Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Corina,

Ik had inderdaad ook een zwembad aan vruchtwater beide keren en niet zulke hele grote kindjes. Fleur woog 2860 gram en Jelle 3370.
Nu hebben ze dit keer over mijn vruchtwater alleen gezegd dat dat netjes is, dus denk dat het mede daaraan ligt. Maar woensdag dus wel een uitgebreidere echo gehad om de groei te bekijken. Hij loopt inderdaad een klein weekje achter, maar dat mag volgens de gyn. Moet het wel goed in de gaten houden. Ik had dus inderdaad gelijk.
Zo zie je maar weer he, moederinstinct.
Bloeddruk was gelukkig goed, maar omdat ik alweer enkele dagen meer klachten had (hoofdpijn en misselijkheid) moet ik het wel extra in de gaten houden en over 1,5 week alweer terug komen. En bij meer klachten zelfs accuut terug komen. Tja...
Maar goed, hoop dat het minder werken z´n vruchten gaat afwerpen en anders stop ik gewoon helemaal. Maar goed, het is nog maar 5 weekjes en die maak ik liever gewoon vol (heb een goede band met mijn baas en collega, dus wil het ook voor hen heel graag).

Ik heb niet Jelle zelf geent, maar Fleur. Jelle kreeg de inenting al, omdat hij astma heeft.
maar beide kids hebben nergens last van gehad, net als ik. Alleen een stijve arm.
Nu wel allemaal flink verkouden, maar ja dat hoort erbij in deze tijd van het jaar.

Zeker kunnen die 4 jarigen hun buien hebben, maar gelukkig vind hij zijn broertje helemaal top he! Gaat nog wel een klein beetje veranderen als Jelte gaat kruipen en lopen. Want dan kunnen ze dingen gaan afpakken of kapot maken. Maar ja, ook dat hoort erbij he!?!

Ik ga nog even een nieuwe buikfoto op hyves zetten, kan je het zien.

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Vond jij het ook zo vreselijk vies als die vliezen braken en je al dat vocht weg voelde lopen? Toen Jelte werd geboren kwam er bij mij nog een golf uit. Ik lag tot mijn schouderbladen in de nattigheid. Oh wat voelde ik me toen vies zeg! haha.
Bij mij had de vk dit keer ook gezegd dat het vruchtwater normaal was zo halverwege de zwangerschap, maar op het eind kwam ze daar toch van terug.
Ja moederinstinct is iets wat je nooit moet onderschatten. Ik had bij Jelte ook het gevoel dat hij niet zomaar huilde. En dat is dus ook maar weer gebleken.
Je hebt gelijk dat je je werk nu even naar de achtergrond schuift. Jij en je baby zijn nu het belangrijkste. Je gezin heeft er niks aan als jij straks een poos in het zkh moet liggen omdat je maar bent blijven werken. Wijze beslissing!

Oh was het Fleur. Sorry, niet goed gelezen.
Wij hebben alle 3 last van onze arm gehad. Meer niet. Net alsof je een flinke blauwe plek had. Laat jij je de 2e keer ook enten? Dick wil niet voor de 2e keer. Hij vind het onzin, omdat ze overal maar 1 prik geven en hier moet het dan ineens 2x. Stiekem denk ik dat ik ook wel een beetje bang is hihi. Zo'n grote stoere kerel bang voor een prikje. Maar dat zeg ik maar niet tegen hem, want dat ontkent hij toch. Hij heeft namelijk een vreselijke hekel aan alles waar een naald aan zit. Gernald is vroeger behoorlijk wat keren geprikt om bloed af te nemen en dan liep Dick altijd weg. Dus ik denk dat dat ook meespeelt in zijn overweging.
Maar ik ben het wel met hem eens dat ik het vreemd vind dat er overal 1x geprikt wordt en dat dat hier in NL weer 2x moet. Volgens mij durven ze hier nu niet te zeggen dat 1x voldoende is omdat ze dan met een hoop vaccins blijven zitten ofzo.

Ja dat is waar. Maar ik ben allang blij dat hij nu niet jaloers is en dat hij zo ontzettend dol op zijn broertje is.
Misschien heb je mijn WWW al gezien op hyves, maar Jelte heeft gisteren voor het eerst de hele dag geslapen! Als dat vandaag weer zo gaat, dan durf ik langzaam en voorzichtig te gaan hopen dat de therapie nu toch echt gaat helpen. Ik heb hem net 10 min geleden in de wagen gelegd. Huilen! En nu is hij stil, dus hopelijk slaapt hij.

