Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Corina,

Ja, maak je maar niet teveel zorgen hoor!
Onze computer is helaas overleden en onze laptop was ook niet meer wat ie hoorde te zijn.
Heb op het werk geprobeerd te reageren, maar dan werd m´n stukje niet geplaatst.
Nu heeft manlief de laptop enigsinds weten te reanimeren en kan ik (af en toe) weer het internet op. Helaas gisterenavond ook al geprobeerd te reageren, maar weer niet geplaatst! Gggrrrrr.
Zo heb je een stukje 3x geplaatst en zo niks..

Maar goed, even een kleine update van hier.
Voel me even niet zo lekker. Hoofdpijn (nog steeds schommelende bloeddruk) en heel veel pijn in mijn bekken. Ben helaas van donderdag op vrijdagnacht ook nog eens van de trap gevallen (niet heel ernstig hoor, laatste 2 treden gemist en op handen en voeten terecht gekomen) maar sindsdien doen mijn bekken helemaal veel pijn. Slaap er nu ook echt slecht van. Dus niet zo in m´n hummetje.
Heb gisteren op het werk aangegeven dat ik minder ga werken, omdat ik zo hoop de dagen tot mijn verlof nog gewoon te kunnen werken. Maar goed, gaat ook dat niet, dan stop ik er gewoon mee. Ik heb m´n best gedaan! (om het voor mezelf even goed te praten).

Hoe gaat het met jullie?
Patries, ben je al een dikke buik aan het kweken? Zie je er al wat van?

En Corina, hoe gaat het nu met Jelte? En met jezelf natuurlijk en Gernald?
Nog bij de osteopaat geweest?

Groetjes Suus

Hallo meiden,

Met mij alles goed hoor!
Heb afgelopen maandag het hartje gehoord en dat was zo geweldig!!
Aankomende maandag alweer 16 weken zwanger. We hebben erg veel zin in de 20 weken echo, die we 18 december 's middags om: 16.00uur krijgen. Het duurt nog een paar weken, maar voor je het weet is het zover. We willen bijna zeker weten wat het wordt, lijkt ons erg leuk.
Verder begint mijn buikkie echt te groeien, het is nu ook zichtbaar voor de buitenwereld. Erg geweldig allemaal!! Ik voel de kleine ook af en toe. Een soort van gekriebel van binnen.
Ik ben over het algemeen wel moe etc, maar wat wil je he met die onregelmatige diensten.
Verder moet ik met 24 weken nog een keer bloedsuiker prikken. Omdat mijn moeder dat ook heeft gehad in de zwangerschappen en het toch erfelijk kan zijn. Het was heel gek nuchter had ik hem 6 en niet nuchter 5.6 maar we doen het over een aantal weken voor de zekerheid nog een keer.

He, Suus dat is schrikken zeg van de trap vallen.
Gelukkig dat je er niks aan over heb gehouden.
En die hoofdpijn is ook niet alles he, hoop dat je de laatste maandjes goed blijft voelen. En dat de bloeddruk niet meer al te hoog stijgt.

Corina, Hoe is het met jouw??
Ik hoop dat alles goed is gekomen met je zoontje bij de osteophaat.

Ik ga nu even lekker douchen, heb het een beetje koud. En ik moet over 1,5 uur weer weg, moet werken tot 23.00uur, maar heb geen zin.

Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Nou gelukkig maar dat alles goed gaat. Het was zo stil, dus ik denk er zal toch niets aan de hand zijn? :)

Hier gaat alles nog niet zoals het moet gaan. De therapie werkt nog niet zoals ik het graag zou willen. Donderdag weer naar de osteopaath geweest. Ik had eigenlijk maandag pas een afspraak maar heb gebeld of ik niet eerder kon komen. Ik zat er weer helemaal doorheen. Dus ik kon gelukkig donderdag al komen. Ze heeft 'm weer behandeld en volgende week donderdag moet ik weer terug komen. Er is wel verbetering zegt ze maar het is echt nog niet zoals het zijn moet. Over 2 weken verwacht ze dat het heel veel beter moet zijn, dus daar vestig ik mijn hoop maar op.
Maar ook leuke dingen te melden => Jelte heeft gelachen!!!! Helaas was niet het 1e lachje voor zijn mama maar voor de osteopaath! Het moet toch niet gekker worden hè?! haha. Maar gelukkig deed hij het gisteren ook naar mij. Zo lief! En hij groeit als kool! Jammer dat ik hier geen foto's kan plaatsen anders had ik hem even kunnen showen!

@Suus: Vervelend die hoofdpijn zeg! Neem je wel paracetamol ertegen? Want om iedere dag met hoofdpijn te lopen lijkt me ook geen pretje.
Dat was wel schrikken dat je van de trap viel zeker? Sliep je nog half toen je de trap af kwam en dacht je dat je al beneden was ofzo?
Wat werk betreft heb je helemaal gelijk hoor. Eerst aan jezelf denken. Er bestaat niet voor niets een ziektewet moet je dan maar denken.

@Patries: Fijn dat je het hartje weer gehoord hebt. Ook wel spannend hoor zo'n 20 weken echo vind je niet? Ze kijken je kindje wel even op cruciale punten na. Maar hopelijk is alles goed.
Leuk hè dat je het nu gaat zien dat je zwanger bent. Kun je lekker gaan pronken met je buikie. En wordt je door iedereen zo vriendelijk behandeld. Je mag op de beste plekjes zitten en soms voor bij de kassa. Wel makkelijk om er af en toe misbruik van te maken hoor haha. Geniet er lekker van.

Ik ga maar eens eten koken. Voor ik het weet is het weer tijd voor Jelte zijn flesje!

Fijn weekend!

Groetjes van Corina

Hoi meiden,

patries,
Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord en dat je de kleine al voelt. Heerlijk die bevestiging van leven in je buik he!
(hoewel het vannacht bij mij iets minder had gemogen, hihihihi. Er zit echt een nachtbraker in mijn buik, dat wordt wat!)
Kan me goed voorstellen dat je uitkijkt naar je 20 weken echo en 18 december is het zo!
Fijn hoor, dat je zo kan genieten van je zwanger zijn.

corina,
Wat jammer dat het met Jelte nog niet helemaal lekker gaat. Wel fijn dat de osteopaat zo lekker meewerkt. Hopelijk dus over 2 weken duidelijke verbetering.
En heerlijke he, die eerste lachjes! Geniet daar maar lekker van! Hopelijk voelt je kleine manneke zich snel wat lekkerder in zijn velletje, dan zal hij vast nog meer lachen.
Grote broer nog steeds erg blij met z´n kleine broertje?

Ik heb me een paar dagen flink beroerd gevoeld, maar gelukkig heb ik het ergste weer gehad denk ik.
Hoofdpijn heb ik nog wel wat, maar is nu wel te verdragen zonder paracetamol.
Heb de afgelopen week even genoeg geslikt.
Man wat had ik een pijn in mijn rug, nek schouders en bekken (heupen). Maar denk dat ik toch even wat van het virusje heb meegepikt. Ben ook heerlijk verkouden erbij. Manlief voelt zich ook beroerd. De kindjes gelukkig niet! (zou het vaccin al wat werken).
Die val van de trap was idd omdat is slaapdronken naar beneden liep en dacht dat ik er was. Zo stom he! Maar goed, dat zal niet snel weer gebeuren. De schrik zat er best even in! Gelukkig liet de kleine meteen weten dat daar alles goed was (daar ben ik dan toch het meest bezorgd om he).
De kleine laat zich nu echt goed voelen, hoewel als Fleur en Jelle willen voelen, hij zich meteen koest houdt. Jammer voor hun, maar wel eens fijn voor mama. Want als ik het even ´te druk´ vind, dan laat ik Fleur even d´r handje op mijn buik leggen en dat is het even rustig. Hopelijk werkt dat straks ook zo, hihihihihi!

Nou meiden, nog een fijne zondag!

O ja, corina, heb je ook hyves? Ben best nieuwsgierig naar kleine Jelte!
En op mijn hyves staan ook foto´s van de echo´s en mijn andere kinderen en mijn groeiende buik.
Als je me wilt toevoegen
suusie73.hyves.nl
Geldt natuurlijk ook voor jou he Patries!

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Nou we zijn vriendjes hoor :) Ik heb nog niet zo heel lang hyves. Ik wilde er niet erg aan, maar nu vind ik het toch wel leuk. Er staan ook foto's op van mijn zwangere buik, heb je die ook gezien. Ik was behoorlijk topzwaar ;-)

Gernald is nog steeds helemaal blij met zijn broertje. Ik had echt niet durven hopen dat hij er zó goed op zou reageren. Hij is nog helemaal niet jaloers geweest. Alleen vorige week was hij een keer boos omdat hij zijn plekje in de auto af moest staan. Hij zat altijd op de bijrijdersstoel, maar ja daar moest nu de maxicosi staan. Dat vond hij echt niet leuk, maar voor de rest geen klagen.

Hebben jouw kinderen de prik tegen de mex. griep al gehad? Ik moet woensdag met Gernald (en wijzelf ook). Vond de beslissing van wel of niet doen wel moeilijk hoor? Jij niet?

Gelukkig is je val goed afgelopen. In het vervolg eerst een plens water in je gezicht voor je de trap afgaat :)
Bij Gernald was dat het geval als manlief wilde voelen. Zo gauw hij zijn hand op mijn buik legde was ie stil. Helaas heeft dat niet gewerkt toen hij geboren is, want hij huilde bij papa net zo hard als bij mij.... Maar wie weet reageert die kleine van jullie wel veel beter op zuslief!

Oh Patries, als je hyves hebt dan kun je me tussen de vrienden van suus vinden. Hebben we allemaal weer een vriendje erbij :)

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Inderdaad ook hyvesvriendjes!
Je had zeker een topzware buik zeg!
Zo zie ik er hoogzwanger ook uit.
En dan die opmerkingen altijd. Weet je zeker dat het er geen 2 zijn?!?
Maar zelf heb ik het idee dat het dit keer allemaal veel minder hard gaat. Ga ik ook wel tegen de gyn zeggen morgen, want ik wil wel dat de kleine goed blijft geroeien natuurlijk!

Super he, dat Gernald nog helemaal niet jaloers is geweest. Buiten de autorit om dan.
Scheelt natuurlijk ook dat hij al wat ouder is. je kan hem ook al echt dingen uitleggen.

Ik heb zelf heel erg getwijfelt over de inenting, maar heb me er flink in verdiept en met mijn zus (huisarts) en werkgever en collega´s over gesproken. Toen ik er achter kwam dat het helemaal geen compleet nieuw vaccin was (is gebaseerd op het bestaande vaccin) en het wel veel gevaar voor mezelf kon opbrengen als ik hoogzwanger de griep zou krijgen, was voor mezelf de keuze erg makkelijk. Enten dus!
Voor Jelle heb ik nog wel nagedacht hoor. Maar omdat hij toch al astma heeft en juist longontsteking de complicatie van de mexicaanse griep is, was ik er ook wel vrij snel uit dat ik hem ook liet enten.
Fleur viel natuurlijk qua leeftijd net buiten de boot en heeft verder ook geen ´risico´ stempel (gelukkig). Maar toch is ook zij afgelopen winter de hele winter ziek geweest. Dus tijdens mijn visite ronde met de vaccinaties, ben ik ook even langs Fleur d´r school gereden. Officieel haal je 10 vaccins uit 1 flaccon. Maar als we netjes optrokken haalden we er 21 uit 2 flacons. Dus heb haar de ene extra inenting gegeven. (niet helemaal volgens de regels, maar ja.........
Had er ook aan gedacht om Alex te enten, ook ivm de geboorte straks van de kleine. Maar was erg lastig, omdat het vaccin maar 15 min in de spuit opgetrokken mag zijn voor het te spuiten en ik natuurlijk niet een heel flaccon (10 vaccinaties) mee naar huis kon nemen. Daarnaast moest het tussen de 2 en 8 graden bewaard worden. Dus dat heb ik uiteindelijk niet gedaan.

