baby zat nog te hoog in mijn bekken om geboren te kunnen worden. Ik mocht laten gebeuren wat mijn lichaam deed, maar zo gauw ik het weer kon wegpuffen moest ik dat weer gaan doen. Toen begon ik ook ontlasting te verliezen. En bloed!! Toen wilde de vk weten hoe het zat, want dat kon betekenen op schot in de zaak. Dus ik moest op mijn rug gaan liggen (lag steeds op mijn zij) en toen zag ze het hoofdje al!! Wat was ik blij. En toen met 1 perswee was ons ventje er! Wat was ik blij en gelukkig! Omdat hij zo snel werd geboren was ik wel ingescheurd. Dus wel wat hechtingen. Ook 1 in mijn schaamlip en die kunnen ze niet hechten. Dat was wel heel erg pijnlijk!! Maar goed ik had mijn mooie mannetje op mijn buik dus daar richtte ik mijn aandacht dan maar op.

Met mij gaat het nu redelijk goed. Heb erg heftige dagen achter de rug. De borstvoeding liep niet zoals ik graag zou willen. Ik heb vreselijke kloven. De korsten staan op mijn tepels. Maar goed dat nam ik dan voor lief al zat ik soms huilend van de pijn te voeden. Maar Jelte werd steeds onrustiger en was echt niet meer tevreden, dus sinds gisteren zijn we overgegaan op flesvoeding. Ik voelde me zo ongeveer een emotioneel wrak. Deed niets anders dan huilen en was zo vreselijk moe, omdat ik 's nachts niet aan mijn rust toe kwam. Die overgang naar flesvoeding geeft me enorm veel rust en nu kan ik tenminste gaan genieten van ons kleine ventje.

Zo jullie zijn weer even bijgepraat.

Liefs van Corina

Hoi Corina,

Fijn wat van je te horen.
Dat was me de bevalling wel zeg! Jeetje!
Zo denk je dat je naar het ziekenhuis moet omdat het niet vordert en ineens is hij er!
Jammer dat het zo'n drama is geworden met de borstvoeding. En wat zijn die kloven pijnlijk he!
Gelukkig heb je nu meer rust gekregen nu je de fles geeft. En kan je eindelijk echt gaan genieten.
Wat vind Gernald van zijn broertje?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik graag de klok vooruit zou willen zetten.
Ik voel me nog steeds niet lekker en vrees dat dat ook niet meer gaat komen. Heb er zo'n zin in dat die kleine er is en ik hem in mijn armen kan houden!
Helemaal als ik met de kleine van mijn schoonzusje op schoot zit, dan schiet er wel door me heen, dat ik ook al met een kleine in mijn armen had kunnen zitten.
Maar goed, er zit niks anders op, dan de laatste 3,5 maand uitzitten.
Het enige waar ik nu van geniet is de bewegingen van de kleine in mijn buik. Daar probeer ik dan ook heel bewust van te genieten.

Hoe doet Jelte het verder? Slaapt hij redelijk 's nachts?
Geniet jij maar lekker van je gezinnetje!

Groetjes Suus

Patries,

Hoe voel je je? Weet je hele omgeving nu dat jullie zwanger zijn? Hoe wordt er gereageerd?
Ben je aan het groeien?
Wat een vragen allemaal he ;-)

Groetjes Suus

Hallo Corina,

Wat een verhaal zeg, jeetje. Maar het is allemaal goed gekomen.
Ga lekker van je gezinnetje genieten, dat heb je verdient.
Erg leuk om wat van je te horen.

Hoi Suus,
Met mij gaat het een stuk beter. Nu de 12 weken gepasseerd.
Iedereen weet het nu, zo leuk want allemaal erg leuke reacties gehad. Zo bijzonder allemaal.
Veel mensen die een kaartje sturen of cadeautje komen brengen, zo lief.
Ik krijg al een klein buikje. Vooral 's avonds is die goed te zien. Van de week had ik al een zwangerschapsbroek aan. Zo grappig met die band die onderhand in je nek komt, haha.
Hoe is het met jou?
Hoever ben je nu?
Op naar de uitgerekende datum, duurt nog wel even, maar voor je het weet hebben wij ook ons kindje in onze armen.