Ik heb je buikfoto gezien hè :)
Maar je hebt echt een mooie buik hoor. Kun je best trots op zijn en lekker van genieten. Is het een druktemakertje of valt het mee?
Ga je trouwens nog een nieuwe babykamer maken of heb je die nog van Jelle?

Groetjes van Corina

Hoi Corina,

Ik heb maar 1x meegemaakt dat spontaan mijn vliezen braken. Meteen hele gutsen eruit. Alles zat onder. Ik was toen echt blij dat ik in het ziekenhuis was en niet thuis. De verpleegkundige kon midden in de nacht lekker mijn bed verschonen en de vloer dweilen, hahahahaha!
Jelle is natuurlijk met een geplande keizersnede gehaald, dus dat hebben ze allemaal afgezogen. Zeiden toen ook dat het erg veel was.
Ik weet niet waarom, maar ik heb sinds gisteren ineens het idee dat deze kleie zich eerder gaat melden dan de geplande datum van straks. Dus ga maar op tijd een hoes om mijn bed doen. Je weet maar nooit he.
Maar vies vond ik het zeker.

Ik ga wel gewoon om de 2de prik. Ben er de eerste keer niet ziek van geweest, dus zie niet in waarom niet. Hoewel de huisarts waar ik werk zich ook wel enigzins afvraagt waarom de tweede hier moet.
Maar goed, ze zeggen dat 1 inenting zo´n 40% bescherming bied, dus dat de 2de nodig is om volledige bescherming te bieden. Dat geloof ik dan maar gewoon. En mannen....ach ja, dat zijn meestal de ergste watjes! Toen ik zei tegen Alex dat ik hem had willen inenten stond ie meteen op z´n achterste benen. Hij valt al flauw als er bij hem bloed geprikt moet worden, hahahahaha!

Dat zou fijn zijn als je nu eindelijk resultaat ziet bij Jelte! Het is zo zielig te weten dat zo´n kleintje pijn heeft en niet lekker in zijn velletje zit.
Dat zal jou wel veel rust geven.
En zeker is het heerlijk als de oudste zo blij is met de baby. Dan kan je helemaal zo ´verliefd´ zijn op je kids he!

Vind zelf mijn buik ook wel mooi hoor!
Ik ben zelf een stukje slanker geworden, waardoor de buik er wel heel mooi uitkomt. Maar ik vind mezelf nog wel te dik om strakke dingen aan te doen (dikke kont). Jammer.
De baby laat zich nu gelukkig weer veel en vaak voelen gelukkig. Nog niet zo´n druktemaker als hij is geweest, maar weer een stuk actiever dan afgelopen week. Misschien heeft hij zich toch een beetje ingehouden om wat beter te kunnen groeien (dat hoop ik maar).

Vind het toch nog moeilijk om op tijd weg te gaan van het werk hoor. En net als vandaag, doe ik net zoveel als anders, maar dan in minder tijd....is ook niet echt de oplossing....zucht! Heb dat ook maar tegen de assistente gezegd, zodat zij ook weet dat mijn agenda niet te vol moet worden.
Donderdag naar de arbo arts. ben benieuwd wat die gaat zeggen. Maar als ik me niet snel nog iets beter voel en mijn buikje niet naar mijn zin groeid, ga ik toch gewoon nog iets minder. Dan naar 50%. werken ofzo.

De babykamer hadden we verkocht toen Jelle een groot bed kreeg. Daar hadden we geen ruimte meer voor. We hebben maar 3 slaapkamers en geen mogelijkheid er 1 bij te maken (erg klein boven). Dus de baby komt in eerste instantie bij ons op de kamer (hebben we Fleur en Jelle ook gehad hoor) en als dat niet meer gaat (ik slaap erg licht) dan gaat de baby op Jelle´s kamer (in een 2de hand ledikantje van marktplaats, maar wel precies dezelfde als Fleur en Jelle in hebben gelegen) en gaat Jelle even bij Fleur op d´r kamer. Die heeft een uitschuifbaar bed, tot 2 persoons. Totdat de kleine groot genoeg is, dan kan Jelle bij de kleine op de kamer (zodra de kleine goed doorslaapt).
Ach het is even behelpen, maar het zal vast wel gaan. Maar we doen dus nog niks aan de kamer. Halen Jelle´s bed pas weg als de kleine in die kamer gaat (staat nu een stapelbed waar ze later samen in kunnen).

