Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi meiden,

Vandaag dan eindelijk weer bij een gyn geweest.
Wel een kordate man, want hij vond zelf al wel dat ik met medicatie moest beginnen, voordat hij mijn bloeddruk had gemeten. Vond de vorige meting te hoog voor 21 weken. Wat een verschil van mening per gyn he!?! Nu dus met 24 weken bloeddruk van 160/85. Dus recept voor Aldomet (methyldopa) meegekregen. Helaas zijn er wel bijwerkingen bekend.... staat op de doos dat het de rijvaardigheid kan beinvloeden.... zou ik nou niet meer mogen autorijden?!?
Maar goed, deze medicatie kan geen kwaad bij de baby en dat is nu natuurlijk belangrijk. En hopelijk voorkomt dit de leverfunctiestoornissen.
Het moet in ieder geval mijn klachten verminderen, hoewel hoofdpijn ook weer een bijwerking kan zijn....pppfft.
Maar ben wel blij met de beslissing. Er wordt nu dus mooi op tijd aan mijn bloeddruk gewerkt. Want deze gyn zei ook, dat als mijn bloeddruk nu al zo hoog is, hij alleen nog maar zal stijgen (en dat wist ik natuurlijk ook wel, ook uit ervaring) hij vind wel dat ik na mijn zwangerschap ook alert moet zijn op hoge bloeddruk. Toen maar verteld dat ik in het verleden ook al med tegen hoge bloeddruk heb gebruikt (stond ook wel in mijn dossier, maar ja).

Met de beeb gelukkig alles goed. Was goed gegroeid, lekker bewegelijk en ... het grote voordeel van controle in het ziekenhuis, we hebben lekker weer even naar de kleine kunnen kijken ;-)
Ik zeg we, want Jelle was mee. Vond het weer machtig mooi!
Wel een nieuwe afspraak gemaakt op een woensdagochtend als de kids op school zitten. Is toch een stuk relaxter om alleen te gaan.
Hopelijk zijn de medicijnen dan goed aangeslagen, anders worden ze dan opgehoogd.

Zo, dat was even een update van mij ;-)

Groetjes Suus

Hoi meiden,

Het gaat met mij nu gelukkig beter. We weten nu waarom Jelte zo verschrikkelijk huilt. Hij heeft een verkampte spier in zijn nek, waar hij veel pijn aan heeft. Dit is veroorzaakt doordat hij niet ingedaald heeft gezeten. Waarschijnlijk ook scheef in mijn buik heeft gezeten en dat hij in de laatste minuten van de bevalling zo ongeveer gelanceerd is. Nu ben ik met hem onder behandeling van een osteopaath. Dinsdag voor het eerst geweest. Ze waarschuwde me dat de eerst komende 2 dagen nog geen verbetering zou optreden of zelfs de klachten verergeren, maar dat het daarna van lieverlee beter moet gaan. Maandag heb ik om 18 uur de volgende afspraak van een uur lang. Hij moet minimaal 4 behandelingen hebben en daarna kijkt ze of er meer nodig zijn. Ik ben zo opgelucht dat er iets gevonden is en dat er wat aan gedaan wordt. Het ligt dus in ieder geval niet aan mij. Kan er nu dan ook iets beter tegen dan aan het begin van de week. Mijn kraamverzorgster had me de tip gegeven om een osteopaath naar hem te laten kijken. Het was al een gouden meid, maar nu krijgt ze nog een diamanten randje van me hoor!

@ Patries: GElukkig dat je ondanks je spugen toch nog van je vakantie hebt kunnen genieten. Spannend weer hoor, om het hartje voor het eerst te gaan horen. Ik keek daar ook altijd enorm naar uit. Steeds weer opnieuw. Moet je daarvoor naar de gyn of mag je nu naar de vk?

@ Suus: Kan me voorstellen dat je blij bent dat je nu medicatie krijgt. Dan weet je dat je serieus genomen wordt en dat er alles aan gedaan wordt om weer een zw.vergifiting te voorkomen. Maar je onderdruk is nog niet heel erg hoog hè. Maar voor de 21 weken misschien idd wel wat te hoog. Hopelijk ga je niet al te veel last krijgen van de bijwerkingen. Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat je daar last van krijgt, maar ze zetten dat er voor de zekerheid bij natuurlijk.