Het is uiteindelijk ieders eigen beslissing, maar ik vind het verstandig dat je er voor hebt gekozen het wel te doen.

Ik zorg er nu wel voor dat ik eerst wakker genoeg ben voordat ik weer eens naar beneden loop......sufferd die ik ben!
Heb er echt een hele week de naweeen van gehad.
Mijn hele lijf deed pijn en was stijf. Gaat nu gelukkig weer iets beter.

Hmm, weer een hele lap tekst. Hopelijk wordt het geplaatst..

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Oh had jij daar ook last van. Soms werd ik er niet goed van (van die vraag of 't er 2 waren). Ik vond mezelf eigenlijk nooit zo bijzonder dik, maar omdat iedereen zo reageerde begon ik 't zelf ook te geloven. En als ik foto's zie, dan vind ik wel dat ik een behoorlijke buik heb, maar niet zo erg als dat sommige het deden voorkomen.
Jij hebt op de foto met 15 weken idd ook al een behoorlijk buikie. Ook altijd veel vruchtwater soms? Dat was bij mij alletwee de keren het geval nl. Geen grote kinderen, wel een grote buik. Maar ja ze konden tot het eind toe lekker blijven zwemmen :)
Misschien omdat het nu een jongen is dat je anders draagt en het daardoor lijkt dat je minder hard groeit? Maar vraag het idd maar even na, dan ben je tenminste weer gerustgesteld.

Ik had niet durven hopen dat Gernald er zo goed op zou reageren.
Je kunt hem idd wel het e.e.a. uitleggen, maar ze hebben ook de leeftijd dat ze tegen beter weten in lekker dwars kunnen zijn. Maar het is iedere keer weer leuk om te zien hoe hij met 'm omgaat. Dinsdag waren de collega's van dick op kraamvisite en die vonden het zo vertederend dat hij om de 10 min. Jelte een kusje kwam geven....

Jij werkt dus in de gezondheidszorg? Wel makkelijk dat je zo aan een enting voor Jelle kon komen. Wij zijn gisteren geweest. Vandaag hebben we allemaal een beetje een beurse arm, maar verder niet ziek gelukkig.
Ik vond de keuze ook moeilijk hoor. Heb erg veel op internet gezeten en om me heen gevraagd om zoveel mogelijk info te krijgen en hoe een ander er over dacht. Mijn schoonzus werkt in het ziekenhuis (op de longafdeling) en de artsen daar adviseerden ook met klem om wel te enten.
Wel vind ik het lastig dat je van niemand echt een neutraal advies krijgt wat past in jouw situatie. Je hebt de voor- en de tegenstanders, maar ik ben nog geen neutrale personen tegengekomen. Maar goed ik hoef niet langer te twijfelen want de prik is binnen. Gernald moest wel even huilen, maar een cadeautje (een treintje van Thomas de trein waar hij fan van is) maakte een hele hoop goed.

Dat geloof ik dat je behoorlijk naweeën van gehad hebt. Zet een bak met water naast je bed, dan wordt je wel wakker als je met je voeten in het koude water stapt uit je warme bed hihi.

Moet je binnenkort weer op controle bij je gyn? Gaat het allemaal een beetje beter?

Groetjes van Corina

Terug
Bovenaan