Liefs van Patries.
ps: Ik ga lekker een weekendje weg van vrijdag tot en met maandag met mijn schoonouders, schoonzusje, zwager en nichtje zo leuk.

Hoi meiden,

Daar ben ik dan weer even. Pff wat is het weer druk met zo'n kleintje in huis zeg. Je komt haast niet aan jezelf toe. Met Jelte gaat het goed. Op 10 gram na zit hij weer op zijn geboortegewicht. Met mij gaat het iets minder. Ben nog steeds erg huilerig en moe moe moe. Kan nog niet echt genieten, terwijl ik dat juist zo graag wil. Het is ook een beetje een "erfenis" van Gernald zijn babytijd. Die was heel erg onrustig en kwam meestal veel te vroeg voor zijn fles. Ik ben zo bang dat Jelte ook zo wordt, terwijl er niet direct reden toe is. Meestal is hij 1x per dag tussen 2 voedingen onrustig, maar ik kan het vertrouwen nog steeds niet oppakken. Gelukkig krijg ik goede steun van vk en de verpleegkundige van het consultatiebureau. Ze zijn vrijdag allebei nog langs geweest en dinsdag belt die vrouw van het bureau weer om te vragen hoe het met ons gaat.

@Suus: Oh kloven zijn enorm pijnlijk! Wist niet dat dat zo zeer deed zeg. Zat op een gegeven moment huilend van de pijn te voeden. Het is toch wel een opluchting voor me dat ik nu gestopt ben hoor.
Gernald is helemaal verliefd op zijn broertje. Ik had niet verwacht dat hij zo positief op het zou reageren. Zo leuk om te zien. En als iemand naar zijn broertje vraagt begint heel zijn gezichtje te stralen!
Jammer dat je zwangerschap niet vanzelf gaat, maar wel gelukkig dat je toch nog van íets kunt genieten. Probeer dat dan ook zoveel mogelijk te doen. Zit er weer een vergiftiging aan te komen of is daar nog niets van te zeggen?

@Patries: Geniet van je weekendje weg!

Groetjes van Corina

Hallo meiden,

Corina: Wat vervelend dat je zo moe bent.
Hoop dat je snel weer goed voelt. Ik hoop dat je snel echt kunt gaan genieten en je weer het vertrouwen hebt.
Wel leuk dat Gernald zo lief is voor zijn broertje.

Suus: Hoe is het met jou?

Ik heb wel genoten van het weekendje weg!
Vorige week donderdag ben ik wel ziek geweest. Ik heb de hele dag gespuugd, werd erg moe en suf ervan. Kon niks eten of drinken.
Met het weekendje weg ging het wel, zondags alleen hele erge hoofdpijn en misselijk, paar uurtjes op bed gelegen toen was het iets beter. Lekker bad genomen, dat was best even genieten.
Arcen (Limburg) was erg mooi, vooral de bossen, alles in kleur.
Nog twee weekjes wachten en dan mogen we het hartje voor het eerst luisteren. We zijn zo benieuwd!

Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Corina,
Wat jammer dat je je zo moe voelt en huilerig bent.
Pas wel goed op jezelf he meisje!
Het is heel goed dat je er over praat en begeleiding krijgt van VK en consultatiebureau.
Blijf er over praten hoor, want als je het voor jezelf wegstopt, kan dat vervelende gevolgen hebben.
Ik heb zelf na de geboorte van Jelle een postnatale depressie gehad. Zijn bevalling was heel traumatisch geweest, maar ik was zo stom om daar niet over te praten en net te doen of alles helemaal goed was.
Na een half jaar hield ik het niet meer vol en ben ik in een diep dal terecht gekomen. Gelukkig heb ik toen wel meteen aan de bel getrokken en met behulp van medicijnen en gesprekken met psycholoog er uit gekomen.
Praten is nu echt heel belangrijk. En je vooral niet beter voordoen dan dat je je voelt. Erken het gevoel en praat er over. dat is heel goed. Hoe moeilijk ook!
Gelukkig doet Jelte het zelf eigenlijk heel goed. Een onrustig moment in de dag hebben ze altijd wel he, die kleintjes. Hopelijk gaat het grote genieten snel komen.
Fijn dat Gernald het allemaal zo fantastisch vind, maar ik had ook niet anders verwacht hoor. Hij is natuurlijk ook alweer 4, dus hij begrijpt natuurlijk al veel meer.

Patries,
Heerlijk kunnen genieten van het weekendje weg dus. Buiten de mindere dagen dan.
Was het een buikgriepje, of komt het van de zwangerschap? Hopelijk gaat het nu allemaal goed en hoef je niet meer te spugen, want wat een ellende is dat!
Ik hoor inderdaad wel vaker dat Arcen erg mooi is. En zeker zo met dat herfstweer. Vond het altijd maar niks, herfst en winter. Maar nu ik zie hoe de kinderen ervan genieten, merk ik dat ik zelf de schoonheid er ook meer van kan gaan inzien.
Wat kids toch met je kunnen doen he ;-)
Over 2 weekjes dan ook eindelijk het hartje luisteren. Dat blijft zo'n bijzonder moment! Daar kan ik ook nog steeds erg van genieten hoor!
Ook al voel ik de kleine nu heel veel.

Mijn bloeddruk blijft schommelen, maar blijft dus niet continu erg hoog gelukkig!
Mijn leverfuncties heb ik 2,5 week geleden laten prikken en die waren nog prima. Helaas kwam ik gisteren voor niets op de poli voor mijn afspraak bij de gyn, want de gyn was ziek.
Ik was op mijn werk en ze hadden wel mijn antwoordapparaat ingesproken. Maar ja, ben niet eerst nog even naar huis geweest.
Nu moet ik morgen komen, bij weer een andere gyn. Een hele nieuwe zelfs. Mijn schoonzusje heeft hem 1x gezien en was wel te spreken over hem, dus ben benieuwd.
Verder ben ik ivm bekkenklachten minder gaan werken. Werk nu geen avonden meer, wat me ook veel meer rust geeft moet ik eerlijk zeggen. Daarnaast slapen de kinderen op het moment een stuk beter dan de afgelopen weken, dat doet me ook veel goed. Want ik was echt gebroken van die gebroken nachten. Ze kwamen om de beurt uit bed. Minstens ieder 1x maar meestal vaker.
Vannacht wel Jelle weer even in bed gehad, maar Fleur bleef lekker slapen.
Dat doet mijn bloeddruk natuurlijk ook wel goed.

Goed, ga weer even wat tijd aan Jelle besteden, die is nu lekker bij mama thuis en hoeft vanmiddag pas naar de peuterspeelzaal.

Groetjes Suus

Hallo Suus,

Ik denk dat het spugen van de zwangerschap kwam.
Maar nu loop ik al ongeveer een klein weekje met hoofdpijn rond. Baal ervan!
Voel me niet goed, daar buiten om heb ik helemaal geen klachten. Ik denk dat het van de zwangerschap is, maar er werd me al gezegd dat het ook heerst.
Ja, we hebben echt zin in om het hartje over twee weken te horen, zo spannend weer!

Balen dat je voor niks op de poli was. Alles goed verder?, want je bent vandaag geweest toch.
Doe jij het ook maar rustig aan zover lukt met de kids om je heen.
Vervelend dat je bekkenklachten hebt. Scheelt het wel dat je nu minder werkt.

Corina:
Ik hoop dat het beter met je gaat!
Geniet van je zoontje!!

Liefs van Patries.

Terug
Bovenaan