Nou meiden, ik ga gauw eten, want over een uurtje is het weer flestijd.

Liefs van Corina

Hoi Corina,

Fijn te horen dat het weer wat beter met je gaat!
Ik denk dat het inderdaad een heel wijs besluit is geweest met je mannetje naar de osteopaat te gaan.
Hopelijk zie je snel verbetering.
Ben er toendertijd met Jelle ook geweest.
Omdat mijn baarmoeder te verkleefd was door de vorige keizersnede, kregen ze hem er niet uit (ondanks de keizersnede). Ze hebben toen in paniek de vacuum gepakt. Deze plopte tot 3x toe van zijn koppie voordat hij uiteindelijk meekwam.
Hij heeft de eerste 6 weken zo veel gehuild en gespannen geweest (kon zich maar niet ontspannen). Toen dus ook daar naartoe, bleken zijn schedelnaadjes verschoven te zijn.
Na 1 behandeling en 2 weekjes verder had ik al een heel ander kind!
Hopelijk gaat het grote genieten nu voor jullie beginnen!

Mijn bloeddruk (onderdruk) was inderdaad niet enorm hoog, maar hij vond het wel hoog voor de termijn van de zwangerschap. Waardoor de verwachting is dat die binnenkort alleen maar zou stijgen. Vandaar dat we vasr gestart zijn. Ook ivm mijn klachten en schommelende bloeddruk.
Het is vooral te hopen dat we hiermee evt leverfunctiestoornissen voor kunnen blijven.

Ik hoop dat ik net zo'n goede kraamhulp krijg als die ji hebt gehad! Want dat is toch wel een must in die toch al zo labiele tijd he!

Liefs Suus

Hallo meiden,

Corina: Ik vind het fijn voor je dat je het probleem weet en er wat mee kan. Hoop dat er snel verbetering komt voor de kleine maar ook voor jullie.
Jij vroeg of ik nog bij de gynaecoloog liep of de verloskundige.
Ik had de eerste echo met 7 weken en 2 dagen in het ziekenhuis en daarna was er geen reden meer om terug te moeten naar het ziekenhuis. Ik heb met 10 weken een echo gehad bij de verloskundige. Dus mag daar nu ook gewoon blijven. Ik moet zeggen dat het wel een prettig gevoel geeft.
Succes morgen bij de osteopaat (of hoe je het ook schrijft, haha)

Suus: Inderdaad voor het termijn van de zwangerschap is die redelijk hoog je bloeddruk, maar had je die in het begin ook al hoog dan?
Ik had zelf de laatste keer 110 over 65. Bij mij in de familie komt ook hoge bloeddruk voor, dus ik moet zeggen dat ik het prettig vind dat het elke keer gecontroleerd word.
Ik hoop dat bij jou de medicijnen goed aanslaan.

Ik heb er een druk weekend op zitten. Vrijdag op zaterdag slaapdienst gedraaid. Zaterdags naar Holiday on Ice. ' S avonds twee verjaardagen, vandaag een feestje van de tante van mijn vriend die 50 is geworden. Allemaal leuke dingen, maar best vermoeiend.
Ik ga nu ook snel naar bed, even bijtanken!!
Hoe was jullie weekend?

Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Voel me momenteel een beetje griperig. Nee geen mexicaanse gelukkig! Denk gewoon oververmoeidheid. Had ik vroeger op school ook al. Als ik vaak laat naar bed ging kon ik er van op aan dat ik gauw een keer ziek was. En dat is nu denk ik ook het geval. Koorts en hoofdpijn. Hopelijk gaat het morgen weer beter.

Gisteren met Jelte weer naar de osteopaath geweest. Ze was goed tevreden. De bovenste laag van zijn spier was al een stuk zachter, dus ze is gisteren met "het 2e niveau" aan de gang gegaan. En het mooiste was nog: hij heeft tijdens de hele behandeling liggen slapen!!! Het was gewoon een prachtig gezicht om te zien. En dan al die bekken die hij lag te trekken. We hebben er enorm lol om gehad. Over 2 weken moet ik weer terug komen. Gisteren en vandaag is het goed gegaan. Hij slaapt aanziendelijk meer dan vorige week.