Zo dat was weer een heel verhaal.
Ik moet zo Fleur ophalen van dansles (hoe bedoel je rusten......hahahahahaha!)

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Nou je had zeker wel een lam handje van het typen of niet? :) Maar wel gezellig hoor...

Heerlijk zo'n hoes over je matras.... Ik vond het vreselijk zo'n kraakding, maar ja het is wel ter behoud van je matras. Want als al dat vruchtwater in je matras trekt dan kun je 'm wel bij het grofvuil zetten.
En had je daar reden voor dat je denkt dat die kleine eerder gaat komen of weer de vrouwelijke intuïtie?

Ik haal de 2e ook wel hoor, moet toch met Gernald dus geven ze mij dat prikje ook maar. Heb ik wel weer 2 dagen last van mijn arm, maar dat moet dan maar. En ik ben toch het meest bij Jelte in de buurt dus vind het wel belangrijk dat ik goed beschermt ben.
Tja mannen..... grote mond, klein hartje!
In de kraamtijd had Gernald een ontstoken nagelriem en ja, toen móest Dick wel met 'm naar de dokter. Toen kon hij er niet onderuit. Maar anders ben ik altijd de pineut om naar de dokter te gaan hoor. En dan zeggen ze dat mannen het sterke geslacht zijn, nou..... ik heb mijn twijfels haha. Dan zullen we het nog maar niet over bevallen hebben.....

Ik kon tijdens de zwangerschap ook geen superstrakke dingen aan hoor, dus je bent niet de enige. Ik was ook wel 12kg afgevallen voor die tijd, maar was nog steeds niet slank en zal ik ook nooit worden. Buikbanden e.d. waren aan mij helaas niet besteedt. Maar hoe groter mijn buik werd hoe mooier ik 'm vond.
Jouw buik is zo mooi rond. Je kunt er echt wel trots op zijn hoor.
Ben je ook bewust aan 't lijnen geweest voor je zwanger werd?

Zondag was helaas een uitzonderlijke dag, want gisteren en eergisteren was het weer helemaal mis! Ik liep gisterenmiddag alweer huilend achter de wagen te wandelen. Hij deed niets dan huilen en ik ging dus op een gegeven moment meedoen. Hij had vanaf 's morgens 8 uur maar een goed uur geslapen en ik was weer even helemaal op. Gelukkig is hij toen na de fles van half 4 wel gaan slapen. Tot half 8, toen moest hij weer de fles en is hij weer wakker geweest tot de fles van half 11. Eén ding ben ik wel heel bij mee, dat hij 's nachts geweldig goed slaapt. Ik heb hem nu al 4 ochtenden om 8 uur wakker moeten maken. Dus dan slaapt hij gewoon een uur of 9 achter elkaar. Kom ik ook aan mijn rust in ieder geval.
Ja verliefd zijn op mijn kinderen kan ik inderdaad. Soms zo erg dat het bijna pijn doet. Wonderlijk iets eigenlijk: Liefde!

Ik kan het me helemaal voorstellen. Je voelt je toch verantwoordelijk voor je taak op je werk. Ik zou zo ook zijn hoor. Kan ook altijd moeilijk dingen uit handen geven. Toen ik nog volledig werkte had ik een collegaatje die niet zo heel snel van begrip was en als ze dan iets kwam vragen dan was het meestal dat ik 't maar zelf even gauw deed, want voordat zij het begreep....! Dan kreeg ik van mijn leidinggevende nog weleens op mijn kop dat ik moest leren om haar dingen zelf te laten doen. Ik was hoofdverantwoordelijke voor de fakturering en zei kreeg van mij eigenlijk haar taken. Maar goed daar kan ik nog hele verhalen over vertellen. Een boek vol!
Maar ben je voor je werk ook veel onderweg of heb je vooral zittend werk?