@Suus: Tjonge dan heeft Jelle ook een slechte start gemaakt. En voor jou zal het ook geen pretje zijn geweest. Is volgens mij best heftig geweest of niet? Zijn die verklevingen nu weg, of krijg je daar nu ook weer mee te maken?
Hoe gaat het nu met je zwangerschap? Hoever ben je nu precies? Sorry, dat ik dat niet heb bijgehouden :)
Oh meid, dat is heerlijk om een goede kraamverzorgster te hebben. Als er ooit nog een 3e bijkomt dan vraag ik haar weer aan en hoop ik dat ze komt. Wat een wereldmeid was dat! Als ik terug denk aan de kraamtijd dan mis ik haar nu nog. Ik wist niet dat ik me in zo'n korte tijd zo aan iemand kon gaan hechten. Met Gernald hebben we ook een leuke kraamverzorgster gehad, maar daar had ik niet zo'n band mee als met deze.
Dus idd te hopen dat jij het ook goed treft. Een kraamverzorgster maakt of breekt je kraamperiode ook wel hoor.

@ Patries: Dat is idd wel fijn dat je bij de vk onder controle mag. Ik vond het ook fijner dan in het zh. Wat persoonlijker. Maar ik hoor ook wel van vrouwen die het in het zh ook goed bevalt, dus ligt ook een beetje aan je arts denk ik.
Je hebt 't wel goed geschreven hoor. De één schrijft het wel en de ander niet met een h op het eind. Maar zo staat het op de rekening, dus heb ik 't maar als osteopaath geschreven.
Zo zo jij hebt een druk weekend achter de rug. Dat bijtanken was wel nodig denk ik hè.

Ik ga onze kleine man eens naar bed brengen.

Tot later!

Liefs Corina

Hoi meiden,

Voel me momenteel een beetje griperig. Nee geen mexicaanse gelukkig! Denk gewoon oververmoeidheid. Had ik vroeger op school ook al. Als ik vaak laat naar bed ging kon ik er van op aan dat ik gauw een keer ziek was. En dat is nu denk ik ook het geval. Koorts en hoofdpijn. Hopelijk gaat het morgen weer beter.

Gisteren met Jelte weer naar de osteopaath geweest. Ze was goed tevreden. De bovenste laag van zijn spier was al een stuk zachter, dus ze is gisteren met "het 2e niveau" aan de gang gegaan. En het mooiste was nog: hij heeft tijdens de hele behandeling liggen slapen!!! Het was gewoon een prachtig gezicht om te zien. En dan al die bekken die hij lag te trekken. We hebben er enorm lol om gehad. Over 2 weken moet ik weer terug komen. Gisteren en vandaag is het goed gegaan. Hij slaapt aanziendelijk meer dan vorige week.

@Suus: Tjonge dan heeft Jelle ook een slechte start gemaakt. En voor jou zal het ook geen pretje zijn geweest. Is volgens mij best heftig geweest of niet? Zijn die verklevingen nu weg, of krijg je daar nu ook weer mee te maken?
Hoe gaat het nu met je zwangerschap? Hoever ben je nu precies? Sorry, dat ik dat niet heb bijgehouden :)
Oh meid, dat is heerlijk om een goede kraamverzorgster te hebben. Als er ooit nog een 3e bijkomt dan vraag ik haar weer aan en hoop ik dat ze komt. Wat een wereldmeid was dat! Als ik terug denk aan de kraamtijd dan mis ik haar nu nog. Ik wist niet dat ik me in zo'n korte tijd zo aan iemand kon gaan hechten. Met Gernald hebben we ook een leuke kraamverzorgster gehad, maar daar had ik niet zo'n band mee als met deze.
Dus idd te hopen dat jij het ook goed treft. Een kraamverzorgster maakt of breekt je kraamperiode ook wel hoor.

@ Patries: Dat is idd wel fijn dat je bij de vk onder controle mag. Ik vond het ook fijner dan in het zh. Wat persoonlijker. Maar ik hoor ook wel van vrouwen die het in het zh ook goed bevalt, dus ligt ook een beetje aan je arts denk ik.
Je hebt 't wel goed geschreven hoor. De één schrijft het wel en de ander niet met een h op het eind. Maar zo staat het op de rekening, dus heb ik 't maar als osteopaath geschreven.
Zo zo jij hebt een druk weekend achter de rug. Dat bijtanken was wel nodig denk ik hè.

Tot later!

Liefs Corina

Hoi meiden,

Tot later!

Liefs Corina

Terug
Bovenaan