Met wat schuiven en plannen kom je er wel dus. Maar dan moet je nu wel alles opnieuw aanschaffen. Heb je ook geen zolder waar je het op kon slaan? Wij hebben ook maar 3 slaapkamers (is nu natuurlijk voldoende) maar gelukkig ook een zolder waar ik een hoop op kwijt kan. Hij staat al behoorlijk vol met troep en waardevolle dingen :)

Rusten is een moeilijk iets als je een gezin hebt. Makkelijk praten van al die artsen, maar als moeders het rustig aan moet doen dan loopt het bedrijf wat gezin heet spaak. Maar houdt jezelf en je mannetje goed in de gaten en roep anders hulp in hè. Ik kan dat ook moeilijk, hulp vragen, maar heb dat nu met Jelte wel geleerd. Ik denk nu maar zo: als iemand aan mij hulp vraagt dan zeg ik geen nee en vind ik het niet raar alleen maar fijn als iemand mij om hulp vraagt. En dat maakt het vragen om hulp wel makkelijker. (begrijp je nog wat ik bedoel?hihi)

Nou ik ga nog wat doen en hoor je wel weer.

Liefs Corina

Hoi meiden,

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat?
Hebben jullie nog sinterklaas gevierd? Ik niet want mijn nichtjes zijn nog zo klein die snappen er nog niets van.
Wel doen we met kerst vaak cadeautjes voor iedereen. Wij gaan de eerste kerstdag naar mijn ouders en de tweede kerstdag moeten ik werken overdag. Met mijn schoonouders, schoonzusje etc nog niks afgesproken, dus we zien verder wel.
Ja, als het jaar om is gaat het voor mij ook al snel. Nu al bijna weer op de helft, gaat zo snel die weken.
We zijn echt de dagen aan het af tellen naar 18 december, dus klein weekje nog.
Dan mogen we onze kleine weer bewonderen en hebben we de 20-weken echo. Hopen dat alles goed is en we willen ook weten of we een zoon of dochter krijgen, dus nog even geduld.

Fijn weekend alvast!
Ik ben zaterdag en zondag alleen, want mijn vriend gaat weekendje weg met het werk naar Duitsland. Ik ga lekker bij mijn ouders eten.

Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?
Ook helemaal ingesneeuwd? ;-)

Patries,
Wij hebben wel sinterklaas gevierd. Maar mijn kids geloven dan natuurlijk ook al in sinterklaas. Het wordt tot nu toe ieder jaar alleen maar leuker kan ik zeggen!
Ben wel blij dat de goedheiligman weer naar huis is, want de kids waren helemaal hyper de pieper.
Inmiddels wet ik al dat jouw 20 weken echo goed was en dat je inderdaad weet wat jullie gaan krijgen. Ben benieuwd hoor ;-) Maar goed, gelukkig alles goed! En dara gaat het om!

Nu kerstvakantie ook wel erg lekker! Hoef ik tenminste niet iedere ochtend haastje rep je te doen, maar kunnen we lekker een pyama ochtendje inlassen met z'n 3tjes of 4tjes, zodra Alex ook vakantie heeft. Alex heeft woensdagmiddag vakantie.
Dan moet ik weer naar de gyn en krijgen we een uitgebreide groeiecho. Wilde toch wel graag dat hij er bij zou zijn. Zeker voor het geval het toch niet helemaal goed is natuurlijk. Heeft hij donderdag ook maar vrij genomen. Nu heeft hij lekker 1,5 week vakantie.

Ik ben dus sinds een paar weekjes voor 50% ziekgemeld. Dat ging redelijk. Maar sinds een paar dagen heb ik zo'n enorme last van mijn bekken, dat ik misschien toch maar helemaal ga stoppen na morgen (kijk het morgen nog even aan, maar als het dan nog zo erg is. Loop echt 's avonds te huilen van de pijn. iedere stap die ik zet doet zeer. Om over traplopen maar te zwijgen...AUW!
Alex wilde al bijna een bed beneden neer zetten, maar dat zie ik echt niet zitten.

Nou, genoeg van mijn gezeur.

Alvast hele fijne feestdagen voor jullie allemaal!

Groetjes Suus

Even een update,

En dus echt vandaag aangegeven dat het mijn laatste dag was. Kon vanmorgen niet eens meer fatsoenlijk lopen. Zo'n pijn dat het doet en ik zak ook steeds door mijn linker been. Auw!

Moet nog 1 werkgever bellen (werk er bij 2). Zie er wel tegeop, maar het gaat gewoon echt niet meer.
Baal er stevig van, want ik kan gewoon echt niks meer nu.

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan